Gå til innhold

Hva er dette for noe? Med bilde


Brimi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ser ut som om du har reagert noe kraftig på myggstikket du fikk. Men hvis du ikke har noen andre symptomer som kvalme, svimmelhet, oppkast o.l. tror jeg ikke det er noe farlig. Du kan ringe giftinformasjonen og høre? 22 59 13 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det var mygg, og ikke klegg e.l? Eloerd blir jeg selv griserød og hoven av myggestikk, sitter ubevisst å klør.

Anonymous poster hash: 6cd65...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som stikket har ført til en allergisk reaksjon. Har du fått slike stikk før? Jeg tålte mygg godt da jeg var barn, men ble allergisk da jeg var kanskje 16. Dersom du har en allergitablett mot f.eks. pollen hjemme, kan du prøve å ta den og se om det blir bedre.

Du bør unngå sol direkte på stikket, og smøre det med aloe vera eller insektsbittkrem som fåes kjøpt på apoteket (lokalbedøvende, det lindrer veldig godt).

Du trenger sannsynligvis ikke å gå til legen. God bedring! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det har skjedd en gang før, har mange andre stikk, men de er ikke røde og varme. Nei, jeg vet ikke om det er klegg, mygg eller knott. Jeg har sett både mygg og knott, men ikke klegg. Svimmel og kvalm er jeg uansett.

Tenkte meg nok at det bare er en allergisk reaksjon, men ville høre sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Det er nok klegg eller mygg. Jeg får omtrent alltid sånne reaksjoner på det, gjerne større. Går rundt med fler om gangen hver sommer :P Er nok ikke noe farlig, men blir du dårlig kan det vel være lurt å sjekke det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en allergisk reaksjon på myggbitt eller kleggstikk.

Får alltid sånn selv, særlig i varmere strøk.

Du kan prøve å ta en allergitablett, og smøre på kortisonsalve (mild kortison får du kjøpt uten resept på apoteket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et sånt kleggstikk for et par uker siden, det likner veldig på ditt. Ble et stort rødt område med en kul i midten, og det klødde og sved noe forferdelig :(

Men det ga seg etter noen dager. Smør på med aloe vera eller eurax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke aloe vera gelen min-.- Men takk for alle svar:) Hva skulle man gjort uten kg:-p Men jeg kan ikke se noe stikk o.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en allergisk reaksjon av stikket, Zyrtec tabletter kan hjelpe. Xylocain gel vil virke smertestillende. Hydrokortison salve kan lindre på hevelsen og rødheten. Alt ettersom hvor mye penger og remedier du vil bruke. Zyrtec hadde jeg valgt.

Anonymous poster hash: e5a63...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Sånn ser jeg ut etter klegg/blindingstikk. Blir kjemperød og hoven over et stort område, men ser ikke selve stikket siden alt er rødt og hovent. Som andre sier: allergitablett, aloe vera, eurax eller andre ting mot insektsbitt som lindrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn ser jeg ut etter klegg/blindingstikk. Blir kjemperød og hoven over et stort område, men ser ikke selve stikket siden alt er rødt og hovent. Som andre sier: allergitablett, aloe vera, eurax eller andre ting mot insektsbitt som lindrer.

Hevelsen og varmen begynner å gå vekk. Hvorfor reagerte jeg bare på den ene? Tviler på at det var klegg. Det ville jeg ha kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Hevelsen og varmen begynner å gå vekk. Hvorfor reagerte jeg bare på den ene? Tviler på at det var klegg. Det ville jeg ha kjent.

Jeg er ikke noen ekspert, så skal ikke uttale meg så bastant. Nå er det mange år siden jeg har blitt bitt av klegg, men pleide ikke alltid merke det (men var jo i aktivitet da jeg ble blitt). Jeg hadde bitt på begge lårene, men det ene låret ble mye tykkere enn det andre, pga. hevelse. Men om det er normalt eller det som er tilfelle med deg vet jeg jo ikke. Ble også sånn av veps, men det kjente jeg veldig godt for å si det sånn (og hovnet opp alle steder jeg var bitt). Men er de som kan reagere veldig på myggbitt og, veldig individuelt, men vet ikke hva det kommer av.

Vepsestikk besvimte jeg av forresten, var tydeligvis allergisk så måtte ta allergitablett.

Eller kanskje du har vært borti en plante?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd sånne reaksjoner som barn, men aldri som voksen... Vet ikke hva det kommer av, men vet at det var helt ufarlig da dette skjedde meg - uten at det nødvendigvis endrer noe for ditt tilfelle... Jeg har "positive" erfaringer med dette selv, så ville ikke bekymret meg. Om du derimot skulle være bekymret, så går det trolig an å ringe legevakten eller fastlegen for å høre med noen som kjenner din medisinske status. Mulig dette er noe annet enn mygg, men jeg vet ikke helt... Selv merket jeg ingen forskjell på de som ble så hovne og de som var små, så kan godt hende at begge deler var mygg i mitt tilfelle... Sære greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Jeg fikk sånn på hånda. Smurte på xylocain eller hva det heter som man kan kjøpe på apoteket, og det hjalp veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...