Gå til innhold

Hvis hunden løper ned egen eier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går da jeg gikk tur i skogen ble jeg løpt overende av hunden min. Han kom i stor fart og løp rett i beina mine så jeg landa pladask på ryggen. I det han skulle til å løpe videre tok jeg tak i halsbåndet og sa Hallo! Litt sint. Og så slapp jeg.

Så ble jeg gående å lure litt rundt dette. Det var jo såklart et uhell, hvordan føler hunden det når den løper matmor overende? Min hund er veldig lett å lese, men jeg så ikke noen reaksjon på han. Det er litt disrespect da?

Jeg lurer bare fordi jeg interesserer meg for hundepsykologi og adferd :)

Anonymous poster hash: d9130...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenåring eller unghund?

Slike nykker avlærer du hunden med å IKKE flytte deg. OG gjøre som du gjorde

Lett ikke sant ? Nei.. :laugh:

Min lille store bamse gjorde det samme,helt til en dag jeg stoppet og "spendte" bein tilbake.Det høres helt jævlig ut og jeg kan ikke forklare det på en annen måte. Men det funka sammen med en del ** ord :P

At h*n ikke respekterte deg,vel jeg ville heller sagt at hunden var full av overskuddsenergi og måtte få det ut.Lykke på jord..

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 9 år :D helt klart overskudd av energi ja! Men lurer på om hunden føler noe rundt det hvis de gjør sånt med uhell.

Anonymous poster hash: d9130...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Jeg regner med han var uforsiktig, min løper ikke bare inni oss, han løper inni trær, dører, møbler og andre dyr. Han blir bare så utrolig gira og energisk at ingenting kan stoppe han :) Min er 7 måneder forresten, men tviler ikke på at dette vil vare hele livet. Hørt rykter om det :P

Min tror jeg ikke tenker så mye over det, ellers så sleiker han i ett sett for å forsikre seg om at jeg ikke er sur på han når han skader meg, også hvis jeg skader han. Men under lek så har han ikke fokus på meg, som regel.

Men er det ikke fortsatt båndtvang? Jeg liker å ha hunden løs når jeg kan jeg også, men med bånd så slipper du kanskje dette?

Endret av newbiepie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Bikkja mi var lynskarp og den mest høflige hunden jeg har kjent. Trengte ikke lære henne opp. Hun skjønte selv. Hun var aldri respektløs ovenfor meg (eller noen andre for den saks skyld) men det hendte det kokte over litt og hun løp meg rett ned engang. Hun ble ydmyk pga dette. Skjønte tydelig at hun hadde tabbet seg ut. Men det er ikke lett når man har så mye overskuddsenergi og bena beveger seg så alt for fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har skjedd her noen ganger, men da har det vært et rent uhell. Har ikke gjort så mye med det. Ikke greit for en hund på nesten 50kg som kommer løpende i 100 og ikke klarer å stanse... Dog; hun skjønte tydelig at hun hadde gjort noe fullstendig feil da jeg lå nede og bannet for meg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rottweileren har løpt meg ned et par ganger, men det har sett ut som feilberegninger.. Han kommer gjerne i full fart på innkalling og "skrenser" den siste meteren før han lander "på plass", men har altså ikke stoppet i tide. Jeg har ikke kjeftet på han for dette.

Én gang sprang han meg ned på pur faen, det er jeg sikker på. Han kom i full fart bak meg og landet i knehasene mine så beina ble slått vekk under meg. Slo på meg hjernerystelse den gangen. :ler: Han var veldig "frisk" den dagen selv om han var 4 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...