Gå til innhold

Osteopat -utdannelse og jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som jobber som osteopat og vil fortelle litt om hvordan utdanning og jobblivet senere fungerer?

Anonymous poster hash: abd58...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med en som var det. Han var ikke så veldig happy med yrket for å si det sånn.

Han sa at Osteopater gjerne var bedre utdannet en fysiotarupauter, og kunne mer om kroppen. Problemet er at de ikke faller inn under det offentlige systemet. Man blir hennvist til en Fysiotaruapuat og ikke en osteopat.

Så, det vil si at det blir mye vanskligere å tjene penger. Ingen offentlig tillskudd.

Det var hvertfall hva han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at de ikke faller inn under det offentlige systemet. Man blir hennvist til en Fysiotaruapuat og ikke en osteopat.

Det er det jo en grunn til. Grunnen er/var at utdanningene ikke ble regnet som gode nok. Mulig det har endret seg, og de blir autorisert etterhvert - men er det ikke fint å bli henvist til mennesker med tilstrekkelig god utdanning vs en som ikke har det?

Selv har jeg langt større tro på fysioterapi enn osteopati, naprapati, kiropraktikk og alt det der.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at osteopater ikke faller under det offentlige systemet, derfor hadde jeg ikke regnet med å få like godt betalt som en fysioterapeut.

Det er også derfor jeg lurer på hvordan en osteopat klarer seg i abeidslivet etter utdanningen.

Og deres meninger om osteopati eller andre behandlinger kan dere lage egen tråd om, da jeg ikke er interessert i at denne tråden spores av.

Anonymous poster hash: abd58...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også derfor jeg lurer på hvordan en osteopat klarer seg i abeidslivet etter utdanningen.

Var det jeg prøvde å si. Han jeg snakket med klarte seg dårlig. Satt med 12-13.000 etter skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...