Gå til innhold

Kake/bolle/kjeks hver dag..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser som regel noe med sukker i hver dag. Som for eksempel en stor kanelbolle, noen kjeks eller et kakestykke.

Er tynn og spiser et normalt og sunt kosthold ellers.

Trener 2-3 ganger i uken.

Får alltid så lyst på en kanelbolle eller lignende på kvelden.

Er det ok å unne seg dette hver dag?

Anonymous poster hash: 5effe...959
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser bare en ting og ellers har et normalt sunt kosthold og ikke går over kaloriforbruket totalt, så går det fint. Du burde likevel prøve å bytte det ut med noe som gir mer næring og kvitte deg med uvanen før den blir for stor. spesielt hvis du føler at du kan bli avhengig av sukker. Når det er sagt, både mine foreldre og besteforeldre spiser et kakestykke til kaffen hver dag og de er fortsatt slanke og sunne!

Anonymous poster hash: 13c0d...1fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaker og boller vil aldri bli sunt, samme hvordan de påvirker/ikke påvirker vekten din.

Om kostholdet ditt generelt er sunt, så dauer du nok dog neppe om du klarer å begrense det til kun én bolle/ett stykke. Men hva som er et "normal og sunt" kosthold finnes det jo mange meninger om, så hvorvidt du faktisk lever sunt generelt er umulig å si uten å vite konkret hva du spiser.

Hvorfor spiser du noe med sukker hver dag?

Anonymous poster hash: c58c0...1df
AnonymBruker
Skrevet

Du dør ikke, spis det som gjør deg glad.

Anonymous poster hash: 3ee37...a92
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du dør ikke, spis det som gjør deg glad.

Si det til alle de farlig overvektige folka man finner overalt i de fleste vestlige land... ;)

Det nytter ikke å kun spise (eller gjøre) det som der og da gjør deg glad, ihvertfall ikke om det er sukker som gjør en "glad".

En viss dose fornuft må til for at ting skal fungere på sikt. Å gi etter for enhver fristelse lønner seg sjelden i lengden.

• Liker 1
Skrevet

Det med sukkersug hver dag er veldig vanlig.

Fordelen med det er at deg gir seg fort. Viss du er noen dager uten sukker, så slutter det ofte ganske fort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Noen som har noen tips til sunnere snacks?

Mørk sjokolade og frukt er jo sunt, men får likevel ofte lyst på noe mer etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Mørk sjokolade og frukt er jo sunt, men får likevel ofte lyst på noe mer etterpå.

Jeg spør igjen: Hvorfor "må" du ha noe med sukker/snacks hver dag?

Grunnen til at du får lyst på noe mer, er fordi blodsukkeret ditt er på trynet, og/eller fordi du har lagt til deg en dårlig vane som har gjort deg avhengig.

Skrevet

Det med sukkersug hver dag er veldig vanlig.

Fordelen med det er at deg gir seg fort. Viss du er noen dager uten sukker, så slutter det ofte ganske fort.

Støtter Aasmund her, når jeg ikke spiser noe søtt på en stund så er ikke savnet der heller :)

Men forøvrig synes jeg man skal unne seg litt godt nå og da. Livet er for kort til å la være :laugh:

Skrevet

Ts her

Smoothies!! Åh NAM :) Det er sunt og godt! Du kan jo ha i akkurat hva du vil. Bruk gjerne mager vaniljekesam fremfor naturell yoghurt om du ønsker en søtere smak, som alikevel er sunt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør som deg ts, og jeg er slank og har stålhelse. SÅ farlig er det ikke.

Anonymous poster hash: 6adec...16b
Skrevet

Glad i kaffe? Kjøpe iskaffe er jo supergodt. Kan jo også lage kaffelatte/capuchino hjemme på kvelden med litt sukkerstrø.

AnonymBruker
Skrevet

Glad i kaffe? Kjøpe iskaffe er jo supergodt. Kan jo også lage kaffelatte/capuchino hjemme på kvelden med litt sukkerstrø.

Iskaffe er fullt med sukker!

AnonymBruker
Skrevet

Vil du vite hva jeg har spist så langt i dag?

Begynte med potetgull, sjokolade, cola zero og noen colaflasker (vingummi).

Og nå spiser jeg hveteboller (begynner på min 3. etter jeg har skrevet dette) og cola zero.

Skal sikkert spise mer sjokolade og potetgull senere i dag.

Er usunn som f..., men det driter jeg i. Du er iallefall sunnere enn meg!

Anonymous poster hash: 5007d...e62
Skrevet

Iskaffe er fullt med sukker!

Den du kjøper i butikken ja. Viss man kjøper på kaffebarer, er det noen som lager den uten sukker. Eller så kan man lage selv :)

Skrevet

Og nå spiser jeg hveteboller (begynner på min 3. etter jeg har skrevet dette) og cola zero.

Hver sin smak :)

AnonymBruker
Skrevet

Si det til alle de farlig overvektige folka man finner overalt i de fleste vestlige land... ;)

Det nytter ikke å kun spise (eller gjøre) det som der og da gjør deg glad, ihvertfall ikke om det er sukker som gjør en "glad".

En viss dose fornuft må til for at ting skal fungere på sikt. Å gi etter for enhver fristelse lønner seg sjelden i lengden.

Jeg snakker ikke til farlige overvektige. Jeg snakker til ts som er slank, spiser sunt ellers og trener. Nepe.

• Liker 3
Skrevet

Du ser nok "sun og frisk ut" men gudene vet hva du gjør med innsiden av kroppen.Blodårer,plakk og dritt

Det er ikke sunt å spise slikt hver dag.

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Så lenge du føler deg bra med deg selv og har et sunt kosthold og en aktiv livsstil ellers så ser jeg ikke skaden i å spise en bolle eller et kakestykke hver dag. Sunt er det ikke, men heller ikke farlig. Jeg drikker en kopp med honningte nesten hver kveld uten at jeg føler at jeg tar skade av det.

Så lenge du er frisk og har overskudd og får i deg alle næringsstoffene du trenger utenom den ene desserten; who not?

AnonymBruker
Skrevet

Du ser nok "sun og frisk ut" men gudene vet hva du gjør med innsiden av kroppen.Blodårer,plakk og dritt

Det er ikke sunt å spise slikt hver dag.

Nettopp. De fleste er sunne og mer eller mindre slanke når de er unge. Så lenge helsen er god, tar man den for gitt.

Det er på sikt at ulempene viser seg, og da er det gjerne for sent.

Du virker usedvanlig stolt over å ødelegge kroppen din. Selvdestruktiv underbevissthet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...