Gå til innhold

TATOVERING I TYRKIA (side)


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei smile.png
Reiser til Tyrkia (side) nå i August og har lyst til å ta en tatovering der nede. Har tenkt lenge på hva jeg vil ha, og komt fram til en tekst på hoften. Lurer derfor på om noen kan anbefale et bra sted der de både er flink og renslige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på et par steder der nede å sett i Antalya, og jeg synes de virket ganske shabby.. Jeg vurderer fortsatt sterkt å ta, men skal jeg ta så må det bli i Norge. Hvorfor ikke ta den nå i Norge og så er den fin når du drar ned? :)

Gjest Tirkes
Skrevet

Har vært på et par steder der nede å sett i Antalya, og jeg synes de virket ganske shabby.. Jeg vurderer fortsatt sterkt å ta, men skal jeg ta så må det bli i Norge. Hvorfor ikke ta den nå i Norge og så er den fin når du drar ned? :)

Nei nei nei. Dårlig råd. Heller ta den etterpå, så den er fin til neste års sydentur. De skal jo helst ikke ha så mye sol på seg i starten. :)

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært der selv og geografisk er jeg ikke helt stødig, men om du er i nærheten av Alanya så er det en som heter No pain, no gain (han har side på facebook), er i alle fall det siden hans heter der :)
Han er veldig flink! Han har tatt flere på ei venninne, kjempefine! :)



Anonymous poster hash: df2c0...1af
Gjest Armitage
Skrevet

Har vært på et par steder der nede å sett i Antalya, og jeg synes de virket ganske shabby.. Jeg vurderer fortsatt sterkt å ta, men skal jeg ta så må det bli i Norge. Hvorfor ikke ta den nå i Norge og så er den fin når du drar ned? :)

Hadde ikke tatt tatovering før en sydentur med mye sol og bading. De siste dagene før man drar hjem fra syden er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Geez. ENDA en sydentattoo. Tacky.

Anonymous poster hash: ed8a2...7cb

  • Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Geez. ENDA en sydentattoo. Tacky.

Anonymous poster hash: ed8a2...7cb

Hvorfor er det tacky?

Er du klar over hvor dyrt det er for tattovering hjemme i Norge??

Det ligger på rundt 1500 kr i timen her mens i f.eks i Thailand betalte jeg 2000 for 9 timer... Det er ganske stor forskjell.

Hvis man tror at det er bedre tattovører og mer renslighet i Norge så tar man skammelig feil. Jeg har tattoveringer over nesten hele meg og har aldri hatt noe problemer med de jeg har tatt utenlands. Den ene jeg tok i Norge derimot, på et ganske kjent studio fikk jeg gule stafylikokker i!!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det tacky?

Er du klar over hvor dyrt det er for tattovering hjemme i Norge??

Det ligger på rundt 1500 kr i timen her mens i f.eks i Thailand betalte jeg 2000 for 9 timer... Det er ganske stor forskjell.

Hvis man tror at det er bedre tattovører og mer renslighet i Norge så tar man skammelig feil. Jeg har tattoveringer over nesten hele meg og har aldri hatt noe problemer med de jeg har tatt utenlands. Den ene jeg tok i Norge derimot, på et ganske kjent studio fikk jeg gule stafylikokker i!!

Det et ikke rensligheten som er problemet, men at 90% av de som kommer hjem med sydentatoveringer ikke har peiling på kvalitet. Tatoveringer skal være nøye planlagte, og det bør være gjort GODT research etter tatovører på forhånd. Det skal også sies at de fleste seriøse, dyktige tatovører sjeldent plasserer seg på typiske turiststeder i syden. Det er det vanligvis de tatøverene som ikke er så dyktige som må gjøre, da de ikke ville fått noen andre jobber på et annet sted. De lever at de dumme turistene som kommer i feriemodus og "har så syyykt lyst på" en tatovering.

Kan jeg spørre hvilket "kjent" studio du fikk gule stafylokokker fra? For at det et "kjent" er ikke ensbetydende med bra......

Anonymous poster hash: ed8a2...7cb

  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Det et ikke rensligheten som er problemet, men at 90% av de som kommer hjem med sydentatoveringer ikke har peiling på kvalitet. Tatoveringer skal være nøye planlagte, og det bør være gjort GODT research etter tatovører på forhånd. Det skal også sies at de fleste seriøse, dyktige tatovører sjeldent plasserer seg på typiske turiststeder i syden. Det er det vanligvis de tatøverene som ikke er så dyktige som må gjøre, da de ikke ville fått noen andre jobber på et annet sted. De lever at de dumme turistene som kommer i feriemodus og "har så syyykt lyst på" en tatovering.

Kan jeg spørre hvilket "kjent" studio du fikk gule stafylokokker fra? For at det et "kjent" er ikke ensbetydende med bra......

Anonymous poster hash: ed8a2...7cb

Det et ikke rensligheten som er problemet, men at 90% av de som kommer hjem med sydentatoveringer ikke har peiling på kvalitet. Tatoveringer skal være nøye planlagte, og det bør være gjort GODT research etter tatovører på forhånd. Det skal også sies at de fleste seriøse, dyktige tatovører sjeldent plasserer seg på typiske turiststeder i syden. Det er det vanligvis de tatøverene som ikke er så dyktige som må gjøre, da de ikke ville fått noen andre jobber på et annet sted. De lever at de dumme turistene som kommer i feriemodus og "har så syyykt lyst på" en tatovering.

Kan jeg spørre hvilket "kjent" studio du fikk gule stafylokokker fra? For at det et "kjent" er ikke ensbetydende med bra......

Anonymous poster hash: ed8a2...7cb

Enig i at det skal planlegges godt og at man bør finne tattovør på forhånd men, er sterkt uenig i at de beste tattovørene ikke jobber på turiststedene. Hvordan skal turister finne dem om de gjemmer seg langt bort et sted ingen vet hvor er?

Min oppfattning er at de beste tattovørene nettopp jobber på turiststeder fordi at kun turister har råd til å betale såpas mye at tattovørene tjener godt på det. Lokale beboerer i tyrkia har ikke råd til å betale det samme for en tattovering som en turist fra sverige.

Kan ikke uttale meg så mye om akkurat tyrkia men, jeg reiser til Thailand 3 ganger i året og tattoverer meg vær gang jeg er der så jeg vet iallefall hvordan ting fungerer der nede. Og de to tattovørene som er kåret til thailands beste jobber midt i turistbølgen. Den ene i Bangkok og den andre på Phuket.

Fikk stafylikokker på House of pain.

AnonymBruker
Skrevet

Bare pass dere for sykdommer som hepatitt (B/C) og hiv. Om de ikke er renslige nok, er hepatitt særlig smittsomt, og mye vanligere ellers i verden enn i Norge. Stafylokokker kan i det minste helbredes, det kanikke de andre sykdommene.

Både fargen og nåla må være helt ny. Hjelper ikke med ren nål om de dypper i farge som er brukt tidligere.

Anonymous poster hash: e2757...4e3

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det skal planlegges godt og at man bør finne tattovør på forhånd men, er sterkt uenig i at de beste tattovørene ikke jobber på turiststedene. Hvordan skal turister finne dem om de gjemmer seg langt bort et sted ingen vet hvor er?

Min oppfattning er at de beste tattovørene nettopp jobber på turiststeder fordi at kun turister har råd til å betale såpas mye at tattovørene tjener godt på det. Lokale beboerer i tyrkia har ikke råd til å betale det samme for en tattovering som en turist fra sverige.

Kan ikke uttale meg så mye om akkurat tyrkia men, jeg reiser til Thailand 3 ganger i året og tattoverer meg vær gang jeg er der så jeg vet iallefall hvordan ting fungerer der nede. Og de to tattovørene som er kåret til thailands beste jobber midt i turistbølgen. Den ene i Bangkok og den andre på Phuket.

Fikk stafylikokker på House of pain.

Jeg regner med at de ønsker å ta vare på et godt rykte, har en helt annen kundegruppe enn harry sydenturister og er dyktige nok til at de tjener nok penger, selv om de ikke holder til der turistene oppholder seg.

Jeg hadde aldri tatt tatovering i et annet land med dårligere hygiene enn Norge, og hos tatoveringsstudioer der det er vanskelig å vite sikkert om hygienen er god og at de som tatoverer er dyktige. Jeg ville heller betalt litt ekstra og fått en fin og profesjonell tatovering enn en tatovering med dårlig kvalitet og med fare for sykdommer som f.eks. HIV og hepatitt.

Anonymous poster hash: 58458...9d4

Skrevet

Nei nei nei. Dårlig råd. Heller ta den etterpå, så den er fin til neste års sydentur. De skal jo helst ikke ha så mye sol på seg i starten. :)

Jaja selvfølgelig! Men hvis valget er mellom å ta den før sol eller mens du er nedi solen så virker jo det mye bedre å ta den før. En kompis av meg er tattovør (sånn det skrives?) og han sa at etter 2uker så er den fin og da kan du bade og sole deg så lenge du bruker sånn stick med 50+ i faktor? Med den jeg skal ha så sa han at den bare trengte 1uke før den er 'ferdig'/'bra' eller hva man skal kalle det?

Skrevet

Selvfølgelig om denne personen har 2uker+ til avreise, det vet jeg ingenting om

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt den noe annet sted enn i Norge!

Skrevet

Jeg har tatt i Alanya, to forskjellige steder. Tok en på Crazy color og en på Medusa, det er 5 år siden, og begge har holdt seg fine! Var litt dyrere på Medusa, siden det er et kjent sted og ligger midt i en av hovedgatene der. Kjenner mange som har tatt der og alle er fornøyd. De er renslige, så det er det minste å bekymre seg for! Kan anbefale begge steder.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Tok i tyrkia i går. Han jeg tok hos er listet som en av de femti beste i tyrkia. Godt samarbeid med utforming før tatovering, god hygiene og rent lokale. Ikke noe jalla i det hele tatt.

Skrevet

Hei!

Tok en tatovering i Side hos en kul fyr. Fikk anbefalt sjappen av en tyrker som selv hadde tatt på samme sted. Jeg betalte ca 400 kr for en tatovering på ca 6x4 cm.

Jeg kjøpte også med en boks med vaselin jeg skulle smøre på tre ganger daglig.

Det gikk kjempe flott, opplevde ikke noe problemer med tatoveringen i det hele tatt, og er storfornøyd den dag i dag.

Han tyrkeren jeg ble kjent med har tatt tekster hos han tatovøren, og det så kjempe bra ut!

Stedet het "Professional Tattoo", tror jeg, og lå ikke så langt i fra det hvite-tempelet, med utsikt ut mot sjøen. Jeg får ikke til å legge inn bilder her, men om du gir meg e-postadressen (Eller forklarer hvordan jeg legger ut bilder :-P) kan jeg sende et bilde av fyren utenfor sjappen.

Annet som er lurt å huske på:
* Ta tatoveringen siste dagen du er der, i og med at den ikke skal bli utsatt for sollys eller bading de første ukene.

* Lag tatoveringen hjemme, og ta det med på en USB-penn, slik at tatovøren bare kan printe det ut.

Skrevet

Dårlig, dårlig ide...



Anonymous poster hash: b5a69...098
Skrevet

Nederst i gata ( i side sentrum) tok jeg. De var flinke :) Men er ikke så veldig billig. Over 1000 hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...