Gå til innhold

Kan jeg bli sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å søke sykepleierstudiet til neste år. Jeg tar et friår nå.

Men jeg har bare 3,9 i snitt. Jeg lurer på om det er nok til å bli sykepleier? Evt. hvor?



Anonymous poster hash: 7e7ee...cc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har fri år kan du jo ta å forbedre karakterene dine, tror snittet ligger på rundt 4, 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har fri år kan du jo ta å forbedre karakterene dine, tror snittet ligger på rundt 4, 5

Ok, så med andre ord så kan jeg ikke bli sykepleier? Jeg orker ikke ta opp noe fag heller, har ikke lyst å ha andregangsvitnemål - hørt det er ulemper.

Anonymous poster hash: 7e7ee...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere skoler med lavere snitt. HiOA tror jeg ligger under 4 et sted. Lovisenberg i Oslo ligger på 3,7 etter inntaket i år. Er jo bare å se på samordna sine sider og se etter tidligere snitt...



Anonymous poster hash: 5a53b...419
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere skoler med lavere snitt. HiOA tror jeg ligger under 4 et sted. Lovisenberg i Oslo ligger på 3,7 etter inntaket i år. Er jo bare å se på samordna sine sider og se etter tidligere snitt...

Anonymous poster hash: 5a53b...419

Er HiOA og Lovisenberg bra studiesteder da? :)

Jeg skjønner aldri noenting av samordna opptak uansett jeg.

Anonymous poster hash: 7e7ee...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskolen i finnmark, dvs Hammerfest. Dit kommer du garantert inn. Veldig flinke lærere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyskolen i finnmark, dvs Hammerfest. Dit kommer du garantert inn. Veldig flinke lærere.

Tusen takk. Er det noe ulemper på disse stedene ifht andre steder?

Anonymous poster hash: 7e7ee...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt unna, men du blir sykepleier hvis du vil. Og man har ikke det mer morro enn den man lager selv. 3 år går utrolig fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Er det noe ulemper på disse stedene ifht andre steder?

Anonymous poster hash: 7e7ee...cc7

Du får ikke sove på sommeren, mørkt hele tiden på vinteren og himla kaldt året rundt. For ikke å snakke om mygg, masse mygg. Gjerne også reinsdyr som skiter i gatene

Anonymous poster hash: d6b7c...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kunne tenke deg å gå på skole hvor som helst så kommer du inn. Det er jo bare å søke på alle skolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt unna, men du blir sykepleier hvis du vil. Og man har ikke det mer morro enn den man lager selv. 3 år går utrolig fort. :)

Det er jo altfor langt... Kommer til å miste alle vennene mine og slå opp med kjæresten :(

Du får ikke sove på sommeren, mørkt hele tiden på vinteren og himla kaldt året rundt. For ikke å snakke om mygg, masse mygg. Gjerne også reinsdyr som skiter i gatene

Anonymous poster hash: d6b7c...b0d

Er det virkelig slik det er i Hammerfest? Er det mange unge der da?

Hvor bor du forresten ts?

Jeg bor i Vestfold :)

Anonymous poster hash: 7e7ee...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskolen i Østfold har hvertfall ikke sånn kjempe høyt snitt, samt at de har deltid og. Som gjerne er lavere snitt på.

Jeg vet ikk ehva snittet i Vestfold er. Men om du er villig til å flytte på deg kommer du hvertfall inn. Det er og ofte mulig å gå ett år et annet sted, for så å søke overflytting dit du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javistt er det mange unge mennesker i hammerfest. ser du problemer så får du problemer. uansett så går det fly og buss så ingenting er så langt unna nå lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenggrensene er jo lavere om du har førstegangsvitnemål. Du kan også sjekke hva poenggrensene er på de forskjellige studiestedene. Eventuelt kan du vente, ta et år på FHS, eller et årsstudium, da får du 2 poeng (3,9 i snitt = 39 poeng). Så da får du 41 poeng. Hvis du venter noen år kan du også få alderspoeng. Du trenger normalt mer poeng når du ikke kommer rett fra VGS, men samtidig har du hatt muligheten til å samle mer poeng.



Anonymous poster hash: 877a2...ae8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ikke er villig til å jobbe for å bli sykeplei bør man ikke ta sykepleien. Det handler tross alt om liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom man ikke er villig til å jobbe for å bli sykeplei bør man ikke ta sykepleien. Det handler tross alt om liv

Den var unødvendig. Hun kan bli en god sykepleier selv om hun ikke har lyst å flytte fra der hun bor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var unødvendig. Hun kan bli en god sykepleier selv om hun ikke har lyst å flytte fra der hun bor.

Tror kanskje tanken var at TS ikke vil ta opp fag for å bli sykepleier. Den tanken er jeg enig i, vil man ikke hardt nok, vå passer men ikke

Anonymous poster hash: 79d0e...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se poenggrensene for alle studiene i SO. http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/13/poenggrenser_2013_2012.html

Jeg så fort over og om du flytter litt på deg kommer du inne mange steder.

Selv HiVe hadde primæropptak på 3,3 så det burde jo være greit for deg =)



Anonymous poster hash: 79d0e...4c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murica

Du får ikke sove på sommeren, mørkt hele tiden på vinteren og himla kaldt året rundt. For ikke å snakke om mygg, masse mygg. Gjerne også reinsdyr som skiter i gatene

Anonymous poster hash: d6b7c...b0d

Hvor i Finnmark er det du har vært egentlig?

Sommeren er fantastisk, den er slettes ikke kaldere enn sør, noen ganger er det faktisk bedre vær nordpå enn sørpå. Om man sliter med å sove i midnattssol er det bare å kjøpe rullegardin... =p

Rein er det i Hammerfest ja, men de går ikke direkte i gatene, kan hende du får en eller to i hagen.

Masse mygg er det ikke i Hammerfest, er nesten alltid en lett bris der, så myggene forsvinner, verre om du flytter til Kautokeino eller Tana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...