Gå til innhold

Skandiabanken

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kanskje kunne være kjekt å opprette en konto i Skandiabanken, for bruk om vi handler noe på nettet f.eks. eller om vi skal til utlandet (føre over penger dit så slipper vi bankgebyr?).

Kan man registrere en konto der bare til slik bruk (har lønnskonto og lån i annen bank som jeg vil beholde). Og koster det noe mer enn de 250kr til VISA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan opprette en konto til hva du vil, og bruke den hvor mye eller lite du vil. Det koster ikke noe mer enn det du betaler for å ev. ha et VISA-kort.

Men jeg mener å huske at man må ha en viss sum stående på kontoen noen dager når man oppretter den.. Husker ikke helt hva det var, men det er ett eller annet der...

Les på nettsidene dems da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du ha 15000 (?) stående' date=' ellers så må du ha tjent over en vis sum i fjor.[/quote']

For å få VISA altså. Ikke for å ha en konto åpen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Sånn var det ja :)

Synes dette var litt rart, for hvordan skulle man kunne ha masse penger på kontoen FØR man opprettet den liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få skryte litt av Skandiabanken med det samme. Jeg har hatt konto der i mange år. God service, og aldri noe tull/feil av noe slag!! :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lenge siden de innførte denne "regelen"???

Var ikke sånn da jeg opprettet konto og VISA hos dem, men....

(Det er jo vistnok noen år siden også da) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn når jeg fikk Skandiabanken for 4-5 år siden..

Hmmm....

Men jeg har da vel aldri hatt 15000,- stående jeg :roll:

Og jeg har ikke jobbet så jeg har tjent noe heller...

Jaja, så lenge jeg har fått Visa, så spiller det jo ingen rolle for meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte jeg også!

Har aldri vært noe problem..

Når jeg registrerte meg for 2år siden måtte man ha 15000 på en konto for å få Visa-kort..

Er jo genialt- med gode renter og ingen gebyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fornye kortet mitt nå i mars, hvor lenge har jeg hatt konto da?

Tre eller fire år?

Jeg måtte i alle fall ha en viss sum stående en stund for å få VISA, husker ikke om det var ti eller femten tusen jeg...

Har brukt kunn Skandiabanken disse årene, og er veldig fornøyd. Har også fått kjempegod service på kundetelefonen de få gangene jeg har trengt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke opplyst at jeg måtte ha enten 15.000 på konto (hadde ikke det heller, ikke verken 10 eller 15.000) eller tjene over så og så mye for å få visa via Skandiabanken.... men så hadde jeg fast jobb og da, så det er mulig de ikke nevnte det engang i og med at jeg sikkert da tjente over den fastsatte summen.

Så dersom du jobber 100% så trenger du ikke tenke på hvor mye du må ha på konto eller ikke.

Er skrekkelig fornøyd med Skandiabanken, og bruker bare den, det koster jo så lite som det absolutt går an å koste, og service, tilgang og annet er for min del perfekt. Men liker man å ha en skranke å gå til, så er kanskje ikke skandiabanken rett. Men de har kontorer hvor du kan oppsøke konsulenter for div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Slutter meg til de fornøyde Skandiabank-kundene her. Eneste kontoen jeg har i en annen bank er BSU, for Skandiabanken tilbyr ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skandiabank-kunde

For å få Visa-kort i Skandiabanken må du ENTEN ha 15.000,- på konto når du søker om kortet, ELLER du må ha hatt inntekt på mininum 150.000,- ifjor (noe de aller fleste i jobb har). Det er ikke verre enn det.

Har vært sånn i mange år, og reglene står på nettsidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste aberet med å ha skandiabanken som eneste bank er når man får for eksempel norske sjekker, bankremisser, utenlandske sjekker, utbetalingsanvisninger.

Det kan godt hende at skandiabanken har et godt system for dette, men i den tiden jeg har jobbet i bank så har jeg hatt noen fortvilte kunder innom som ikke fikk ut pengene sine fra denne type verdipapirer fordi de bare har konto i en internettbank.

I tillegg så kan det være et problem hvis visa-kortet blir avmagnitisert og man ikke har kort i andre banker. Da får man vanligvis tatt det som et visauttak i andre banker sine filialer, men det er ikke alle som tilbyr dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste aberet med å ha skandiabanken som eneste bank er når man får for eksempel norske sjekker, bankremisser, utenlandske sjekker, utbetalingsanvisninger.

Det kan godt hende at skandiabanken har et godt system for dette, men i den tiden jeg har jobbet i bank så har jeg hatt noen fortvilte kunder innom som ikke fikk ut pengene sine fra denne type verdipapirer fordi de bare har konto i en internettbank.

Det er bare å skrive på kontonummeret og sende inn utbetalingsanvisningene til Skandiabanken. Står info om dette på nettsidene, vi har alltid gjort det og det går så greit så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...