Gjest blomkvisten Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hei! Jeg fatter ingenting av disse her p-pilene. Begynte på de for noen uker siden (aldri brukt det før). Fikk beskjed fra legen om at jeg skulle bruke første pille første dag jeg hadde en blødning, deretter fortsette med en pille daglig etter tallene 1-2-3-4, ja dere vet.. Jeg blødde fra pille nummer 1-6, etterpå fikk jeg mensen igjen på pille nummer 15-21??? Trodde jeg skulle få mensen etter dag 21 når jeg begynner på disse "sullerpillene", eller? Herregud jeg fatter ingenting, noen som klarer å forklare meg bedre enn legen?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Det kan ta litt tid før det normaliserer seg når man plutselig begynner å stappe i seg hormoner:) Men normalen er at man skal begynne å blø sånn ca rundt dag 21 på pille brettet. Anonymous poster hash: bb037...4d3
Gjest blomkvisten Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Det kan ta litt tid før det normaliserer seg når man plutselig begynner å stappe i seg hormoner:) Men normalen er at man skal begynne å blø sånn ca rundt dag 21 på pille brettet. Anonymous poster hash: bb037...4d3 Tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Heter forresten sukkerpiller, ikke sullerpiller. Anonymous poster hash: a26a4...395
Gjest blomkvisten Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Heter forresten sukkerpiller, ikke sullerpiller. Anonymous poster hash: a26a4...395 Mente såklart det, sukkerbiller, gikk litt for i svingen
-Artemis Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Mente såklart det, sukkerbiller, gikk litt for i svingen SukkerBiller Du trenger forøvrig ikke ta disse sukkerpillene heller, de er det bare slik at det blir for noen enklere å holde orden på når du skal begynne med vanlig p-pille igjen.
Gjest blomkvisten Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 SukkerBiller Du trenger forøvrig ikke ta disse sukkerpillene heller, de er det bare slik at det blir for noen enklere å holde orden på når du skal begynne med vanlig p-pille igjen. Det stemmer, tusen takk
-Artemis Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Det stemmer, tusen takk For å svare på det egentlig spørsmålet ditt, så er det vanlig med litt rare blødninger når man starter på p-piller. Min første pille var Loette 28, det er kanskje denne du også har? Tror jeg først hadde blødninger i 10 dager, så stoppet det, hadde sex med min daværende kjæreste så startet det neimen igjen, og jeg hadde faktisk små blødninger helt frem til jeg hadde pillefri uke/sukkerpiller. Måtte etter et år omtrent bytte til mycrogynon, som jeg går på nå, mye av samme pille bare en litt sterkere versjon, her har jeg ikke merket noen kluss med blødninger og kan hoppe over 3 måneder om gangen. Så om det etter 3 måneder ikke bedrer seg burde du høre med legen din om andre piller du kan vurdere
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Bruk pillen du har nå i 3 mnd. Etter 3 mnd bør du uansett dra til legen for å sjekke at alt fortsatt er som det skal. Er det ikke det bør du bytte/slutte. Jeg har byttet piller 2 ganger. Første gangen for å se om jeg klarte meg på lavere hormonnivå. Det gjorde jeg ikke så etter ett halvt år byttet jeg tilbake. Med piller nr 2 måtte jeg ta pillene til eksakt samme tid. Lot jeg det gå en time eller to fikk jeg mellomblødninger. Anonymous poster hash: dec5f...f11
Gjest blomkvisten Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 For å svare på det egentlig spørsmålet ditt, så er det vanlig med litt rare blødninger når man starter på p-piller. Min første pille var Loette 28, det er kanskje denne du også har? Tror jeg først hadde blødninger i 10 dager, så stoppet det, hadde sex med min daværende kjæreste så startet det neimen igjen, og jeg hadde faktisk små blødninger helt frem til jeg hadde pillefri uke/sukkerpiller. Måtte etter et år omtrent bytte til mycrogynon, som jeg går på nå, mye av samme pille bare en litt sterkere versjon, her har jeg ikke merket noen kluss med blødninger og kan hoppe over 3 måneder om gangen. Så om det etter 3 måneder ikke bedrer seg burde du høre med legen din om andre piller du kan vurdere Takk for utfyllende og bra svar Ja det stemmer, er disse loette jeg har fått 1
Sokkesko Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Hei. Jeg har fått Loette 28 av fastlegen min, som jeg skal ta første dag i mensen min. Jeg har et helt annet spørsmål, men det gjør vel ingenting? Jeg sliter litt med det ene og det andre. Jeg har diabetes, jeg sliter med migrene med aura og jeg røyker. Fastlegen min nevnte bare dette med røyking, og at det ikke er den største risikoen for meg (selvfølgelig, jeg kan få blodpropp av røykingen og diabetesen, men), så er ikke den delen jeg trenger svar på. Hadde diabetesen min vært et problem, ville hun vel aldri skrevet ut pillene til meg heller, vil jeg tro.. Det jeg lurer på, er dette med migrene. Jeg leste i bruksanvisningen på p-pillene at det er økt risiko for hjerneslag når man har migrene med aura.. Er det noe jeg burde ta hensyn til, og eventuellt bare drite i pillene? I det tilfellet har jeg kastet vekk 200 kroner.. Må bare vite. Er litt nervøs! Jeg vet at det meste har bivirkninger, men kanskje noen her kan berolige meg litt
-Artemis Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Hei. Jeg har fått Loette 28 av fastlegen min, som jeg skal ta første dag i mensen min. Jeg har et helt annet spørsmål, men det gjør vel ingenting? Jeg sliter litt med det ene og det andre. Jeg har diabetes, jeg sliter med migrene med aura og jeg røyker. Fastlegen min nevnte bare dette med røyking, og at det ikke er den største risikoen for meg (selvfølgelig, jeg kan få blodpropp av røykingen og diabetesen, men), så er ikke den delen jeg trenger svar på. Hadde diabetesen min vært et problem, ville hun vel aldri skrevet ut pillene til meg heller, vil jeg tro.. Det jeg lurer på, er dette med migrene. Jeg leste i bruksanvisningen på p-pillene at det er økt risiko for hjerneslag når man har migrene med aura.. Er det noe jeg burde ta hensyn til, og eventuellt bare drite i pillene? I det tilfellet har jeg kastet vekk 200 kroner.. Må bare vite. Er litt nervøs! Jeg vet at det meste har bivirkninger, men kanskje noen her kan berolige meg litt Jeg vet dessverre ikke mye om dette, men en venninne av meg har migrene, hun går på Cerazette, en minipille. Hun har også blodpropp fare i familien og røyker, men siden det er en minipille er det likevel trygt. Så om det ikke skulle gå med Loette 28 kan du jo prøve disse Legger ved en link: Migrene og p-piller Det virker som om det er en veldig usikkerhet rundt temaet og veldig mye uenigheter. Noen mener det er slik, andre mener det er tilfeldigheter. Men det er jo ikke akkurat noe man skal ta store sjanser med. Du kan jo få en ny legetime og høre med legen din da? Edit: Jeg vil ikke si noe bastant om at Cerazette, høydose minipille er 100% trygg og hvordan denne er med migrene, men venninnen min fikk hvert fall beskjed om at det var trygt. Endret 26. juli 2013 av Kiva
Gjest Alekz Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Det varierer fra person til person. Kroppen bruker litt tid på å venne seg til p-pillene. Kroppen min hadde ikke tilpasset seg skikkelig før jeg begynte på det tredje brettet. Gi det litt tid så blir det bra til slutt.
Gjest P-piller Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Har et spørsmål jeg også, følte det var bedre å bare spørre her å ikke starte et helt nytt tema med p-piller. I dag skal jeg egentlig begynne på neste brett, men det blir mye bedre system for meg å begynne med på en mandag, så jeg lurte på om jeg fortsatt er beskyttet om jeg tar den første pillen på neste brett på mandag?
-Artemis Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Har et spørsmål jeg også, følte det var bedre å bare spørre her å ikke starte et helt nytt tema med p-piller. I dag skal jeg egentlig begynne på neste brett, men det blir mye bedre system for meg å begynne med på en mandag, så jeg lurte på om jeg fortsatt er beskyttet om jeg tar den første pillen på neste brett på mandag? Om jeg har forstått det du skriver riktig, så er du ikke lenger trygg nei. Du kan korte ned den pillefrie uken om du vil (dette kan gi mellomblødninger og kluss i syklus for noen), men man skal aldri gå mer enn 7 dager uten p-pillen i pillefri uke. Da er du ikke trygg lenger og må bruke annen beskyttelse i 8 dager (er ikke helt sikker på dette tallet)
Sokkesko Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Jeg vet dessverre ikke mye om dette, men en venninne av meg har migrene, hun går på Cerazette, en minipille. Hun har også blodpropp fare i familien og røyker, men siden det er en minipille er det likevel trygt. Så om det ikke skulle gå med Loette 28 kan du jo prøve disse Legger ved en link: Migrene og p-piller Det virker som om det er en veldig usikkerhet rundt temaet og veldig mye uenigheter. Noen mener det er slik, andre mener det er tilfeldigheter. Men det er jo ikke akkurat noe man skal ta store sjanser med. Du kan jo få en ny legetime og høre med legen din da? Edit: Jeg vil ikke si noe bastant om at Cerazette, høydose minipille er 100% trygg og hvordan denne er med migrene, men venninnen min fikk hvert fall beskjed om at det var trygt. Har legetime igjen 13. August, men det er for noe annet, men kan ta det opp med henne da. Da burde jeg kanskje vente med å eventuelt ta p-pillene før neste menstruasjon igjen? Til jeg har snakket med fastlegen, hvertfall
-Artemis Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Har legetime igjen 13. August, men det er for noe annet, men kan ta det opp med henne da. Da burde jeg kanskje vente med å eventuelt ta p-pillene før neste menstruasjon igjen? Til jeg har snakket med fastlegen, hvertfall Jeg vet som sagt lite om det er trygt for deg eller ikke Så du burde nok vente til du har snakket med legen din ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå