Gå til innhold

Frimerker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noen frimerker til noe post jeg skal sende. Merker det er lenge siden jeg har sendt snail mail, for jeg leter forgjeves etter verdien på merkene. Hvor mye er hvert merke verdt når det ikke står noen sum der? Videre ser jeg på portotakstene, prisene for 1 og 2 kg. Hvis brevet veier 1,5, skal jeg da betale for 1 kg eller 2?

Anonymous poster hash: 24627...8a7
Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Skal du sende 1,5 kg må du sette på porto for 2 kg. 2 kg er også maks.

Tenker du på A-frimerker f.eks når du snakker om at det ikke er verdi på dem? A-frimerker stiger i verdi hvert år.

AnonymBruker
Skrevet

Skal du sende 1,5 kg må du sette på porto for 2 kg. 2 kg er også maks.

Tenker du på A-frimerker f.eks når du snakker om at det ikke er verdi på dem? A-frimerker stiger i verdi hvert år.

Det står A på dem, ja. Hvor mange må jeg ha på et 1,5-kg brev da? Merker at det er en del kunnskap som har gått tapt i internettets tidsalder. :)

Gjest Daenerys
Skrevet

A-post er for tiden 9,50 kroner. Skal du sende noe som veier opptil 2 kg, og er UNDER 2 cm, må du betale 100 kr, altså 11 frimerker (Du må da frankere for 104,5 kr om du bare har A-frimerker, men Posten har så du kan bruke 10 A og kjøpe 5 kroners frimerke ekstra).

Her er prislisten :)

AnonymBruker
Skrevet

A-post er for tiden 9,50 kroner. Skal du sende noe som veier opptil 2 kg, og er UNDER 2 cm, må du betale 100 kr, altså 11 frimerker (Du må da frankere for 104,5 kr om du bare har A-frimerker, men Posten har så du kan bruke 10 A og kjøpe 5 kroners frimerke ekstra).

Her er prislisten :)

Å hjelpe meg, 100 kroner? Nå følte jeg meg brått enda eldre. Tror forrige brev jeg sendte kostet 1,50. Føler meg som en bestemor som sier ja, det var tider, det. Men takk og lov for e-mail ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...