Gå til innhold

Jobb i barnevernet - vernepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Om jeg tar vernepleierutdanning, kan jeg da jobbe i barnevernet? Har lyst å jobbe med barn og ungdom og helst i barnevernet, men kan også jobbe på skole eller familievernkontor f.eks.



Anonymous poster hash: 46e61...d04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner flere vernepleiere som jobber i barnevernet, men da gjerne i institusjoner og ikke som saksbehandlere.

Som vernepleier har du utrolig mange muligheter på jobbfronten. Som du skriver er skole aktuelt, men også institusjoner for barn og unge med fysiske og psykiske utfordringer, rådgivning, ungdomsleder på klubb, med mer. Og selvfølgelig i boliger og dagsentre for voksne :)

Mannen min er vernepleier og det samme er flere av våre venner.



Anonymous poster hash: 198e0...6f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere vernepleiere som jobber i barnevernet, men da gjerne i institusjoner og ikke som saksbehandlere.

Som vernepleier har du utrolig mange muligheter på jobbfronten. Som du skriver er skole aktuelt, men også institusjoner for barn og unge med fysiske og psykiske utfordringer, rådgivning, ungdomsleder på klubb, med mer. Og selvfølgelig i boliger og dagsentre for voksne :)

Mannen min er vernepleier og det samme er flere av våre venner.

Anonymous poster hash: 198e0...6f7

Takk!

Ja, jeg har helst lyst å jobbe med barn og ungdom som sagt, og tenker også på å ta videreutdanning etterpå innen enten rusproblematikk eller psykisk helsearbeid da. Men jeg kan også jobbe med voksne om jeg finner ut at det er mer interessant etterhvert :)

Anonymous poster hash: 46e61...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...