AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg skal på min første harrytur til söta bror snart, og ettersom det blir første tur uten foreldre og greier er jeg ganske blå... Jeg er under 18 og har dermed Visa Elektron. Hvordan fungerer dette i utlandet? Må jeg ta ut penger først eller kan jeg bare bruke det i kassa o.l. som ethvert annet kort? Og sånn ellers, er det noen steder som er obligatoriske på harrytur? Vi kjører bil over grensa og har ikke tenkt å være der så altfor lenge, men noe skal vi da få til Og om det er noe annet jeg bør tenke på blir jeg glad for tips! Anonymous poster hash: 91cd4...984
Gjest Rori Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Visa Electron fungerer i Sverige ja :-) og i de fleste andre land tror jeg. Jeg reiste veldig mye da jeg var under 18 og det fungerte over alt.
Gjest Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Funker i Sverige ja. Vanskelig å tipse om steder når man ikke vet hvor i Sverige du skal.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Takk! Godt å høre Konekon: Jeg vet ikke helt hvor vi skal selv. Blir bare spontan kjøretur. Så vi kjører over grensa og så svirrer vi vel rundt et par dager. Anonymous poster hash: 91cd4...984
Rosa Sitron Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Takk! Godt å høre Konekon: Jeg vet ikke helt hvor vi skal selv. Blir bare spontan kjøretur. Så vi kjører over grensa og så svirrer vi vel rundt et par dager. Anonymous poster hash: 91cd4...984 Men du vet vel hvor dere skal krysse? Kan komme med flere forslag om du krysser ved Halden, er mindre kjent ve Åre.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Men du vet vel hvor dere skal krysse? Kan komme med flere forslag om du krysser ved Halden, er mindre kjent ve Åre. Det vet jeg ikke.. Er ikke jeg som kjører. Vi kommer fra Sogn og Fjordane iallfall, vet ikke helt hvor det er vanlig å krysse. Anonymous poster hash: 91cd4...984
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 ja det funker.brukte visa elektron på lørdag i sverige. Anonymous poster hash: 730e1...fe3
fruBeist Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har brukt elektron både i Italia og i Tsjekkia. Tviler på at Sverige er noe annerledes. God tur
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Takk!! :D Anonymous poster hash: 91cd4...984
Rosa Sitron Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Det vet jeg ikke.. Er ikke jeg som kjører. Vi kommer fra Sogn og Fjordane iallfall, vet ikke helt hvor det er vanlig å krysse. Anonymous poster hash: 91cd4...984 Da er det vanskelig å gi tips =)
-hild Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Du kan bruke visa elektron over alt hvor terminalen er online. Og dersom den ikke er det (dvs der et vanlig visa kort går på reserveløsning med signatur), så får du ikke brukt kortet. Jeg sjekket dette når vår eldste skulle på tur med Hvite busser til Polen, og han fikk brukt kortet så og si over alt. 1
fruBeist Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Forresten, en ting som kan være lurt å sjekke, det er om du har regionssperre på kortet ditt. Det kommer opp med en gang jeg logger inn på nettbanken min. Der kan du oppheve eventuelle begrensninger bare ved et tastetrykk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå