AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har vært deprimert i mange år, og det har blitt så ille at jeg ikke går skole. Jeg tar i mot all hjelp jeg får, og jeg gjør det jeg kan for å bli frisk. Er 15 år og bor på barnevernsinstitusjon(har bare bodd der i et par uker, men akkurat nå er jeg på perm og er hos pappa). Men faren min tvinger meg til ting jeg ikke klarer. Jeg har en bror som er 1 år eldre, og faren min har samme forventninger av meg som han har av han. Han spør meg OFTE om jeg vil gå tur(som oftest spør han ikke, han sier bare "vi skal gå tur i dag") og hvis jeg nekter så sier han at jeg er lat og ikke fortjener mat. Hvis jeg går meg en tur, rydder rommet, eller lignende så er ikke det godt nok heller. Vet at dette høres sikkert helt tåpelig ut for dere som ikke sliter/har slitt med depresjon... Men ja, hva skal jeg gjøre? Har prøvd og tatt det opp med han, men det hjelper visst ikke... Anonymous poster hash: 956cb...87e
Black March Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Det beste her er om du tar kontakt med barnevernet eller liknende, ber dem om å ta en prat med faren din om hvordan han best skal håndtere problemet. Samtidig så er han nok veldig frustert selv, og føler at du har skikkelig godt av en tur i frisk luft. Dersom du slapper av, tar inn den friske luften og nyter solen. Så kan det jo godt hende at du kommer til å like turen og?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå