Gå til innhold

Lage mat til ny kjæreste:)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så flink til å lage mat. Og blir stressa når jeg må følge med flere kjeler samtidig.. Men jeg har lyst til å lage noe godt til meg og min nye kjæreste.

Har dere en god, enkel oppskrift på noe som skal legges i ildfast form og "gjøre seg selv" i ovnen?

Han liker ikke fisk.. Men noe med kylling kanskje? :)

Anonymous poster hash: a92b9...63a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kylling surret i bacon er knallgodt. Til tilbehør kan du bruke soppstuing/grønnsaker, peppersaus og potetbåter eller fløtegratinerte poteter.

Det er ganske enkelt å lage også. Oppskriften kan du finne på nettet.

Anonymous poster hash: d3ab6...e91
AnonymBruker
Skrevet

Lasagne liker de fleste. Enten kan du lage den helt fra bunnen av, eller kjøpe de glassene fra Dolmio! De er ganske gode :) Lag en god salat ved siden av.

Anonymous poster hash: c96a7...089
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kyllinglår, nypoteter, småløk (eller løkbåter), olivenolje og chorizobiter i en ovnsform, stekes i langpanne til alt er ferdig på 200-220 grader, ca en times tid.

http://www.foodnetwork.com/recipes/nigella-lawson/spanish-chicken-with-chorizo-and-potatoes-recipe/index.html (Stor oppskrift, ta de mengdene du synes, det er ikke nøye).

En stor grønn salat ved siden av, og visp - ferdig. :)

Anonymous poster hash: e01cf...366
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips! :)

Baconsurret kylling høres godt ut, men hvordan får man baconet sprøtt og godt..? Ser for meg at det ikke er så lett..

Anonymous poster hash: a92b9...63a
AnonymBruker
Skrevet

Om du bruner kyllingfileten surret i bacon først i en stekepanne, også inn i ovnen, så blir vel baconet sprøtt tror jeg :)

Anonymous poster hash: d3ab6...e91
Skrevet

min første rett, og vi er fortsatt sammen :fnise: , var gryterett med hvitløskbrød. Stekte bare kjøttdeig og varmet hvitløksbrøene i ovnen, med brus til.

Toro%20amerikansk%20gryte.gif

• Liker 5
Skrevet

min første rett, og vi er fortsatt sammen :fnise: , var gryterett med hvitløskbrød. Stekte bare kjøttdeig og varmet hvitløksbrøene i ovnen, med brus til.

Toro%20amerikansk%20gryte.gif

Skal ikke kimse av klassikeren Amerikansk Gryte :P Ellers vil jeg si at både forslaget med kylling med potetbåter og lasagne med salat og hvitløksbaguett er gode alternativer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er koselig å lage mat sammen :)

Hvis dere liker sushi, kan dere prøve dere på det sammen (eller andre retter). Gjør ikke noe om det blir litt gris, det blir jo en morsom aktivitet og noe "annerledes".

Og så er det jo litt kjekt med noen kyss eller en som kommer å holder rundt når du rører i kjelene :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norsk tapas? Kald eggerøre, ertestuing, kålrabistappe, litt lutefisk, fiskeboller, kjøttkaker, smalahove-snacks(tørket), sild, makrell? I litt tøffe skåler?

Da blir han sjarmert vettø:)

Anonymous poster hash: d6179...929
  • Liker 2
Skrevet

Biff med bernesaus og pomfrites. Mannemat :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...