Gå til innhold

kvalm kvalm kvalm kvalm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært kvalm siden fredagen, av og på og veit snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg føler jeg har kommet inn i en slags "ond sirkel" siden ingenting av mat frister - og jeg blir kvalm når jeg spiser, og når jeg først spiser, så blir jeg kvalm av det og..

Nå skal det sies at jeg fikk mensen for første gang på 2 år (har gått på cerazette), i går, og jeg lurer på om det kan ha en sammenheng med kvalmen min. Jeg har heller ikke kastet opp (*bank i bordet*), men noen ganger føler jeg at jeg er helt på nippet.

Har litt løs mage innimellom, og det vet jeg jo kan ha en sammenheng med mensen. Samtidig sliter jeg veldig med emotofobi (sykelig angst for å spy), og jeg vet jo at angst ofte kan være ledsaget av kvalme, og lurer igjen på om det kan ha sammenheng der... For de gangene jeg begynner å tenke på at jeg er uggen, blir jeg straks enda mer uggen med en gang....

Er det noen som har noen tips/triks til hva som kan hjelpe? Kan det rett og slett ligge litt psykisk? Fikk akkurat et kick på brødskive med spekesinke, så tok to stykk og det virker som det går greit foreløpig.

Anonymous poster hash: 609d4...53d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp - anyone???

Skrevet

Ja, det kan ha sammenheng med mensen (jeg pleier i hvert fall å bli kvalm av og til).

Og ja, det kan absolutt ha sammenheng med psyken. Som du sier selv, så blir man kvalm av å tenke på å være kvalm, og dessuten, når man er engstelig er det som regel i magen man kjenner det, og så er den onde sirkelen i gang.

Har du forresten prøvd sånne ingefær-kapsler fra apoteket?

De skal visst motvirke kvalme :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan ha sammenheng med mensen (jeg pleier i hvert fall å bli kvalm av og til).

Og ja, det kan absolutt ha sammenheng med psyken. Som du sier selv, så blir man kvalm av å tenke på å være kvalm, og dessuten, når man er engstelig er det som regel i magen man kjenner det, og så er den onde sirkelen i gang.

Har du forresten prøvd sånne ingefær-kapsler fra apoteket?

De skal visst motvirke kvalme :)

Takk for svar!

Ja, det har jeg prøvd - uten effekt, det er derfor jeg tror det kan ha en sammenheng med psyken. Har prøvd mye annet og (blant annet afipran), men ingenting fungerer, så jeg tror på en måte at jeg lurer meg selv til å tro at jeg er kvalmere enn jeg egentlig jeg er. Reisesyketabletter derimot funker ikke sååå bra på kvalmen, men gjør imidlertidig at jeg blir døsig, og da får jeg hvertfall ikke de verste angstanfallene, som igjen gjør at hvertfall "angstkvalmen" demper seg et par hakk... Igjen så kan vel "bivirkningen" på disse tablettene være kvalme/brekninger før de fungerer - og det tenker jeg så over at jeg automatisk blir enda kvalmere når jeg tar disse... Arrrhg, det skal pokker meg ikke bare være en ting!!

Finnes det ikke noen kvalmestillende og beroligetabletter i ett? Kjærevene, jeg høres ut som DEN psykopaten...

Skrevet

Jeg får Atarax ("gammeldags" allergimedisin) av legen, som beroligende og søvndyssende.

De er ikke så hardcore som vanlige beroligende medisiner, men man blir avslappet og tung i kroppen. Nå ser jeg i felleskatalogen at kvalme er en relativt vanlig bivirkning (jeg har aldri merket noe til det), men når du sier at reisesyketablettdøsigheten demper angstkvalmen din, så kanskje det kan være noe? :)

AnonymBruker
Skrevet

kanskje samarin er noe?

Anonymous poster hash: eea03...aa1
Skrevet

Kan godt hende at du bare er i en periode hvor du har lite matlyst.

Hadde en sånn periode for litt siden, og det varte i litt over en måned. Ble kvalm bare av tanken på mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...