Stjerne Skrevet 18. april 2004 #1 Skrevet 18. april 2004 Hei. Holder på å sette opp et nettverk hjemme... Dvs jeg prøver - det går heller dårlig. Jeg har en stasjonær pc koblet til en ruter med kabel, og en bærbar pc med koblet til ruteren via et trådløst nettverkskort. Begge kjører XP. Så har jeg fulgt veiviseren i XP for å sette opp nettverket. Først på den stajonære, og etterpå på den bærbare. Men det virker ikke som de finner hverandre..... Jeg får opp mappen 'Delte dokumenter' fra den bærbare på den stasjonære, men får bare beskjed om at XXXXXDelte dokumenter ikke er tilgjengelig (The network path was not found) når jeg prøver å dobbeltklikke på den. På den bærbare vises det ingen mapper fra den stasjonære. Og på toppen av det hele mister jeg nettilgang på den bærbare så fort veiviseren er ferdig. Noen hint til hva jeg gjør feil? Stjerne :-(
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #2 Skrevet 18. april 2004 det kan være brannmurer som er på, og nettverk er noe rare greier. Det som er mer sikkert er å skrive inn [ipadresse] i stede for [maskinnavn]
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå