Gå til innhold

Drittlei jobben - skal jeg bare si opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt veldig lyst til å slutte der jeg jobber siden høsten i fjor. Er så utrolig lei det dårlige miljøet. Det gir meg alltid håp da det i perioder blir litt bedre, men det sklir alltid tilbake til den dårlige stemningen.

Har tatt dette opp med ledelsen mange ganger og invitert til private treff etc. for å få det bedre, og da kan det bli litt bedre en liten stund, men så er det like surt igjen noen uker senere. Når det er som verst gruer jeg meg til å komme på jobb, ser bare på klokka og skynter meg ut derfra når klokka blir 4. På disse dagene er jeg også veldig nedstemt og sliten når jeg kommer hjem.

Det som gjør at jeg ikke "tør" å si opp er fast ansettelse, og mye goder med tanke på godt betalt overtid (men jeg jobber aldri overtid lenger med mindre jeg må, vil bare vekk derfra så fort som mulig). Det er også et firma hvor det er mulig å jobbe seg opp, og det ser bra ut på cv'en å ha jobbet der en stund, gjort en bra insats og jobbet seg litt oppover. Men jeg har jo virkelig ikke lyst til dette! Har også funnet ut at jeg ønsker å studere noe helt annet som ikke har med det jeg gjør der å gjøre, så da tenker jeg at jeg kan drite litt i hvordan det ser ut på cv'en?

Det jeg vil studere er som sagt noe helt annet og noe som gir jobb etter studier.

Burde jeg bare si opp? Kan fortelle at jeg er veldig lei av arbeidsoppgavene også. Jeg gjør en god innsats hver dag, men det krever veldig mye av meg når jeg ikke har noe motivasjon. Hvis brannalarmen går blir jeg glad. Jeg blir også flyttet mye rundt siden jeg kan mye, så jeg vet omtrent aldri hvor jeg skal være fra uke til uke.

Hva hadde dere gjort? Bare sagt opp?



Anonymous poster hash: 2dba8...461
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Avocado

Forstår at du ønsker å bytte jobb, men det er dumt å bare si opp!

Det er lettere å få ny jobb om du har jobb fra før.

Ellers trenger du jo ikke å la deg bli påvirket av sur stemning på jobben. Kanskje dagene blir bedre hvis du bevisst preller det av og svarer negativt med positivt? Finne minst en kollega som opplever det samme som deg og samarbeide om en god stemning i hvert fall dere i mellom? Er hele miljøet surt, så er det sikkert like nedtrykkende for alle. Ingen ønsker å ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier opp selv så husk at du har 8 uker karantene hos NAV før du får trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...