Gå til innhold

Mastergrad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken mastergrad kan en adjunkt ta?

Har ikke peiling på hva slags mastergrad jeg kan velge mellom og finnes..:(

Hjelp!



Anonymous poster hash: 33c3e...d88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil bli lektor? Da kan du vel ta master i det samme som du har bachelor i?



Anonymous poster hash: cad37...a7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha master i kulturstudier! Vil ha noe annet men jeg vet ikke hva jeg er kvalifisert for:( tips?

Anonymous poster hash: 33c3e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi tips når man ikke vet hva du har studert tidligere. Du må jo ha en bachelor for å kunne ta en master. Så du kan jo starte der, ta en bachelorgrad i noe du liker, og så ta master etterpå?



Anonymous poster hash: cad37...a7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er adjunkt tror jeg du kan ta master i det/de faget/fagene du har fordypning i. Evt. må du ta noen fag før du får begynne på master.



Anonymous poster hash: 39d25...060
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt undervisningsfag jeg tok ppu i var samfunnsfag og fra tidligere har jeg bachelor grad i kulturell kommunikasjon.. Men vil ikke ha master i samfunnsfag!!



Anonymous poster hash: 33c3e...d88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes noen som er rettet mot lærere, men de jeg har sett på har vært mest rettet mot lærere med språkfag.

Anonymous poster hash: ba507...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta master i pedagogikk eller spes.ped (er ikke sikkert du kommer inn på alle studiesteder, de har litt ulike opptakskrav). Eller master i undervisning (litt ulike betegnelser på denne: "læring og undervisning", "undervisningsvitenskap" osv)- den er jo rettet mer direkte mot lærere og læreryrket enn det pedagogikk er.



Anonymous poster hash: a0a99...cd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere :)

Det er det jeg ikke vet. Vet ikke hva lærere kan ta master i:)



Anonymous poster hash: 33c3e...d88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere :)

Det er det jeg ikke vet. Vet ikke hva lærere kan ta master i:)

Anonymous poster hash: 33c3e...d88

Vel, skolefag?

Nordisk, matte, engelsk, samfunnsfag, religion osv.. Det er jo bare å se for deg hvilke fag du har hatt gjennom din skolegang, selv :) Det er litt smart å ta fag som er litt store, dersom du har lyst til å bli ansatt. Det er lettere å få jobb med master i matte, enn det er med mat og ernæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ta en mastergrad? Er det fordi du vil bli lektor, eller vil du jobbe som noe annet enn lærer?



Anonymous poster hash: cad37...a7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du ta en mastergrad? Er det fordi du vil bli lektor, eller vil du jobbe som noe annet enn lærer?

Anonymous poster hash: cad37...a7d

Nei, vil ikke bare for å bli lektor. Men for å bli mere attraktiv for flere yrker ... Har ikke fått jobb enda som lærer, får jeg det er det greit. Får jeg det ikke så vil jeg helst ikke jobbe som lærer men heller annet (vet ikke hva jeg kan jobbe og hva en lærer kan jobbe med annet enn undervisning)..

Er det ikke alltid lurt med master? Eller videreutdanning generelt?

Anonymous poster hash: 33c3e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på master i flerkulturell og internasjonal utdanning. (HiOA)

Bra! Men hva kan du jobbe med senere? Vil ikke du heller jobbe som lærer? Og hva slags lærer er du?:)

Anonymous poster hash: 33c3e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Men hva kan du jobbe med senere? Vil ikke du heller jobbe som lærer? Og hva slags lærer er du? :)

Anonymous poster hash: 33c3e...d88

I følge HiOA kan man jobbe med mye forskjellig, det er også en av grunne til at jeg valgte studiet. Selvfølgelig i tillegg til at jeg synes det virket interessant.

Klipp og lim fra studiebeskrivelsen:

Studiet gir et godt grunnlag for å arbeide med:

  • Forsknings-, utdannings-, og utredningsvirksomhet.
  • Arbeid med flerkulturelle utdanningsspørsmål og arbeid med flerkulturell undervisning i skolen, opplæringsvirksomhet og kompetanseutvikling i både privat og offentlig sektor.
  • Offentlig og privat administrasjon, organisasjon og ledelse.
  • Arbeid med utdanning og utvikling i sør og i NGO-sektoren.

Jeg vil i hvert fall skaffe meg flere muligheter enn kun det å jobbe som lærer. Akkurat nå frister det ikke med en lang karriere bare i grunnskolen. Jeg jobber gjerne som lærer en stund, men tror jeg trives bedre hvis jeg kan variere med andre oppgaver. Jeg er allmennlærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...