AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Hei Jeg er veldig sikker på at jeg har noe som kalles vestibulitt, som sikkert noen av dere har hørt om. Jeg og kjæresten slo opp for litt siden, og jeg tror dette var årsaken til mange av problemene våre. Vi har nå begynt på igjen og jeg er derfor bestemt på å få fikset dette problemet en gang for alle. Jeg har gått til tre gynekologer, og de fant ingenting, men det er vel fordi man må gå til noen som faktisk har hørt om det og kjenner til det. Jeg kan si at jeg er så godt som 90% sikker. Det som nå er problemet er at jeg har ikke råd til gynekologtimer, timer hos sexolog og alt som er. Det er jo mye jeg må gå gjennom og betale for, for å bli bedre. Men hva kan jeg gjøre, når jeg rett og slett ikke har råd? Er en 18 år gammel jente som bor hjemme, og jeg har mye ''gjeld'' og tjener ikke bra. Foreldrene mine vil ikke betale, forståelig nok. Men jeg har så lyst til å bli frisk, det gjør vondt og er en stor plage som går utover mye. Har noen råd på hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 12970...76e
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Kan du forklare hva som gjør vondt? Er det slltid vondt ved samleie? Svir det i etterkant? Kan det være vondt fordi at du ikke er våt nok?Anonymous poster hash: 2072c...0a3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Om du får henvisning fra fastlege er det kun egenandelen på rundt 300 kr du må betale. Selv hadde jeg vestibulitt pga kronisk soppinfeksjon kombinert med stress. Fikk 12 ukers kur med Diflucan, samt smertestillende gel (Xylocain) som jeg brukte ved sex. Er så og si bra nå. Vet at enkelte kan ha bakterieinfeksjonet som ikke er klamydia eller mycoplasma. Hadde tidligere samleiesmerter pga dette, og da hjalp det med antibiotika over noen uker (Doxylin). Dersom du er veldig rød rundt skjedpning og urinrørsåpning kan det være vetdt å prøve. En del leger er restriktive, men det hjalp meg (soppinfeksjonen kom mange år etterpå og har ikke noe med den ntibiotikakuren, såvidt jeg vet).Anonymous poster hash: 96b85...0fb
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Kan du forklare hva som gjør vondt? Er det slltid vondt ved samleie? Svir det i etterkant? Kan det være vondt fordi at du ikke er våt nok?Anonymous poster hash: 2072c...0a3 Var vel ikke helt det som var poenget med tråden, menmen. Ja, alltid vondt ved samleie, og ja det svir i etterkant, spesielt når jeg går på do etterpå. Gjør jo ikke kjempevondt når jeg lar det være, men ved samleie. Nei, det er nok ikke derfor, fordi det gjør vondt med en gang han er i nærheten, ikke etterhvert Anonymous poster hash: 12970...76e
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Om du får henvisning fra fastlege er det kun egenandelen på rundt 300 kr du må betale. Selv hadde jeg vestibulitt pga kronisk soppinfeksjon kombinert med stress. Fikk 12 ukers kur med Diflucan, samt smertestillende gel (Xylocain) som jeg brukte ved sex. Er så og si bra nå. Vet at enkelte kan ha bakterieinfeksjonet som ikke er klamydia eller mycoplasma. Hadde tidligere samleiesmerter pga dette, og da hjalp det med antibiotika over noen uker (Doxylin). Dersom du er veldig rød rundt skjedpning og urinrørsåpning kan det være vetdt å prøve. En del leger er restriktive, men det hjalp meg (soppinfeksjonen kom mange år etterpå og har ikke noe med den ntibiotikakuren, såvidt jeg vet).Anonymous poster hash: 96b85...0fb Oj, det var raskt! Så for meg å bruke masse penger på sexolog og gynekolog osv osv .. men har hatt sopp flere ganger selv, så er jo mest sannsynelig derfor. Jeg er ikke en veldig stressa person, og har ikke hatt en veldig stressende jobb, tror faktisk ikke jeg hadde jobb når dette begynte. Men har alltid hatt et stort press på meg, og blir stressa av det. Kan jeg spørre hvem som hjalp deg, altså hvem du gikk til? Har så lyst til å ha en bra lege. Anonymous poster hash: 12970...76e
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 TS her, hvis noen andre vet om bra gynekologer som har peiling på dette, er det bare å rope ut. Tenkte volvat, men det var visst veldig dyrt, med eller uten henvisning.. I nærheten av oslo området hadde vært fint. Anonymous poster hash: 12970...76e
Gjest oreokaka Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Jeg slet også med vestibulitt. Ga beskjed til gynekolog om at dette var problem, og fikk skrevet ut xylocain på resept. Gikk vel 1-2 måneder før jeg ble helt OK frisk igjen. Hender fortsatt at jeg får litt vondt, men er ikke ofte lengre. Unngå sykling, det kan visst forverre ting. Og prøøv å slapp av i underlivet, da går det bedre. Er en tråd her om vestibulitt, med ulike tips du kan gjøre for å bli kvitt det Josef Ekgren er visst veldig flink når det kommer til vestibulitt, holder til i oslo tror jeg, men er nok ganske dyr. Snakk med fastlegen, kan han sikkert skrive ut en resept på xylocain til deg.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Jeg slet også med vestibulitt. Ga beskjed til gynekolog om at dette var problem, og fikk skrevet ut xylocain på resept. Gikk vel 1-2 måneder før jeg ble helt OK frisk igjen. Hender fortsatt at jeg får litt vondt, men er ikke ofte lengre. Unngå sykling, det kan visst forverre ting. Og prøøv å slapp av i underlivet, da går det bedre. Er en tråd her om vestibulitt, med ulike tips du kan gjøre for å bli kvitt det Josef Ekgren er visst veldig flink når det kommer til vestibulitt, holder til i oslo tror jeg, men er nok ganske dyr. Snakk med fastlegen, kan han sikkert skrive ut en resept på xylocain til deg. xylocain er den kremen? skal man da smøre den på hver dag? og helst ikke ha sex imens kanskje? Anonymous poster hash: 12970...76e
Gjest oreokaka Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 xylocain er den kremen? skal man da smøre den på hver dag? og helst ikke ha sex imens kanskje? Anonymous poster hash: 12970...76e Du burde egentlig få den i gel, som er reseptpliktig... Morgen og kveld. Mja, de sier du ikke skal ha sex imens, men jeg hadde det. Syntes det var lettere for min del da, istedenfor å avstå sex helt og bli helt nervøs liksom, det psykiske spiller nok en rolle i dette også. Så, jeg valgte heller å smøre meg før sex, og prøve forsiktig. Da blir man helt bedøvet, og det gjør ikke vondt. Tror det er det som hjalp meg med å bli kvitt det, for da spilte ikke det psykiske inn noe særlig på meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå