AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Det er nå ca 4 dager siden jeg piercet tungen. Den er veldig hoven, og det er ubehagelig å spise/snakke. Dette har jeg lest er normalt, men har også noe misfarging på tungen ( dette kan jo komme av munnskyllevannet). Og så kommer det noe gul klisset gøgge ut av såret når jeg "strammer" tungen. Denne "gøggen" lukter ingenting, men har lest en del på nettet, og på mange sider står det at hoven + betennelse = infeksjon og at en kan dø av det. Andre steder står det at det er helt normalt :-/ Jeg bruker munnskyllevannet fra apoteket 3 ganger daglig. Drikker ikke alkohol, unngår sterk og veldig varm mat. Ellers så sa han som piercet meg at jeg kunne spise det jeg ville, bortsett fra melk, den første tiden. Noen som har piercet tungen og/eller vet om dette er normalt? Har også tatt ibuprofen da en side på nettet sa at det hjalp mot hevelse, men føler tungen er like hoven, bortsett fra at den ikke gjør vondt og er litt nummen etter jeg har tatt en tabelett. Og så leste jeg en annen plass at en ikke burde ta smertestillende. Er nå veldig usikker på hvilke råd jeg skal følge :-sAnonymous poster hash: ae500...148
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Normalt. Og du, skulle man hørt på alt Internett forteller oss, ville verden sett ganske annerledes ut. Jeg ville dessuten hatt sytten unger, død fem ganger av kreft og dessuten hatt ymse psykiske lidelser. Om ikke det går over etter en stund, hør med pierceren (sett at han var seriøs). Anonymous poster hash: 9a760...6e8
Gjest sweetsugar Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Ta ut piercingen, (VASK HENDA!!!) rens smykket, ta en god runde med munnskyllevann og sett piercingen inn igjen.. Jeg fikk ikke sånn gugge ut, men ble litt hvit og rød der hullet var.. Om det begynner å bli infeksjon skal man vel få en varmende, dunkende følelse eller noe i den duren, men anbefaler deg å spise is framfor å bruke smertestillende. Du vet sikkert dette fra før, men spis så mange isbiter du bare orker, og rens hver gang du har puttet noe i munnen. (selvom det sikkert vet dette også? Hvilket munnskylldevann bruker du?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Ta ut piercingen, (VASK HENDA!!!) rens smykket, ta en god runde med munnskyllevann og sett piercingen inn igjen.. Jeg fikk ikke sånn gugge ut, men ble litt hvit og rød der hullet var.. Om det begynner å bli infeksjon skal man vel få en varmende, dunkende følelse eller noe i den duren, men anbefaler deg å spise is framfor å bruke smertestillende. Du vet sikkert dette fra før, men spis så mange isbiter du bare orker, og rens hver gang du har puttet noe i munnen. (selvom det sikkert vet dette også? Hvilket munnskylldevann bruker du? Jeg fikk beskjed om å bruke coresodyl, men de hadde ikke dette på apoteket så kjøpte klorhexidin flux, da han apotekmannen sa det var det samme bare et annet merke. Er redd jeg ikke får inn piercingen igjen viss jeg tar den ut :-/ isbiter tygget jeg hele første dagen og halve andre dagen. skal gomle isbiter i dag, men kan jeg få frostskader av det? Har drukket en del slush, da dette er det jeg hadde tilgang til på jobb. Har ingen dunkende følelse eller varme i piercingen. Kjenner bare at den er litt vond og nummen. - TSAnonymous poster hash: ae500...148
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Normalt. Og du, skulle man hørt på alt Internett forteller oss, ville verden sett ganske annerledes ut. Jeg ville dessuten hatt sytten unger, død fem ganger av kreft og dessuten hatt ymse psykiske lidelser. Om ikke det går over etter en stund, hør med pierceren (sett at han var seriøs). Anonymous poster hash: 9a760...6e8 Hehe det er jo sant da xD var en seriøs piercer ja. Får vel vente noen dager, gomle isbiter slik Sweetsugar sa, og se om det blir bedre ;-) -TSAnonymous poster hash: ae500...148
Gjest sweetsugar Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Jeg fikk beskjed om å bruke coresodyl, men de hadde ikke dette på apoteket så kjøpte klorhexidin flux, da han apotekmannen sa det var det samme bare et annet merke. Er redd jeg ikke får inn piercingen igjen viss jeg tar den ut :-/ isbiter tygget jeg hele første dagen og halve andre dagen. skal gomle isbiter i dag, men kan jeg få frostskader av det? Har drukket en del slush, da dette er det jeg hadde tilgang til på jobb. Har ingen dunkende følelse eller varme i piercingen. Kjenner bare at den er litt vond og nummen. - TSAnonymous poster hash: ae500...148 Er det alkohol i det munnvannet? Om det er det, bytt til ett alkohol fritt. Du får inn piercingen igjen, tro meg. Bare tenker at da får du rensa den helt hundre 100%. Det er ikke vanskelig å få den inn igjen altså Du får ikke frostskader av det. Du skal jo ikke la den ligge på tungen så lenge at du får vondt, du skal jo bare sørge for å ha en nedkjølt tunge så mye som mulig da dette kan gjøre så det blir mindre vondt, pluss hevelsen går ned. At den er vond og nummen er helt normalt
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Alt du beskriver fikk jeg også når jeg piercet tunga, bortsett fra "gul gugge". Det tilsier at ikke alt er helt som det skal. Støtter sweetsugar her: bytt skyllevann, ta ut piercingen og rens både den og tunga skikkelig, og fortsett å tygge is. Ring gjerne pierceren. Gir det seg ikke innen en dag eller to, eller blir merkbart verre, så gå til lege. Har du lang nok stav i tungen? Noen setter inn en for kort stav, det kan gi plager. Anonymous poster hash: 8cdf4...965
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Klorhexidin flux er da virkelig ikke det samme til dette formålet. Få tak i corsodyl og kutt ut den du bruker nå. Anonymous poster hash: c49dd...efc
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Apotekmannen sa det var problemer med å få tak i coresodyl, og at det gjaldt over alt. Men skal prøve et annet apotek i dag. Den jeg bruker nå inneholder ikke alkohol. Jeg tror kanskje jeg kan ha en for kort stav slik anonym bruker sa. Når jeg har tunga inni munnen føles det som om den presser på toppen. Har også fått en grop under kula :-s Jeg prøvde å ta ut piercingen for å rense skikkelig, men den satt bom fast. :-/ prøver igjen senere. Fant ikke noe gul gøgge i dag :-) tar det som et godt tegn. Må bare si tuuuusen takk for alle svar :-) -TSAnonymous poster hash: ae500...148
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå