Gå til innhold

Tissing om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått problemer med at jeg må opp om natta for å tisse. Begynte for en måned siden, og etter det har jeg måttet opp en gang HVER natt for å tisse. Tror ikke det er urinveisinfeksjon, for det svir ikke og må ikke urinere hyppigere på dagen. Jeg lar være å drikke før jeg legger meg men det hjelper ikke. Og når jeg først er oppe å tisser så er blæra virkelig full, det kommer masse. Har prøvd å holde meg i troen om at kroppen bare har blitt vant med det, men jeg har ikke sjangs om å holde meg til jeg skal opp:\

Kan en kjønnssykdom gi slike plager?:S Har vært i fast forhold i 4 år, og kan ikke tenke meg til at samboer har vært utro og fått noe. Han urinerer i alle fall ikke noe oftere.

Help:(



Anonymous poster hash: c462c...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravid?

Anonymous poster hash: 467e8...c25

Gud nei, det kan jeg ikke tenke meg:P Kondomer + p-piller.

Anonymous poster hash: c462c...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud nei, det kan jeg ikke tenke meg:P Kondomer + p-piller.

Anonymous poster hash: c462c...e04

Hvorfor bruker dere både kondomer og p-piller hvis dere er i et fast forhold og har vært det i mange år?

Dessuten så er det ikke 100% sikkert. Ville uansett tatt en test for å utelukke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere både kondomer og p-piller hvis dere er i et fast forhold og har vært det i mange år?

Dessuten så er det ikke 100% sikkert. Ville uansett tatt en test for å utelukke det

For å være så sikker som mulig, selv om det ikke er 100%. Men ja, får ta en test. Men føkk, hva om den er positiv? Siste mnd har jeg hatt ferie og har drukket meg kanon flere ganger i uka:S Og jeg blir student til høsten!

Anonymous poster hash: c462c...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være så sikker som mulig, selv om det ikke er 100%. Men ja, får ta en test. Men føkk, hva om den er positiv? Siste mnd har jeg hatt ferie og har drukket meg kanon flere ganger i uka:S Og jeg blir student til høsten!

Anonymous poster hash: c462c...e04

Flere som har drukket før de har visst de var gravide, og fått friske barn. Så lenge du slutter når du vet du er gravid så er det det viktigste.

Som student, har du krav på permisjon fra studiene.

Dette går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sweetsugar

For å være så sikker som mulig, selv om det ikke er 100%. Men ja, får ta en test. Men føkk, hva om den er positiv? Siste mnd har jeg hatt ferie og har drukket meg kanon flere ganger i uka:S Og jeg blir student til høsten!

Anonymous poster hash: c462c...e04

De fleste som har uventet graviditet har vært full på ett tidspungt. Alkohol er ikke så skadelig som man skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småhjerte

Jeg må ofte tisse om natten. F.eks. om jeg sist tisset kl 23 før jeg la meg, så må jeg gjerne opp i 5-tiden for å gå på do. Men jeg er verken gravid eller har urinveisinfeksjon av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig fått problemer med at jeg må opp om natta for å tisse. Begynte for en måned siden, og etter det har jeg måttet opp en gang HVER natt for å tisse. Tror ikke det er urinveisinfeksjon, for det svir ikke og må ikke urinere hyppigere på dagen. Jeg lar være å drikke før jeg legger meg men det hjelper ikke. Og når jeg først er oppe å tisser så er blæra virkelig full, det kommer masse. Har prøvd å holde meg i troen om at kroppen bare har blitt vant med det, men jeg har ikke sjangs om å holde meg til jeg skal opp:\

Kan en kjønnssykdom gi slike plager?:S Har vært i fast forhold i 4 år, og kan ikke tenke meg til at samboer har vært utro og fått noe. Han urinerer i alle fall ikke noe oftere.

Help:(

Anonymous poster hash: c462c...e04

Slik er jeg også blitt de siste månedene. Må opp så og si hver eneste natt, og blæren er alltid veldig full her også. har prøvd å bare sove videre om jeg har våknet av at jeg må på do, men da våkner jeg senest innen en time og kan ikke holde meg lenger. Veldig irriterende.

Tok faktisk graviditetstest for noen uker siden, sjekker alltid annenhver måned bare for sikkerhetskyld, men var ikke gravid. Jeg går også på p-pillene, kanskje det er en bivirkning som er kommet senere, hvilket merke bruker du :)?

Var hos gynekologen i våres pga. noen andre greier, men da tok han også rutine test for kjønnssykdommer, da hadde jeg hvert fall ikke noe. Har vært i fast forhold i 3 år og tror heller ikke at samboer har vært noe annet sted.

Anonymous poster hash: f8240...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg er oppe i gjennomsnitt 2-3 ganger hver natt for å tisse, og tror ikke det er så veldig unormalt. Om man drikker mindre om kvelden, så tisser man ikke så mye om natta heller. Har forsåvidt vært sånn for meg hele livet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er jeg også blitt de siste månedene. Må opp så og si hver eneste natt, og blæren er alltid veldig full her også. har prøvd å bare sove videre om jeg har våknet av at jeg må på do, men da våkner jeg senest innen en time og kan ikke holde meg lenger. Veldig irriterende.

Tok faktisk graviditetstest for noen uker siden, sjekker alltid annenhver måned bare for sikkerhetskyld, men var ikke gravid. Jeg går også på p-pillene, kanskje det er en bivirkning som er kommet senere, hvilket merke bruker du :)?

Var hos gynekologen i våres pga. noen andre greier, men da tok han også rutine test for kjønnssykdommer, da hadde jeg hvert fall ikke noe. Har vært i fast forhold i 3 år og tror heller ikke at samboer har vært noe annet sted.

Anonymous poster hash: f8240...263

Bruker mercilon 28. Kjempefornøyd fordi jeg ikke får noen bivirkninger foruten litt gjennomblødninger i mens-uka om jeg hopper over.

Flere som har drukket før de har visst de var gravide, og fått friske barn. Så lenge du slutter når du vet du er gravid så er det det viktigste.

Som student, har du krav på permisjon fra studiene.

Dette går fint :)

Men jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn i det hele tatt(derav kondomer + p-piller). Åh, kjenner jeg blir ør her jeg sitter:S Skal å kjøpe test straks samboer er dratt på jobb i morra!

Men jeg er på p-piller nå, og dette er uka jeg egentlig skulle ha mensen, men valgte å hoppe over. Jeg har derimot litt små-blødninger(det hender det jeg har den uka). Kan jeg se på det som positivt, eller sier det ingen ting som helst?

Anonymous poster hash: c462c...e04

Anonymous poster hash: c462c...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mercilon 28. Kjempefornøyd fordi jeg ikke får noen bivirkninger foruten litt gjennomblødninger i mens-uka om jeg hopper over.

Men jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn i det hele tatt(derav kondomer + p-piller). Åh, kjenner jeg blir ør her jeg sitter:S Skal å kjøpe test straks samboer er dratt på jobb i morra!

Men jeg er på p-piller nå, og dette er uka jeg egentlig skulle ha mensen, men valgte å hoppe over. Jeg har derimot litt små-blødninger(det hender det jeg har den uka). Kan jeg se på det som positivt, eller sier det ingen ting som helst?

Anonymous poster hash: c462c...e04

Anonymous poster hash: c462c...e04

Ikke ta sorgene på forsudd.

Ta en test for å utelukke, du er sikkert ikke gravid. Dersom du mot formodning skulle være det alikevel, så kan du heller ta det hvis den tid kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kjøpt en test, blir ikke å kunne ta den for i morra for man bør jo helst bruke morra-urinen. Gad, skal faen meg slutte å hoppe over mensen heretter ass...



Anonymous poster hash: c462c...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjelper det å drikke mye vann i løpet av dagen (men ikke rett før leggetid, selvfølgelig). Jeg er hverken gravid, eller har klamydia eller urinveisinfeksjon, men begynte plutselig å gå på do med 1-2 timers mellomrom. Drikker jeg nok vann så hjelper det faktisk, selv om man skulle tro at det blir verre av det. Har hørt at blæren kan bli "betent" hvis den ikke får nok rent vann, og at det er dette som gjør at man må på do så ofte.

Et lite forslag du kan prøve ut dersom du finner ut at du ikke er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test, og den var negativ. Takk gud. Men tisse om natta må jeg like fult(no pun intended). Skikkelig irriterende!



Anonymous poster hash: c462c...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sånn i mange år. Må på do mange ganger før jeg sovner, våkner i løpet av natta, og går sikkert på do (for å tisse, har ikke diare altså) en gang i timen. Får irriterende mange kommentarer fra folk "skal du på do igjen?? Men du var jo der nettopp!". Er ikke bare noen dråper, blæra er full hver gang!

Har aldri vært gravid eller hatt klamydia (har testet meg for begge deler mange ganger), og har testet meg for urinveisinfeksjon, men har ikke hatt det heller..er sånn uansett om jeg drikker lite, men drikker jeg mye blir det helt ekstremt.

Nevnte det for en lege som sa det skyldtes jeg var nervøs. Takk for den du.

Vurderer ta det opp med en annen lege. Har en venninne som slet med det samme, husker ikke hva årsaken var, men hun fikk noe mot det og er nå "normal" :P Vet hvor slitsomt det er, i alle fall når man er så plaget som meg over så lang tid. Siden det bare er natt og har vart en mnd hos deg kan det jo bare være midlertidig. Har du drukket mye vanndrivende (te, kaffe, cola), alkohol, eller fått i deg lite salt? Hvis du har det kaldt/fryser er det naturlig at man må oftere tisse. Ellers er det jo noe som heter overaktiv blære, men vet ikke om det kommer så plutselig og bare er om natta.



Anonymous poster hash: 3b9bd...91d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartbeat

Jeg tisser også veldig ofte. Må ofte opp 1-3 ganger natten å tisse. Har vært slik i flere år hos meg. På dagen går jeg også ofte. Skal jeg ut å reise må jeg drikke minimalt for ikke og stoppe hundre ganger og tisse på turen :fnise:

Har blitt testet og sjekket urinblære osv.. men ingenting galt. Legen sier jeg må trene på å holde meg for å utvide blæra litt, men det er vanskelig gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har lita blære til vanlig, men nå som graviditet er utelukket er jeg redd for at en kjønnssykdom kan forårsake dette:\ Noen som vet? Men prøver også å holde meg for å "utvide" blæra, men det hele ender bare med at jeg drikker mindre:p



Anonymous poster hash: c462c...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hele greia forsvant av seg selv til slutt-_- Så mye bekymring for ingenting. Gad:P



Anonymous poster hash: c462c...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...