AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Siden jeg fikk mensen for 10 år siden, har mensen alltid vært regelmessig, ca 26-30 dager mellom hver. Men de siste 3 månedene har jeg hatt uregelmessig menstruasjon. Jeg kan få mensen bare 15-18 dager etter forrige f.eks. Siden jeg har hatt det veldig regelmessig tidligere, lurer jeg rett og slett på om noe kan være galt? Jeg går ikke på medisiner. Men jeg har en liten mistanke om at psyken kan spille inn... Går for tiden gjennom en kjærlighetssorg/forelskelses-periode som tærer mye. F.eks. spiser jeg mye mindre enn før og sovner ofte ikke før langt på natt. Kan dette ha noe med uregelmessig mens å gjøre? Utrolig irriterende er det i alle fall... Kan også nevne at jeg har hatt soppinfeksjon to ganger de siste 3 mnd. Kan det ha en sammenheng? Anonymous poster hash: cfb67...d35
Eyra Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Ja, tror både psyken og soppinfeksjonen (det er jo en viss ubalanse i underlivet) kan spille inn. Også mulig du har hormonell ubalanse. Jeg ville tatt en tur til gynekolog for å sjekke hormoner og evt andre infeksjoner (syns 15-18 dager høres litt skummelt ut..). Endret 21. juli 2013 av Eyra
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Ja, tror både psyken og soppinfeksjonen (det er jo en viss ubalanse i underlivet) kan spille inn. Også mulig du har hormonell ubalanse. Jeg ville tatt en tur til gynekolog for å sjekke hormoner og evt andre infeksjoner (syns 15-18 dager høres litt skummelt ut..). Takk for svar! Hva er hormonell ubalanse? Er det farlig å gå med over lengre tid? Av ulike grunner kan jeg ikke gå til lege før om et par uker - er det krise? :/ -TS Anonymous poster hash: cfb67...d35
Eyra Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Akkurat hva det er kan jeg ikke svare på. Men sikkert greit å få det undersøkt før det evt blir verre. Regner med du kan vente et par uker. Har en bekjent som fikk hormonell ubalanse av å tulle med p-piller, hun blødde (litt og litt hver dag) noen uker i strekk, så det er mer i sånne tilfeller man bør komme til legen asap. Kan jo også hende kroppen ordner opp i det selv Håper det ordner seg! Glemte å si at jeg tror det går bra å vente så lenge du ikke har smerter i underlivet eller får soppinfeksjon igjen. Endret 21. juli 2013 av Eyra
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Akkurat hva det er kan jeg ikke svare på. Men sikkert greit å få det undersøkt før det evt blir verre. Regner med du kan vente et par uker. Har en bekjent som fikk hormonell ubalanse av å tulle med p-piller, hun blødde (litt og litt hver dag) noen uker i strekk, så det er mer i sånne tilfeller man bør komme til legen asap. Kan jo også hende kroppen ordner opp i det selv Håper det ordner seg! Glemte å si at jeg tror det går bra å vente så lenge du ikke har smerter i underlivet eller får soppinfeksjon igjen. Takk igjen, for flott svar! Jeg går ikke på p-piller, då det kan ikke være det i hvert fall. Men det er sikkert greit å undersøke uansett, så det skal jeg gjøre så fort jeg kan. Har heldigvis ikke smerter, nei! Tar gjerne imot tips/råd fra flere også, hvis det er noen som har! - TS Anonymous poster hash: cfb67...d35 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Dytter denne litt... Er det andre som har hatt det likt? Og kan det forsvinne av seg selv? Glemte å si i startinnlegget at mensen var uregelmessig for ca en måned siden også. Brukte da Primolut-N (som jeg vanligvis bruker til å forskyve mensen) i ca en uke. Tenker at det kanskje kan ha "ødelagtt/tulla litt med syklusen - at når jeg nå fikk mensen, fikk jeg den på den tiden jeg skulle hatt den uten bruk av Primolut-N? Henger det på greip? Anonymous poster hash: cfb67...d35
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 TS over her, btw. Anonymous poster hash: cfb67...d35
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 AnonymBruker, on 21 Jul 2013 - 23:36, said: Siden jeg fikk mensen for 10 år siden, har mensen alltid vært regelmessig, ca 26-30 dager mellom hver. Men de siste 3 månedene har jeg hatt uregelmessig menstruasjon. Jeg kan få mensen bare 15-18 dager etter forrige f.eks. Siden jeg har hatt det veldig regelmessig tidligere, lurer jeg rett og slett på om noe kan være galt? Jeg går ikke på medisiner. Men jeg har en liten mistanke om at psyken kan spille inn... Går for tiden gjennom en kjærlighetssorg/forelskelses-periode som tærer mye. F.eks. spiser jeg mye mindre enn før og sovner ofte ikke før langt på natt. Kan dette ha noe med uregelmessig mens å gjøre? Utrolig irriterende er det i alle fall... Kan også nevne at jeg har hatt soppinfeksjon to ganger de siste 3 mnd. Kan det ha en sammenheng? Hvis du sliter psykisk, mye bekymringer, mye å tenke på eller stress så kan du faktisk miste det. Det helt normalt. Å det kommer tilbake igjen. Men snakk med fastlegen din.Anonymous poster hash: cfb67...d35 Anonymous poster hash: f7ee7...6c1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Anonymous poster hash: f7ee7...6c1 Men jeg mister ikke mensen, den kommer oftere enn den skal :/ -TS Anonymous poster hash: cfb67...d35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå