Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er trygt å hoppe på trampoline når man er gravid? Evt. hvor langt ut i svangerskapet?

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hoppet på trampolinen i hele fjor sommer (var vel 7-8-9mnd på vei). Gjorde selvsagt ingen voldsomme krumspring, men hoppet masse med datteren min. Fødte i slutten av september.

Hvorfor skulle det være farlig?

• Liker 1
Skrevet

Ok :-) aner ikke hvorfor. Bare lurte :-)

Skrevet

Det kan umulig være farlig, med mindre du faller og slår magen. Folk jogger og hopper og spretter mens de er gravide.

• Liker 1
Skrevet

har hørt at det kan sette i gang fødsel, altså fare for SA. vet ikke om dette stemmer, men det jeg hørte rundt det og hoppe.

Skrevet

Nå står det en gang en varsel på trampolinene, om at man ikke skal hoppe om man er gravid.

Så jeg ville holdt meg unna.

• Liker 1
Skrevet

Nå står det en gang en varsel på trampolinene, om at man ikke skal hoppe om man er gravid.

Så jeg ville holdt meg unna.

Nå betyr det da ikke nødvendigvis at det produsentene advarer mot er spesielt farlig, man advarer ofte for å forhindre søksmål bare hvis det skulle skje noe.

Skrevet

Nå betyr det da ikke nødvendigvis at det produsentene advarer mot er spesielt farlig, man advarer ofte for å forhindre søksmål bare hvis det skulle skje noe.

Det betyr heller ikke nødvendigvis at det ikke er farlig heller..

Jordmødre anbefaler det ikke.

Nå spørr TS om det er trygt, og det er det ingen som kan svare ja på.

Skrevet

Rundt termin er det kanskje ikke så dumt?? :fnise:

*vurderer å besøke naboens hage om en ukes tid..* :ler:

• Liker 1
Skrevet

Herlighet for noen kynnere jeg hadde fått av å gjøre det... Hadde aldri ramlet meg inn å gjøre det etter jeg var 15-16 uker på vei pga kynnere, men om det er farlig kan jeg dessverre ikke svare på.

Skrevet

Rundt termin er det kanskje ikke så dumt?? :fnise:

*vurderer å besøke naboens hage om en ukes tid..* :ler:

Vet om flere som har hoppet på trampoline rundt termin.

Ettersom samtlige har født samme dag som de har hoppet, så er det vel et godt råd for de som er hypp på å få igang fødsel, spesielt om man er over termin

Ville ellers holdt meg unna

Skrevet

Herlighet for noen kynnere jeg hadde fått av å gjøre det... Hadde aldri ramlet meg inn å gjøre det etter jeg var 15-16 uker på vei pga kynnere, men om det er farlig kan jeg dessverre ikke svare på.

Vet ikke om det er direkte farlig, men hvorfor ta sjansen?

Jeg hadde aldri gjort det.

Dersom TS velger å hoppe, eller noen andre for den saks skyld, og ender med blødning, så kan de jo igrunn takke seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene.. Det er da ikke farlig å stå midt på en trampoline og hoppe litt om du har et normalt svangerskap. Det kan være farlig om du hopper sånn at du kan falle utenfor, om du ikke har sikkerhetsnett. Eller om du hopper og herjer så det er fare for at du brekker armer eller ben av det. Derfor er det også advarsler på dem. Ellers er nok baby såpass beskyttet at det går fint. Og jeg regner med at du kjenner det på kroppen (bekken, kondis, kynnere osv) om det begynner å bli nok.

Anonymous poster hash: 2d16e...d06
Skrevet

Syns det overraskende og faktisk litt skremmende å se hvor uvitende noen folk er.

Hvis man leser tråder laget om dette temaet, både her tidligere på KG og andre forum. Både på norsk og engelsk, så sier de fleste at man skal unngå hopping på trampoline. Dette inkluderer også ekspert råd.

Det har vært mange tilfeller av spontanaborter, morkaker som har løsnet, for tidlig fødsler og rett og slett skader pga. g-kraften når man lander.

I tillegg har man risikoen der man ikke har like mye kontroll som når man ikke har mage, og har større sjanse for å lande feil.

I tillegg kan det også utløse bekkenplager, eller forverre dem hvis man allerede har fått dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du linker til alle disse tilfellene?

Annonse
Skrevet

Har du linker til alle disse tilfellene?

Ta å google "trampoline gravid" eller "pregnancy trampoline"

så kommer de fleste frem

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om å ikke hoppe på trampoline da jeg var gravid... var ikke heldig for fosteret med de bevegelsene....hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men jeg tok uansett ikke noen sjanser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om å ikke hoppe på trampoline da jeg var gravid... var ikke heldig for fosteret med de bevegelsene....hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men jeg tok uansett ikke noen sjanser.

Nemlig!

Det er en sjanse jeg aldri ville tatt.

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

For meg er det jo helt innlysende at man ikke skal hoppe på trampoline som gravid? Det virker jo helt fjernt at noen gravide kvinner faktisk gjør dette - av fri vilje!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta å google "trampoline gravid" eller "pregnancy trampoline"

så kommer de fleste frem

Googlet det nå. Nærmeste jeg kom var en spørreside der fall (uten sikkerhetsnett) var største risikoen nevnt. Ellers var det stort sett forumer; KG, mammaforumer, "ask yahoo" osv. Googlet også trampoline+spontanabort, miscarriage, prematur fødsel osv. De som kommer nærmest troverdige sider sier at dersom du allerede er fysisk aktiv, passer på sikkerheten (nett, hoppe alene, ikke for mye osv) er det ingenting i veien for å hoppe litt. Finner ingen seriøse sider som nevner alt du nevner. Men tar gjerne i mot linker om du finner noe jeg ikke finner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...