Gjest trist Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Jeg svetter helt sinnsykt over hele kroppen, men aller mest i ansiktet og nakken. Det gjør at jeg ikke lenger fungerer i hverdagen sånn rent praktisk, men først og fremst gjør det at jeg skammer meg så inderlig. Det er så flaut, så ekkelt, så stigmatiserende og jeg greier det snart ikke lenger... Har du noen som helst tips mot svetting eller praktiske tips for å skjule det mest mulig eller for å rengjøre klær, møbler etc tar jeg det imot med glede... Jeg er virkelig desperat.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Hvis du er overvektig kan det hjelpe å slanke seg og komme i bedre form. Anonymous poster hash: cc43d...9d6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Hvis du er overvektig kan det hjelpe å slanke seg og komme i bedre form. Anonymous poster hash: cc43d...9d6 Det er en myte at overvektige svetter mer enn andre. Anonymous poster hash: f4402...abd 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Jeg svetter som en gris, og er i god form og har BMI på 17... Anonymous poster hash: 7934e...b89
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Har det likedan, tåler ikke varme! Men jeg er ikke noe svært berg, så ingen kan påstå at det er fordi jeg er feit. Tror svetting er ei individuell greie, må ikke være feit som en gris for å svette mye... Tror det skal være mulig å få noe på apoteket, spray eller krem...husker ikke hva det heter, men de vet sikkert hva det er om du spør på et apotek Anonymous poster hash: 66333...63a
Gjest TinaT Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Jeg er i overgangsaldere og får hetetokter ... skikkelig plagsomt. Men jeg har funnet ut at det hjelper å redusere på kaffedrikkingen på jobb. Drikker masse iskaldt vann og det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Har du prøvd å smøre deg med Stop 24-krem i ansiktet? Jeg er plaget med svette i "barten", og har brukt den kremen fra Stop 24 og jeg syns den hjelper. Men svetter du så mye bør du jo søke hjelp hos lege. Anonymous poster hash: 2aa29...152
Gjest trist Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har prøvd alle produktene på apotek og helsekost, og har ikke funnet noe som hjelper. Dessverre. Jeg har samme vekt som før, så tror ikke vekta mi er grunnen. Og jeg svetter ikke mer når det er varmt, jeg svetter like mye uansett. Jeg drikker ikke kaffe, men er oppe i 8-10 liter vann i døgnet for å greie å holde væskebalansen oppe. Legen min bryr seg ikke, dessverre. Heller ikke den forrige, eller han før der igjen.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Svetting kan ha med hormonbalansen i kroppen å gjøre. Jeg svettet veldig mye før og spesielt når jeg ble nervøs. Digre svetteringer under armene. Dette forsvant helt da jeg begynte på p-piller. Anonymous poster hash: 0aebe...801
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Jeg glemte å si at Yerka (selges på apotek) funker kjempebra så lenge du ikke har veldig ømfintlig hud. Kanskje ikke beste middel å ha i ansiktet men funker sikkert bra i nakken. Du kan ihvertfall prøve. Anonymous poster hash: 0aebe...801
MalloryK Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Bump Finnes det noen tabletter, noe jeg kan ta av vitaminer eller noe? Det renner fra hele kroppen det er et stort handikap hele livet dreier seg bare om svetting nå
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Har selv tatt operasjon mot håndsvette, samme operasjon gjøres mot ansiktssvette. All ansiktssvetten og nakkesvetten forsvant. Den heter endoskopisk thorakal sympatektomi og gjøre kun på Ahus: Her er info om inngrepet:http://www.ahus.no/pasient/behandlinger/Sider/behandle-handsvette-ansiktsrodme-hode--og-ansiktssvette--sympatektomi-thorakoskopisk.aspxAnonymous poster hash: a1202...9b5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Bump Finnes det noen tabletter, noe jeg kan ta av vitaminer eller noe? Det renner fra hele kroppen det er et stort handikap hele livet dreier seg bare om svetting nå Didrase nevnes i en annen tråd her (svetteklinikken). De får man utskrevet på hudavd på Rikshospitalet. Man kan også prøve betablokker, f eks Pranolol.Anonymous poster hash: a1202...9b5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Kan en vanlig lege skrive resept på didrase? Anonymous poster hash: fec71...e29
MalloryK Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 (endret) Dridase hørtes interessant ut, ser noen snakker om noe urtegreier i helsekosten og. Endret 2. august 2013 av MalloryK
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Kan en vanlig lege skrive resept på didrase? Anonymous poster hash: fec71...e29 Vet ikke. Tror kanskje ikke, men skal selv høre med fastlegen. Uansett kan fastlegen henvise til hudavd på Riksen. Anonymous poster hash: a1202...9b5
MalloryK Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Jeg har bestilt Droserasan, det kommer snart i posten. Håper virkelig det hjelper
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 http://www.coradhealthcare.com/item/Maxim_Sensitivewipes Anonymous poster hash: d5e91...721
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå