Gå til innhold

Kan man overleve

Fremhevede innlegg

Gjest slettetbruker
Skrevet (endret)

Rapporter tråden eller få den låst eller hva faen.. Ser jeg ikke får svar her, ettersom ingen faktisk tror jeg er hypotetisk. Venninnen min er dødende, og det er faen meg ikke noe jeg kødder med.

Endret av Mephobia
Videoannonse
Annonse
Gjest Galactica
Skrevet

Nå synes jeg du bør søke profesjonell hjelp og ikke uroe mange mennesker som faktisk bryr seg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Suicidalposter er forbudt her på forumet, uansett om du "mener det" eller ikke. Med tanke på dine tidligere poster er det forresten ingen som kjøper at det er til en historie.

Husker jeg også skreiv sånne poster på ymse fora når jeg var 14, og det angrer jeg jævlig på i dag. Stygt å trekke ned andre ved å slenge slikt i trynet deres. For noen er det bare et lite dytt som skal til for en heftig depresjon, og selv om man jo må tåle litt, så trenger man ikke få selvmordsspørsmål servert på et fat bare man entrer internett.

Om dette er til en historie - skjerp deg.

Om dette er fordi du sliter - skaff deg hjelp.

Anonymous poster hash: c6b31...38d
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Men om du virkelig trenger hjelp og har selvmordstanker, så ville jeg tatt kontakt med en voksen jeg stolte på ihvertfall. Ikke gjøre deg klar til hugg her inne.

Håper du får hjelp i en eller annen form, det er tydelig at du trenger det.

:hug:

Endret av Bond
  • Liker 3
Gjest slettetbruker
Skrevet

Ok, ser det fortsatt er folk som tror jeg skal prøve det.. Det skal jeg ikke. Herregud så ignorante dere er.

Gjest Blubberella
Skrevet

Ok, ser det fortsatt er folk som tror jeg skal prøve det.. Det skal jeg ikke. Herregud så ignorante dere er.

Det at du skifter begrunnelse så mange ganger og reagerer med å bli sur tyder på at du har baktanker med tråden. Det at du har vist tidligere at du sliter taler heller ikke til din fordel.

Og hvis man nå skal ta utgangspunkt i at du stilte et hypotetisk spørsmål eller er redd for en venninne som har prøvd å ta selvmord; hvordan i alle dager skal folk på et forum vite svaret på noe sånt? Det er da ikke dagligdags at folk blir innlagt etter å ha drukket blekemiddel og skåret seg selv opp. Det er ikke akkurat snakk om en hjernerystelse eller et brekt bein her.

Hvis det er snakk om ei venninne så kontakt sykehuset hun er på og bruk tiden til å besøke henne og være der for henne. Hun blir ihvertfall ikke friskere av at du stiller hypotetiske spørsmål på KG og klikker i vinkel over svarene du får.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Kjære du, det var snipete av meg. Det jeg mente var at jeg rapporterte tråden idet jeg så den. Ingenting vondt ment. Beklager så mye.

Ok :).

Skrevet

Hei TS,

Tråden er ryddet for diverse forslag som kan anses som til skade i tillegg til avsporinger, og stenges. Minner på om reglene og at det ikke er lov å skrive innlegg som inneholder følgende:

* Selvmordstanker, selvskadingsmetoder og tanker om spiseforstyrrelser. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge disse temaene, og forstår at mange kan ha behov for å skrive om problemene sine. Samtidig kan vi i Kvinneguiden ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe. Derfor vil slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner.

Dermed er det ikke lov å diskutere selvmords- eller selvskadingsmetoder, heller ikke hypotetisk, og alle slike tråder vil bli stengt eller eventuelt slettet.

Minner også igjen om nettsidene til Mental Helse. De har døgnåpnet hjelpetelefon som er gratis (116 123). Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner, du kan finne mer informasjon på kommunes servicetorg. Eventuelt ta kontakt med helsesøster på skolen.

Lykke til videre.
Bond, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...