Gå til innhold

P-pille trøbbel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg for 4 gangbyttet prevensjon. Har tidligere gått på microgynon, yasmin og cerazette.

Da jeg gikk på microgynon ble jeg utrolig humørsyk, og la på meg masse. Byttet da til yasmin og da var jeg plaget med kviseutbrudd og vektøkning. Cerazette har jeg gått på i 3 mnd, og det er helt JÆVLIG. Har blødd 3 mnd i strekk, fått kviseutbrudd og er konstant sulten. De to første ga jeg lang tid, men cerazette var så ille at jeg makter ikke en eneste dag til.

I dag begynte jeg på Diane. Noen som har noen erfaringer med Diane?

Anonymous poster hash: 9a906...665
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg for 4 gangbyttet prevensjon. Har tidligere gått på microgynon, yasmin og cerazette.

Da jeg gikk på microgynon ble jeg utrolig humørsyk, og la på meg masse. Byttet da til yasmin og da var jeg plaget med kviseutbrudd og vektøkning. Cerazette har jeg gått på i 3 mnd, og det er helt JÆVLIG. Har blødd 3 mnd i strekk, fått kviseutbrudd og er konstant sulten. De to første ga jeg lang tid, men cerazette var så ille at jeg makter ikke en eneste dag til.

I dag begynte jeg på Diane. Noen som har noen erfaringer med Diane?

Anonymous poster hash: 9a906...665

Jeg har aldri prøvd Diane, men har hatt litt av de samme problemene med p-piller og gikk over til p-plaster. Dette fungerte kjempe bra uten at jeg opplevde noen bivirkninger.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har brukt Diane, men det gis vanligvis ikke "kun" som p-pille. Jeg fikk det pga PCO, men fikk bare lov til å bruke de i et år, pga. faren for blodpropp (veldig mye hormoner). Har prøvd forskjellige, bruker nå Yasmin og tror det funker greit for meg. De skal jo vanligvis gi mindre kviser (de med PCO blir plaget med kviser), og det virker for meg. Kan ha en kvise innimellom, men ingen "utbrudd". Jeg har gått både opp og ned i vekt mens jeg har brukt Yasmin, så tror ingen av delene er pga. Yasmin hos meg.

Er veldig forskjell på hvilken p-pille som er best for de forskjellige. Har også prøvd mercilon, husker ikke om det var noe problemer med den, ble anbefalt å bruke Yasmin som har mer hormoner pga. PCO (men mindre enn Diane og dermed litt mindre risikofylt).

Kan ikke huske spesielle bivirkninger av Diane. Dvs, var veldig deprimert da, men kan ikke si sikkert det skyldtes Diane siden jeg generelt har slitt mye psykisk. Men du bør altså ikke bruke den over lang tid.. Det positive er at det kan gi mindre hårvekst på kroppen og mindre kviser.

Har hørt mye bra om en ny type som jeg tror heter Zoely, men kjenner ikke til den selv.

Anonymous poster hash: 73358...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...