Gå til innhold

Privat surfing på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser stadig innlegg her og på andre forum der det kommer frem at folk er inne på Kvinneguiden eller andre forum mens de er på jobb. Mange virker som om de bruker arbeidstiden til å surfe rundt på ymse sider etter private ønsker og interesser. Det får meg til å lure hvilke bransjer som tillater folk å surfe fritt på nett midt i arbeidstiden? Dersom du pleier å gjøre det hadde det vært interessant å høre hvilken type jobb du har og om du gjør det i smug (eller eventuelt bare i lunsjpausen) eller om det er fullt lovlig i din jobb.



Anonymous poster hash: 57308...249
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det av og til i pausene, men leser da nettaviser eller sjekker mail i cirka fem minutter. Bruker ikke kvinneguiden eller facebook når jeg er på arbeid.



Anonymous poster hash: a9267...403
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsansatte, hele gjengen.



Anonymous poster hash: 1bd2e...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kommunen, kan bruke pausen min til hva jeg vil. Dessuten jobber jeg mye natt, da er det søren meg ikke mye å gjøre. minst 7,5 timer med dautid.



Anonymous poster hash: ad490...5a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt surfe litt, men da bare aviser o.l. Alle gjør det, fem minutter her og fem minutter der. Ingen som bryr seg så lenge man leverer det man skal når man skal. Frihet under ansvar, det samme gjelder for når jeg kommer om morgenen og drar om kvelden. Jobber i privat bedrift, men det skal sies at vi alle jobber langt mer enn vanlig stilling og tjener store summer for bedriften, så de har liten interesse av å plukke på småting.

Synes selv det er forskjell på om man har en jobb hvor man må følge med på oppgavene sine hele tiden og noe evt ikke blir gjort fordi man sitter på nett (f.eks hvis pasienter må vente) og om man har en jobb hvor man i stor grad styrer dagen selv.

Anonymous poster hash: 96097...2f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt surfe litt, men da bare aviser o.l. Alle gjør det, fem minutter her og fem minutter der. Ingen som bryr seg så lenge man leverer det man skal når man skal. Frihet under ansvar, det samme gjelder for når jeg kommer om morgenen og drar om kvelden. Jobber i privat bedrift, men det skal sies at vi alle jobber langt mer enn vanlig stilling og tjener store summer for bedriften, så de har liten interesse av å plukke på småting.

Synes selv det er forskjell på om man har en jobb hvor man må følge med på oppgavene sine hele tiden og noe evt ikke blir gjort fordi man sitter på nett (f.eks hvis pasienter må vente) og om man har en jobb hvor man i stor grad styrer dagen selv.

Anonymous poster hash: 96097...2f7

Veldig enig her, jeg har det og sånn, sjefen min gjør det samme, nettshopping og undersøker private ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv en jobb som jeg kan styre mye selv og der eventuell surfing ikke går ut over folks liv og helse, men sjefen min ville ha klikket i vinkel om jeg surfet på private ting i arbeidstiden. Selv om det bare er fem minutter her og der, og jeg får gjort alt jeg skal til rett tid. Dersom jeg har tid til overs til å surfe på alskens rart må jeg heller si ifra så jeg kan få tildelt flere arbeidsoppgaver.

Kjenner jeg er litt misunnelig på kontoransatte som kan surfe litt innimellom uten å føle dårlig samvittighet.



Anonymous poster hash: 57308...249
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg kan helt fint surfe på nett mens jeg gjør store deler av jobben min, er vel egentlig ikke lov men alle gjør det. Gjør mer enn det som forventes av meg på jobb, så tror aldri at sjefen min noen gang kommer til å kommentere det da jeg er en av de som har høyest resultater i saksbehandlinger og telefonsamtaler på jobb, hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har en jobb som ikke er travel hver eneste dag året rundt. Nå om sommeren for eksempel, er det mye dødtid på jobben.

Da surfer folk litt på vg-nett innimellom, osv.

Nettsider som facebook osv, er skrudd av, slik at ingen kan gå inn på de (med mindre de gjør det fra mobilen).

Hadde man ikke hatt internett, hadde man bare tatt pauser på andre måter, slik som før i tiden; skravle litt, eller gå ut for å ta en røyk, ta seg en kaffe inne på pauserommet osv osv.



Anonymous poster hash: d94c3...663
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som er godt innkjørt i arbeidsplassene sine. Da går du gjerne rundt med en "Jeg får ikke sparken allikevel" holdning og gjør det minimale som forventes av deg.

Har du jobbet 5 år på samme sted, og du kun sjekker nettsider i stille perioder på jobben så er det egentlig ingen som bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan helt fint surfe på nett mens jeg gjør store deler av jobben min, er vel egentlig ikke lov men alle gjør det. Gjør mer enn det som forventes av meg på jobb, så tror aldri at sjefen min noen gang kommer til å kommentere det da jeg er en av de som har høyest resultater i saksbehandlinger og telefonsamtaler på jobb, hver eneste dag.

Jeg jobber nok med noe av det samme som deg. Jeg er en av de som passer på at det blir tatt nok e-poster og telefonsamtaler. Supert at du når målene og litt til, men jeg kan garantere deg at du virkelig blir SETT om du leverer enda bedre :) Vi får faktisk ikke betalt for å surfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store deler av jobben min består av å vente på at alarmer går og så utrede feil. Det er instrumenter jeg kan følge med på, men etter litt erfaring trengs ikke de fordi jeg kan høre det de viser. Litt avhengig av hva slags dag det er og hvor mange alarmer som går så kan jeg surfe mellom 1 til 3 timer hver dag på jobb utenom pausene.



Anonymous poster hash: 3d580...8ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber deltid i butikk, og da bruker jeg gjerne spisepausen min til å sjekke VG og facebook. Riktignok fra min private telefon, med bruk av 3G.

Sitter selvfølgelig ikke å surfer på nettet mens jeg er på jobb utenom pausen da, men så har jeg heller ikke kontorjobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TinaT

Jobber på kontor og har aldri tid til privat internett til vanlig - MEN nå i ferien er jeg omtrent den eneste på jobb. Dessverre så jobber jeg best under press - så det er omtrent kun det som haster som blir gjort om dagene.

Men jeg er skikkelig oppdatert på nyheter, værmelding og sånt ;) Heldigvis snart ferie på meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle arbeidsplasser jeg har hatt, både private og offentlige, har hatt en liberal holdning til nettbruk. Alle bruker nettet privat, på samme måte som enkelte tar seg en kaffekopp og andre en røyk eller 20.



Anonymous poster hash: c4461...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emmanuelle

Jeg jobber nok med noe av det samme som deg. Jeg er en av de som passer på at det blir tatt nok e-poster og telefonsamtaler. Supert at du når målene og litt til, men jeg kan garantere deg at du virkelig blir SETT om du leverer enda bedre :) Vi får faktisk ikke betalt for å surfe

Jeg er veldig sett på jobb allerede så jeg synes det er feil av deg å si "vi får faktisk ikke betalt for å surfe" når du ikke aner hva jeg jobber med eller hvordan min jobbprestasjon er. Grunnen til at jeg gjør det så bra på jobb er nettopp fordi jeg kan "lufte" meg ved å sjekke nettsider MENS jeg gjør jobben min.

Jeg kan love deg at jeg hadde aldri klart å prestere like bra på jobb dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å surfe innimellom.

Kan også legge til at alle sjefene også sitter på facebook på jobb.

Endret av Emmanuelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et gigantisk rasshøl av en kollega som nærmest bor på facebook i arbeidstiden. Vedkommende elsker også å chatte med venner på disse chatteappene på mobilen. Latterlig at hun ikke har fått sparken. Lateste mennesket jeg har sett.



Anonymous poster hash: 7f950...12e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innen kundeservice der jeg tar mot telefoner og epost hele dagen. Det er innen en bransje der det for det meste er firma som ringer, og det merkes at de har ferie nå. Derfor er det lite å gjøre, og noen timer er det faktisk ingenting å gjøre.

Problemet er at flere kobler seg fra telefonen og lar være å sjekke inngående epost fordi de surfer. De glemmer det rett og slett. Vi får ingen varsel når det kommer inn en ny sak på epost, så derfor er det lurt å sjekke ofte så kunden får hjelp raskest mulig. Men det er det ikke akkurat mange som gjør :/

Så nå sitter jeg her, irritert fordi jeg gjør "alt" fordi jeg ikke er så opptatt med å surfe at jeg faktisk får med meg når det er noe å gjøre :)



Anonymous poster hash: 9fe82...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et åpent kontorlandskap, så vi ser mye av hva kollegaene holder på med. Og det har blitt et veldig dårlig arbeidsmiljø hos oss pga privat surfing på jobb. Rett og slett fordi det viser seg at de fleste surfer mer enn de vil innrømme, og de gjør det ofte samtidig som andre har det veldig travelt og er stressa. Vi kan også se statistikk på arbeidsmengde, og de vi ser surfer er ofte de som leverer de dårligste tallene. Man får rett og slett et dårlig forhold til kollegaene sine, fordi man føler at man gjør jobben for dem.

Sjefen har innført en regel om at det er helt ok med pauser, men de skal skje bort fra kontorpulten. Dessverre er det ikke mange som følger den regelen, sikkert fordi "pausene" er 50% av tida de bruker på jobb. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...