Gå til innhold

Rullestolbrukere på tbanen

Fremhevede innlegg

Gjest Summers
Skrevet

Burde ikke man snart få til en ordning hvor man må betale for å ha med rullestol og barnevogner på tbanen? i hvert fall i rusjtiden, de tar jo like mye plass som sykler, i tillegg eier de jo ikke folkeskikk og bare durer frem som om de skulle eid tbanen.

De fleste i rullestol skal vel ikke på jobb uansett, så kan jo reise senere/tidligere på dagen, ikke frekt ment, men en konstantering av fakta.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

skal de som har en kjempestor bag på ryggen betale ekstra å da? siden den tar opp en ståplass bak vedkommende??

rullestol og barnevogner er tross alt en ting noen MÅ ha!! folk i rullestol kan da jobbe fordi!! nå må du slutte å være så dømmende. hodet deres funker da uansett!

Gjest Summers
Skrevet (endret)

skal de som har en kjempestor bag på ryggen betale ekstra å da? siden den tar opp en ståplass bak vedkommende??

rullestol og barnevogner er tross alt en ting noen MÅ ha!! folk i rullestol kan da jobbe fordi!! nå må du slutte å være så dømmende. hodet deres funker da uansett!

Kjempestorryggsekbrukere kan også betale, men de fleste ryggsekker er mye mindre enn barnevogner og tar ikke en ekstra plass, tar jeg med sykkelen min må jeg betale.

De må ikke ha med seg rullestolen på tbanen, de kan bruke bil eller de kan rulle til hvor enn de skal. Steven Hawkings er ikke en typisk rullestolbrukere, de aller fleste er nok på trygd.

Endret av Summers
  • Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kjempestorryggsekbrukere kan også betale, men de fleste ryggsekker er mye mindre enn barnevogner og tar ikke en ekstra plass, tar jeg med sykkelen min må jeg betale.

De må ikke ha med seg rullestolen på tbanen, de kan bruke bil eller de kan rulle til hvor enn de skal. Steven Hawkings er ikke en typisk rullestolbrukere, de aller fleste er nok på trygd.

fordommer fordommer fordommer.... rullestolbrukere er normale mennesker som har behov for å komme seg hit og dit!! Bil? hvis du skal stå på ditt å si at de er trygdet, hvor får de bil?

å de kan ikke ha en kontorjobb?? jeg kjenner folk i rullestol som har helt normale liv. de handler selv, jobber og er ute på byen. bare fordi du sitetr i rullestol betyr ikke det at du ikke kan bevege deg ut av huset. gah blir så irritert på sånne som deg som mener at rullestolbrukere ikke burde få gjøre ditten og datten på grunn av stolen!! :sinna:

Gjest Summers
Skrevet

fordommer fordommer fordommer.... rullestolbrukere er normale mennesker som har behov for å komme seg hit og dit!! Bil? hvis du skal stå på ditt å si at de er trygdet, hvor får de bil?

å de kan ikke ha en kontorjobb?? jeg kjenner folk i rullestol som har helt normale liv. de handler selv, jobber og er ute på byen. bare fordi du sitetr i rullestol betyr ikke det at du ikke kan bevege deg ut av huset. gah blir så irritert på sånne som deg som mener at rullestolbrukere ikke burde få gjøre ditten og datten på grunn av stolen!! :sinna:

greit så er de helt vanlige mennesker og har de jobb så har de råd til å betale for rullestolen også.

• Liker 1
Gjest Murica
Skrevet

Skal vi sette opp en maksgrense på hvor mye plass man skal ta?

Isåfall må vi legge til overvekt på den lista over de som må betale ekstra.

Og er da massevis av rullestolbrukere som jobber =p

Gjest HappyWaffle
Skrevet

greit så er de helt vanlige mennesker og har de jobb så har de råd til å betale for rullestolen også.

det burde ikke være nødvendig å betale for sånt. for det er et hjelpemiddel som de er avhengige av. hadde vært noe annet om de tok med seg 10 handleposer hver eneste dag og brukte to seter bare til posene fordi det var noe de "måtte" ha. finnes forhåpentligvis ikke sånne mennesker, men er jo sånn at man da måtte begynt å ta tilleg for alle som brukte litt større plass en vanlig.

Gjest Summers
Skrevet

det burde ikke være nødvendig å betale for sånt. for det er et hjelpemiddel som de er avhengige av. hadde vært noe annet om de tok med seg 10 handleposer hver eneste dag og brukte to seter bare til posene fordi det var noe de "måtte" ha. finnes forhåpentligvis ikke sånne mennesker, men er jo sånn at man da måtte begynt å ta tilleg for alle som brukte litt større plass en vanlig.

handler ikke om hva som er nødvendig, men å betale for plassen man tar og stimulere dem økonomisk til å bruke andre fremkomstmidler eller reise på andre tider av dagen.

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Skal vi sette opp en maksgrense på hvor mye plass man skal ta?

Isåfall må vi legge til overvekt på den lista over de som må betale ekstra.

Og er da massevis av rullestolbrukere som jobber =p

Dumt argument, tar jo allerede betalt for sykkel.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

handler ikke om hva som er nødvendig, men å betale for plassen man tar og stimulere dem økonomisk til å bruke andre fremkomstmidler eller reise på andre tider av dagen.

kan ikke du reise andre tider på dagen da hvis det plager deg sånn??

Skrevet

Tull. Det er tilrettelagt plasser på busser og baner for brukere av sånt no. Dersom du bruker deres plass, så er det jo du som bør betale ekstra for å ta plassen fra andre.

• Liker 15
Gjest Summers
Skrevet

kan ikke du reise andre tider på dagen da hvis det plager deg sånn??

Jeg betaler for plassen jeg tar, i motsetning til visse andre.

• Liker 1
Skrevet

Alle skal få! :strix:

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Tull. Det er tilrettelagt plasser på busser og baner for brukere av sånt no. Dersom du bruker deres plass, så er det jo du som bør betale ekstra for å ta plassen fra andre.

Nei, det er ikke tilrettelagt plasser på tbanen som er forbeholdt dem, og hadde man innført det så er det jo et enda bedre argument for høyere priser for rullestolbrukere, reserverte plasser = høyere priser.

Endret av Summers
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har lagt merke til at en del barnevognbrukere faktisk tror de eier plassen. Ja de kan kreve å få være med banen og jeg skal gladelig gjøre plass så vognen får være med. Men når hun forlanger sitteplass for seg selv på bekostning av andre er hun frekk.

Når det gjelder rullestol brukere har jeg kun observert en eneste på banen, og han plasserte seg så idiotisk som det absolutt går an. Ikke et forsøk en gang på å parkere sånn at man kunne komme forbi eller at det også var plass til barnevogn.

Forøvrig synes jeg ikke Barnevogner og rullestolen skal betale. Og jeg synes faktisk ikke syklister skal det heller.

Skrevet

Nei, det er ikke tilrettelagt plasser på tbanen som er forbeholdt dem, og hadde man innført det så er det jo et enda bedre argument for høyere priser for rullestolbrukere, reserverte plasser = høyere priser.

Jaja, da er jeg glad jeg bor i en skikkelig by, som vet å reservere plasser for eldre, syke og bevegelseshemmede.

• Liker 5
Skrevet

Burde ikke man snart få til en ordning hvor man må betale for å ha med rullestol og barnevogner på tbanen? i hvert fall i rusjtiden, de tar jo like mye plass som sykler, i tillegg eier de jo ikke folkeskikk og bare durer frem som om de skulle eid tbanen.

De fleste i rullestol skal vel ikke på jobb uansett, så kan jo reise senere/tidligere på dagen, ikke frekt ment, men en konstantering av fakta.

Hadde du likt å måtte betale for å ha med bena dine på T-banen?

• Liker 18
Gjest Summers
Skrevet

Hadde du likt å måtte betale for å ha med bena dine på T-banen?

Synes du selv det var et godt argument?

• Liker 1
Skrevet

Grunne til at rullestolbrukere får gå gratis, er fordi de er i en situasjon der de er avhengig av rullestolen for å komme seg frem.

Barnevogn er av samme grunnen - babyen trenger barnevognen for å komme seg frem.

Folk som har med sykkel er ikke avhengig av den for å gå på bena, så da har de satt en pris, men personlig syn jeg sykkel skal være gratis slik som med ski og akebrett.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Synes du selv det var et godt argument?

Synes du det var et dårlig argument, og i såfall - hvorfor?

Endret av tally
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...