AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Nattinsekter som flyr rundt om natten, hva lever de av? Knott og mygg kjenner vi alle til, de livnærer seg som parasitter på oss alle. Men de som ser ut som grå møll og disse som ser ut som forvokste mygg, hva er det de livnærer seg på? Det finnes sikkert flere natteinsekter, hva spiser slike egentlig? Blomstene er jo lukket om natten. Spiser de hverandre? Anonymous poster hash: 64480...f73
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 de spiser mindre insekter å så er det mange som spiser blader osv
Gjest Gunfreak Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Kommer ann på insektet, blomster har fremdeles nektar selv om det er natt, Andre spiser andre insekter, noen bare flyr rundt å ser etter noen å pule og spiser ikke i det hele tatt
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Hva med døgnflue, da? Som larver spiser de planter, alger og grønnsaker. Men som voksne spiser de ingenting Endret 20. juli 2013 av Mephistopheles
Meridian Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Som larver spiser de planter, alger og grønnsaker. Men som voksne spiser de ingenting Hvilken funksjon har døgnflua i denne livssyklusen vår?
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Hvilken funksjon har døgnflua i denne livssyklusen vår? Forplatning En døgnflue lever fra noen minutter opp til 3 dager. Og alt de gjør i den tiden er og forplante seg. En døgnflue lever hovedsakelig sitt liv som en larve. Så den eneste funksjon de har som døgnflue er og formere seg og ikke noe annet
Meridian Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Forplatning En døgnflue lever fra noen minutter opp til 3 dager. Og alt de gjør i den tiden er og forplante seg. En døgnflue lever hovedsakelig sitt liv som en larve. Så den eneste funksjon de har som døgnflue er og formere seg og ikke noe annet Ja, men hvorfor trengs døgnflua og larven i det hele tatt? Skjer det noe i økosystemet om den forsvinner?
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Ja, men hvorfor trengs døgnflua og larven i det hele tatt? Skjer det noe i økosystemet om den forsvinner? Akkurat det vet jeg ikke. Det eneste jeg vet om døgnflua er det jeg skrev.
Meridian Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Akkurat det vet jeg ikke. Det eneste jeg vet om døgnflua er det jeg skrev. For jeg bare tenkte på det Albert Einstein sa om bien. Om bien forsvinner, dør jorda ut... Lurte på om det var noe sånt med døgnfluen også. 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 døgnfluen er mat for andre insekter, som igjen er mat for flere insekter (og flaggermus feks). hvis de "større" insektene ikke får mat, vil de ikke kunne fly rundt og lande på blomster som igjen lager flere blomster enkelt og greit se hvalen for eksempel, den lever av krill så selv de minste mikroskopiske tingene har stor betydning
Elanore Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 For jeg bare tenkte på det Albert Einstein sa om bien. Om bien forsvinner, dør jorda ut... Lurte på om det var noe sånt med døgnfluen også. Døgnfluen er viktig, ja. Mye lever av insekter, så de fungerer altså som bytte for andre arter.
Gjest Gunfreak Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 For jeg bare tenkte på det Albert Einstein sa om bien. Om bien forsvinner, dør jorda ut... Lurte på om det var noe sånt med døgnfluen også. Vet ikke om han mente bien i seg selv, men insekter kjennerelt, om du fjernet pattedyr og fugler kunne insekter levd helt fint uten oss, men uten insekter ville vi hatt problemer med å leve, Insekter er med på bryte nede døde dyr og planter(sammen med sopp og bakterier) de sprer næring, insekter selv er rike i nitrogen så når de dør blir nitrogen i jorda som er viktige for planter, bier, og div andre insekter driver med polenering, andre insekter som larver holder bestanden av ugress planter nede. andre insekter holder bestanden av små fugler i livet. Samt flagermus og edderkopper. Bare for å neven noen grunner til at vi som lever på land trenger insekter, så klart insekter har lik null effekt på livet i havet, så det ville levd videre uten store problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå