Gå til innhold

Utsette mensen med p-ring


Gjest Hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp

Hei!

Jeg er plaget med store plager under mensen, så store at jeg må holde meg innendørs til tider. Nå skal jeg på ferie i 8 dager, og får mensen på dagen jeg drar (bestilte i vinter og syklusen har flyttet seg siden den gang..)

Om jeg ikke får gjort noe for å unngå dette er jeg nødt å avlyse turen, noe som føles uaktuelt, så det jeg lurer på er:

Har en p-ring i kjøleskapet som ikke er gått ut på dato. (Bruker kondom og ikke annet for tiden) og lurer på om mensen vil bli utsatt om jeg setter denne inn en ukes tid før jeg drar? Kan ikke sette den inn nå, da jeg får så store plager av denne også :(vil det utsette mensen om jeg setter den inn noen dager før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur kanskje du må sette den inn før eggløysing for at det skal ha effekt, men det er veldig individuelt kor fort kroppen reagerer så det er uansett ingen garanti for at det funker. Om det ikkje er altfor kort tid til turen så kan du jo dra til legen og få piller som utsetter mensen. Ville nok heller satsa på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Trur kanskje du må sette den inn før eggløysing for at det skal ha effekt, men det er veldig individuelt kor fort kroppen reagerer så det er uansett ingen garanti for at det funker. Om det ikkje er altfor kort tid til turen så kan du jo dra til legen og få piller som utsetter mensen. Ville nok heller satsa på det.

Takk, skal høre med legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...