AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Hva synes dere er nokk lørdags snop? Jeg var nettopp på butikken og jeg kjøpte meg superchips med paprika smak,en liten melkesjokolade og pepsi max. Er det for mye eller passe? Jeg har gått ned fra 66.6 kilo til 57.8, men i løpet av den tiden spiste jeg ikke godteri på 2 måneder, å nå har jeg startet igjen bare på lørdager, men da lurer jeg på hva som er for mye ? Hva synes dere? Anonymous poster hash: 420db...39f
Gjest gjest17 Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 En pose chips ligger vel på rundt 1000 kalorier, så det kommer litt an på hva du har spist ellers i løpet av dagen. Men synes ikke det hørtes veldig mye ut. kos deg :-)
Sardintroll3 Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Nei, såpass synes jeg man burde få unne seg på lørdager. Enjoy! 3
Sugerøret Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 jeg liker troika ,lavt på karber og smaker himmelsk. Brus er noe jeg drikker mye av ,men kunne tenkt meg et glass eplejuice eller litt solo.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Hva synes dere er nokk lørdags snop? Jeg var nettopp på butikken og jeg kjøpte meg superchips med paprika smak,en liten melkesjokolade og pepsi max. Er det for mye eller passe? Jeg har gått ned fra 66.6 kilo til 57.8, men i løpet av den tiden spiste jeg ikke godteri på 2 måneder, å nå har jeg startet igjen bare på lørdager, men da lurer jeg på hva som er for mye ? Hva synes dere? Anonymous poster hash: 420db...39f Skal du ned i vekt eller ha et sunt kosthold er ingen av disse matvarene en god ide. Om jeg ikke husker feil er superchips full av karbohydrater, en del fett, samt MSG/natriumglutamat. Melkesjokolade er også usunt, masse raffinert sukker og mettet fett. Pepsi Max er en kjemikaliebombe selvom den er kalorifri. Med dette kostholdet har du kanskje dekket 2/3 del eller mer av ditt anbefalte daglige kaloriinntak dersom målet ditt er å gå ned i vekt, samt økt sjansen din for å få diabetes og hjerte -og karsykdommer. Anonymous poster hash: 67da9...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 En sånn liten "utskeielse" en gang i uka har da ingenting å si.. God lørdag, sier jeg! Anonymous poster hash: d504a...62e 6
Gjest *MaggieQ* Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Kommer an på. Denne helgen har det blitt litt mørk sjokoalde(70-85 %), noen lollipoper og kjærlighet på pinne. Andre helger blir det sjokoaldeis, cookies, chips etc. Nå er jeg verken på diett eller nazi på godis, men spiser sunt og variert og tar det jeg føler for når helgen kommer. Alt med måte er vel nøkkelen. Så en pose chips, en sjokolade og en brus er ikke noe farlig så lenge du ellers spiser sunt og godt 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Spis hva du vil, det er lørdag Selv går det her i dag med pistasjis med sjokoladesaus, ostepop, en liten melkesjokolade og solo. Helt greit Anonymous poster hash: e82ab...bb7
Gjest Raindrops Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Jeg vurderte nettopp om jeg skulle dra å kjøpe en pose med smågodt. Denne tråden har overbevist meg om at det er en god idé. 7
Wonderbitch Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Melon i alle former og farger er mitt nye lørdagsgodt en stund fremover. Men det er fordi det har blitt alt for mye sjokolade, is og chips i det siste:-)
Gjest meh Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Hvis du spiser som normalt på lørdag i tillegg til chipsen og sjokoladen så har det en god del å si. Spiser du 150g chips og 50g sjokolade så er du oppe i ca 1000 kcal, og ligger du vanligvis på kanskje 400kcal underskudd på andre dager så går du glipp av vel over 1/3 av vektnedgangen ved å spise 1000 kcal ekstra på lørdag.
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 En pose chips ligger vel på rundt 1000 kalorier, så det kommer litt an på hva du har spist ellers i løpet av dagen. Men synes ikke det hørtes veldig mye ut. kos deg :-) Er vel ikke 200g poser da? Superchips har 150g poser, og 430kcal per 100g noe som gir da 645 kcal per pose. Ellers, jeg mener man skal kunne spise det man liker, enten det er chips eller sjokolademousse eller like greit begge deler. Men alt med moderasjon, og viktig at man er aktv nok ellers
#Sunrise Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 jeg prøver også og gå ned i vekt,men trur det er umulig, så jeg kjøper marshmellows , krem, lakrisbåter, haribo, melkesjokolade og en salat:)
Redbull Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Teller også kalorier i helgene, men spiser en ego melkesjokolade ekstra på lørdager. Anna snop om det er det jeg har lyst på. En pose chips hadde jeg ikke spist alene, verken nå eller når jeg spiste alt jeg ville ha. Å proppe i seg "spise hva man vil" på Lørdagen kan ødelegge for hele uka, om du tar ordentlig i. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Synes en liten skål er nok jeg. Også spise litt dessert/popcorn til filmen ellers i uken når jeg føler for det. Men det er jo slikt folk får finne ut av selv hva som passer dem. En pose haribo stjernemix eller 100gr sjokolade og lettpærebrus er passe for meg. Anonymous poster hash: a9d49...73f
@Maja Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Det er viktig å kose seg og unne seg litt godt iblandt. Så må ein jo justere etter kor stor utskeielse ein tåler. Eg ville ikkje spist ein heil chipspose, men det kjem jo ann på aktivitet og matinntak ellers om det utgjer stor forskjell. Peanøtter er bedre enn chips, mørk sjokolade sunnare enn mjelkesjokolade, og brus er strengt tatt aldri bra uansett om det er med eller uten sukker. Koser meg heller med bær med krem eller kesam. Tar meg ein lett cider eller eit glas vin, bare for å markere at det er helg. Men for all del, det er lov å unne seg litt ekstra av det ein har mest lyst på. Kos deg og nyt at det er helg!
FantasDick Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Jeg lager ofte skikkelig snadder-mat på lørdager, da har jeg ikke så stort behov for godterier på kvelden. I dag har vi skeiet ut med hjemmelaget kylling-curry og har kjøpt inn sukkerfri brus, popcorn og 70 % sjokolade. Kommer nok til å spise 50 gr. popcorn og ca. 30 gr. sjokolade. 1
Gjest gjest17 Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Er vel ikke 200g poser da? Superchips har 150g poser, og 430kcal per 100g noe som gir da 645 kcal per pose. Ellers, jeg mener man skal kunne spise det man liker, enten det er chips eller sjokolademousse eller like greit begge deler. Men alt med moderasjon, og viktig at man er aktv nok ellers Jeg håper ikke jeg virket så bombasstisk? Jeg mente TS skulle gi søren, og kose seg Kommer helt an på chipsen, sørlandschips har 482 kalorier pr 100 gram, så det blir 964 kalorier i en pose. Vet ikke hva TS får i seg i løpet av dagen, men det er en kalori og fem i en pose chips for å si det sånn.
Gjest Bond Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Jeg håper ikke jeg virket så bombasstisk? Jeg mente TS skulle gi søren, og kose seg Kommer helt an på chipsen, sørlandschips har 482 kalorier pr 100 gram, så det blir 964 kalorier i en pose. Vet ikke hva TS får i seg i løpet av dagen, men det er en kalori og fem i en pose chips for å si det sånn. Siden Ts skrev at hun kjøpte superchips tenkte jeg at det var greit å presisere at det faktisk litt mindre siden den posen er heller ikke 200g (selv om jeg tenker at chips er chips stort sett). Resten av kommentaren var mer mening om saken generelt og ikke rettet mot deg Jeg synes rett og slett at alt er lov, men man kan passe litt på mtp mengder. Det er viktig å ha en sunn og frisk kropp, men vi lever også bare en gang, og hvis man skal hele tiden fokusere på å begrense seg selv og ikke tillate seg selv ditten og datten, blir livet ganske kjipt. Det finnes ikke noe objektiv skala om hva som er for mye eller for lite. Begynner man å føle at buksene er for trange, da er det tid med litt mindre kos framover - ellers er det bare å finne balanse mellom sunn mat og litt kos imellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå