Gå til innhold

Forbedring av karakterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å forbedre karakterene mine fra vgs, ligger 13 poeng under poenggrensen for medisin ordinær kvote. Jeg er for svak i norsk og engelsk men ønsker forbedre meg blant annet der. Jeg lurer på hvordan blant annet forbedring i norsk og engelsk kan skje? Kan høyere utdanning ha noe tilbud som kan være nyttig?



Anonymous poster hash: 5ce5e...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 poeng er veldig mye. Det vil si at du kanskje har 4,5 i snitt og trenger 5,5 + realfagspoeng. Har du vurdert andre alternativer? Hva er det ved medisin du synes virker mest interessant? Veldig mange andre studieretninger fordyper seg i emner innenfor medisin, for eksempel sykepleie, ernæring og biologiske og kjemiske studieretninger.

Tenker du på hvordan du kan bli bedre i norsk og engelsk? Mange universitetskurs følger bøker hvor pensum er på engelsk. Hvis du studerer ett år, får du 2 ekstra poeng neste gang du søker, forutsatt at du består. Det du kan gjøre er derfor å studere. Å lese bøker med engelsk pensum gir veldig god trening i engelsk.



Anonymous poster hash: b4172...fc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæring høres interessant ut, men jeg lurer på hva det innebærer?

Hva kan en drive med biologiske og kjemiske studieretninger?

Jeg har også vurdert å ta profesjonistutdanning i Danmark senere og kan da delta i operasjonsteam, men må finn ut mer om det. Jeg føler jeg trenger rådgivning.



Anonymous poster hash: 5ce5e...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger mer kunnskap. Gå inn på www.uio.no, www.uib.no, www.uit.no osv, og les deg opp. Der finner du informasjon om både studieretningene og fagene som inngår under hver retning.



Anonymous poster hash: b4172...fc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å forbedre karakterene mine fra vgs, ligger 13 poeng under poenggrensen for medisin ordinær kvote. Jeg er for svak i norsk og engelsk men ønsker forbedre meg blant annet der. Jeg lurer på hvordan blant annet forbedring i norsk og engelsk kan skje? Kan høyere utdanning ha noe tilbud som kan være nyttig?

Anonymous poster hash: 5ce5e...c2d

Godt mulig du vil slite 2-3 år for å få til å komme opp på ett karaktersnitt på 5.5 eller bedre. Mye mer hensiktsmessig da å gå via Bjørknes sin løsning for medisinstudiene. Koster litt men du kommer inn med ditt snitt, du må da studere i for eksempel Ungarn. Men jeg har personlig hatt flere leger som har studert der jeg, og har faktisk vert mer fornøyd med dem enn mange andre jeg har hatt.

Anonymous poster hash: ab302...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kravene i Danmark?



Anonymous poster hash: 5ce5e...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mulig du vil slite 2-3 år for å få til å komme opp på ett karaktersnitt på 5.5 eller bedre. Mye mer hensiktsmessig da å gå via Bjørknes sin løsning for medisinstudiene. Koster litt men du kommer inn med ditt snitt, du må da studere i for eksempel Ungarn. Men jeg har personlig hatt flere leger som har studert der jeg, og har faktisk vert mer fornøyd med dem enn mange andre jeg har hatt.

Anonymous poster hash: ab302...5ab

Det spørs på karakterfordelingen. Jeg må øke snittet med 6 poeng, men trenger bare ta to fag for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...