Gå til innhold

Mensen på cerazette? Hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på cerazette for fire måneder siden, og har ikke hatt mensen en eneste gang, heller ikke følt noen smerter siden da. Brått i går kveld får jeg litt "vondt" i magen. Som veldig milde menssmerter, og jeg har den enda. Et par ganger har det stukket litt nederst i magen og litt ved ribbeina. Føles litt tungt på en måte. Har og vært litt dårlig i magen siden i går.

Før jeg begynte på cerazette hadde jeg ekstreme smerter ved mensen, så det føles ikke helt som det heller for det gjør ikke så vondt, mer vemmelig.. Men det kan jo ha noe med pillene å gjøre kanskje at det føles så mildere.

Kommer jeg til å få mensen eller er dette vanlig en gang i blant? Har de siste tre ukene vært ganske klossete med å ta pillene til rett tid og har glemt to-tre piller (tatt de dagen etter selvfølgelig). Og hvis det er mensen som kommer så vil vel ikke pillene ha den samme virkningen? Burde jeg bruke ekstra prevensjon?

Jeg har vært ganske stresset i det siste, så det kan jo bare være det og.



Anonymous poster hash: ed231...76b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vanligvis ikke mensen på Cerazette men selv om jeg tar pillene i rett tid kan jeg av og til få svake menssmerter og en liten blødning. Cerazette har lite hormoner og i tillegg inneholder de ikke østrogen, som regulerer blødninger best, så man kan få både eggløsning og en og annen blødning.

Hvis du blir veldig usikker er det bare én ting å gjøre; spør legen. De er til for å svare på sånne ting også.



Anonymous poster hash: 5f83e...03c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis ikke mensen på Cerazette men selv om jeg tar pillene i rett tid kan jeg av og til få svake menssmerter og en liten blødning. Cerazette har lite hormoner og i tillegg inneholder de ikke østrogen, som regulerer blødninger best, så man kan få både eggløsning og en og annen blødning.

Hvis du blir veldig usikker er det bare én ting å gjøre; spør legen. De er til for å svare på sånne ting også.

Anonymous poster hash: 5f83e...03c

Takk for svar. Jeg har tidligere brukt p-plaster og da var smertene mildere enn vanlig, men det var fortsatt ingen tvil om hva det var.. Men så hadde jeg jo mensen når jeg brukte de.. Dette er så mildt at det ikke føles som menssmerter, men vet ikke hva annet det kan være.. Kom så plutselig.

Om det ikke gir seg så kontakter jeg legen. Kan være at jeg bare innbiller meg ting også selvfølgelig, at det er noe annet. Tror nok kanskje jeg skal være litt forsiktig med prevensjon likevel..

Anonymous poster hash: ed231...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg mistet og helt mensen og plager etter begynte på cerazette. Kanskje det kan være noe annet, sykdom eller stress som du sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...