Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri blitt syk på all inklusive hoteller men holder meg til kokt, stekt og skrelt mat og rene fingre.

Det som faktisk er viktig er å bruke antibac før man tar på maten med fingrene for bare man har tatt på et trappegelender eller en stolrygg på vei til bordet så kan man ha fått bassilusker på fingrene. Og om man da i neste øyeblikk bruker de samme fingrene til å ta på maten som man putter i munnen så er det større mulighet for overføring av litt av hvert.

Så om du er redd for magesjau så ta med deg masse antibac og sørg for å rense fingrene rett før dere skal ta på mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri blitt syk på all inklusive hoteller men holder meg til kokt, stekt og skrelt mat og rene fingre.

Det som faktisk er viktig er å bruke antibac før man tar på maten med fingrene for bare man har tatt på et trappegelender eller en stolrygg på vei til bordet så kan man ha fått bassilusker på fingrene. Og om man da i neste øyeblikk bruker de samme fingrene til å ta på maten som man putter i munnen så er det større mulighet for overføring av litt av hvert.

Så om du er redd for magesjau så ta med deg masse antibac og sørg for å rense fingrene rett før dere skal ta på mat.

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde all inclusive på Kreta i sommer.

Var litt spent siden vi ikke hadde prøvd det før, men jeg har bare positive opplevelser.

Særlig gjelder dette frokost og lunch som vi likevel ofte inntar på hotellet. nå kunne barnet bare ta seg brus og is når det passet henne, frokost og lunch ble servert til faste klokkeslett og det bar et veldig bra utvalg av mat. flere typer kjøtt og salater osv. vi hadde også en kake/kaffe tid fra kl 16 og utover. Disse avbrekkene var ok:-)

Middagen var også god med mye utvalg. Det som ikke var helt topp, var det som de serverte av drikkevarer: altså vin og øl som også var inkludert. Dette var ikke så veldig godt, så jeg kjøpte av og til dette utenom, som også var mulig, da en annen type.

Anbefaler særlig dette om en har med barn.

Vi var kanskje heldig med hotellet og maten, men min erfaring er i alle fall: TOPP!

Anonymous poster hash: 5f937...c52
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at det har blitt så vanlig med all inclusive! Skjønner det på steder hvor hotellet ligger øde og borte fra det meste av restauranter og andre tilbud, eller på steder hvor det er "tryggere" å spise kun på hotellet (enten pga fare for matforgiftning eller andre ting). Men i typiske feriebyer, hvor det finnes drøssevis av butikker og restauranter? Nei takk! (Skjønner forresten også at det er snedig for småbarnsfamilier, selv om jeg har hørt om barn som var sure fordi de spiste til de fikk vondt i magen hele ferien :fnise: )

Vi har feriert til det samme stedet i mange år, og dermed opplevd all inclusive-armbåndenes oppsving til det fulle. Noen restauranter hvor folk tidligere nærmest sto i kø for å få bordplass, har nå kun halvfullt med gjester, og etter hvert vil nok dette føre til konkurser. Det samme gjelder en del småbutikker i nærheten av hotellet, som nok også merker mindre pågang fra turister som vil kjøpe mat, drikke og snacks. Det er trist hvis disse går dukken fordi folk heller spiser på hotellet.

Det er nå forresten én ting, det andre er hvordan det er å spise all inclusive. Jeg går forbi buffetene på hotellet flere ganger hver dag, og ser at det er nesten akkurat det samme de serverer til frokost og lunch hver dag! Den samme pizzaen, pommes fritesen og kjøttet til lunch. Utrolig kjedelig! Dette er på et av de store, populære familiehotellene til Ving. Middagen vet jeg ikke hvordan er og om de varierer noe særlig da, for da er vi stort sett ute i gatene :)

Det må da også være utrolig kjedelig å skulle innta "alle" måltidene på hotellet? Det er nok en del som spiser noen måltider andre steder også, men det blir jo fort til at man benytter seg av all inclusive når man først har det... Jeg synes det å spise på ulike restauranter, gå rundt i gatene osv. er en kjærkommen del av det å være på ferie, og hadde nok blitt utrolig lei av å spise på hotellet hver eneste dag i 14 dager.

Vi har forresten regnet litt på det, og funnet ut at vi ikke hadde spart noe på å velge all inclusive, i stedet for å spise fritt hvor vi vil slik vi gjør nå :)

Anonymous poster hash: fd584...5f1
  • Liker 3
Skrevet

Enig med ab over.

Og greit for barn? Vi reiste mye når jeg var barn, og jeg sitter igjen med mange fine minner fra ulike steder og stunder nettopp fordi vi ikke dro på tur hvor alt var tilrettelagt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg også er vokst opp med å reise uten all inclusive, men jeg har ingen problemer med å forstå at de som har barn velger dette som et alternativ. Det er enkelt og greit, alt er tilrettelagt. Og helt ærlig, jeg ser ikke problemet med det. Som foreldre er det nok enkelt, slippe å tenke på penger er nok kanskje en grunn mange synes det er deilig, inkludert meg selv.

Og så betyr det jo ikke at bare fordi man velger all inclusive en gang i blant så er det det eneste man gjør på ferie, eller hvordan alle ferier er lagt opp. All inclusive har sitt formål og er helt kurant hvis ferien i grunn kun skal bestå av sol og bad, og kanskje en utflukt innimellom. Jeg er glad jeg fikk lov til å oppleve mange ulike ferietyper som liten (bodde vel på all inclusive en gang da jeg var liten, ellers pleide vi å leie leilighet, men vi reiste også charter innimellom).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...