Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke prøvd den, men ut fra tallene ser den jo ganske bra ut. :)

Anonymous poster hash: 67583...bab
Skrevet

Jeg har et Canon eos 650d, og skal kjøpe denne linsen etter bursdagen min. Men jeg lurer på om denne linsen er bra. http://www.fotovideo.no/Produkter/Objektiver/Canon/Sigma-18-250mm-DC-Macro-OS-HSM-Canon-Telezoom-med-makrofunksjon-130085-p0000154089.aspx

Om objektivet er bra eller ei kommer an på hva du vil oppnå. Hva savner du ved objektivet du har i dag? Det er en såkalt superzoom, det dekker altså et stort brennviddeområde, fra vidvinkel til tele.

Det er ikke spesielt lyssterkt.

Hvis målet er å få mer zoom enn det du har (hvis du kun har kit-objektivet), uten å måtte bytte objektiver til stadighet er det et greit alternativ. Du vil stort sett få bedre optisk kvalitet dersom du heller velger et dedikert teleobjektiv, men da blir det mer å bære på.

• Liker 1
Skrevet

Om objektivet er bra eller ei kommer an på hva du vil oppnå. Hva savner du ved objektivet du har i dag? Det er en såkalt superzoom, det dekker altså et stort brennviddeområde, fra vidvinkel til tele.

Det er ikke spesielt lyssterkt.

Hvis målet er å få mer zoom enn det du har (hvis du kun har kit-objektivet), uten å måtte bytte objektiver til stadighet er det et greit alternativ. Du vil stort sett få bedre optisk kvalitet dersom du heller velger et dedikert teleobjektiv, men da blir det mer å bære på.

Ok. Det jeg savner er en superzoom linse som kan zoome lenger enn det 55 mm jeg har nå, og som tar bra bilder og som jeg slipper å bytte ut.

Skrevet

Om det er mer zoom du trenger, men vil ha noe som er aksidig er den vel grei. Man må ut med mye mer prismessig hvis man skal ha bedre lysstyrke.

Vil tipse om denne siden for testing:

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-18-250mm-3p5-6p3-os-hsm-macro

Ifølge disse er den ganske alsidig siden den også tar ganske gode nærbilder ift andre lignende objektiver. Men bildekvalitet er ikke helt super - men dette er noe du ofrer ved å ha noe som er såpass alsidig.

Skrevet

Ok. Er bildekvaliteten på Tamron 18-270 linsa bedre?

Skrevet

De fleste linser som er såpass "brede" ift bruk (dvs de skal gjøre litt av hvert) er ikke de aller beste ift kvalitet. Men vil nå tenke at for vanlig bruk for en hobbyfotograf er de ganske ok likevel. Det er praktisk om man ikke orker å dra med seg flere linser til enhver tid :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har et Canon eos 650d, og skal kjøpe denne linsen etter bursdagen min. Men jeg lurer på om denne linsen er bra. http://www.fotovideo.no/Produkter/Objektiver/Canon/Sigma-18-250mm-DC-Macro-OS-HSM-Canon-Telezoom-med-makrofunksjon-130085-p0000154089.aspx

Ja denne ser jo bra ut. Det er god lysstyrke på den, og det er jo forholdsvis viktig. Her har du også en zoom opp til 250. Dersom du har 650 D så er dette ett Crop camera på 1,6, hvilket betyr at du kan gange opp med 1,6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...