Gå til innhold

Voksentid med tenåringer i hus

Anbefalte innlegg

Gjest Voksen
Skrevet

Med en 16-åring i hus(+ 2 mindre barn), som ikke har sommerjobb, sitter hjemme hver kveld, og sover til langt på dag, synes jeg at det er greit at hun går på rommet 23-23.30. Der kan hun lese eller noe fram til hun vil legge seg.

Jeg trenger tid etter at ungene har lagt seg til å gjøre det JEG vil, ha tid med mannen, tid til å se det jeg vil på tv, tid til å bare ha det rolig og taste litt på pc-en osv.

Hun er ikke enig i dette, og furter for at hun ikke får sitte på stua og trykke på pc-en. - Noe hun kan gjøre hele dagen. (Hun har ikke nett på rommet). Hvordan forklare at jeg har behov for tid uten unger?

Hvordan gjør dere andre det? Lar dere ungene sitte opp til langt på natt i to måneder?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Året er 2013 og en 16 åring har ikke tilgang til internet på rommet sitt? Høres ut som barnemishandling!

Anonymous poster hash: bd786...f0e
  • Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Invester i en bedre ruter.. Boom! Problem solved.

Anonymous poster hash: fa6da...750
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ordne det slik at hu kan få nett på rommet da? Eller sitte i et annet rom med pc'en? Har du forklart henne at du trenger litt tid for deg selv?

Anonymous poster hash: 3d7f5...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren, jeg blir dårlig av slike foreldre som deg. Skjerp deg!!!

Anonymous poster hash: dfe23...5b3

• Liker 10
Gjest Voksen
Skrevet

Fy søren, jeg blir dårlig av slike foreldre som deg. Skjerp deg!!!

Å? Synes du ungene skal få sitte på stua til langt på natt, du da?

Gjest Voksen
Skrevet

Skal få ordna med nett på rommet snart, ja. Men dere andre som har tenåringer i hus, sitter de oppe så lenge de vil?

AnonymBruker
Skrevet

Tid uten unger, er det ikke det man har før man bestemmer seg for å få unger?

Anonymous poster hash: 646bd...173
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Å? Synes du ungene skal få sitte på stua til langt på natt, du da?

Når man er 16 år, selvsagt!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

- Skaff henne nett på rommet.
- Om dere har muligheten, så lag to stuer (en der barna kan være, og en der dere kan være)
- Få tv på rommet (enten hun eller dere), så kan dere sitte på rommet i senga og kose dere.

Anonymous poster hash: 8e841...86a
  • Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Tid uten unger, er det ikke det man har før man bestemmer seg for å få unger?

Hahaha! Så du mener at det ikke er lov å ha tid som kjærester, eller å kreve at ungene går og legger seg, eller går på rommet sitt? Fint om noen kan svare på spørsmålene, istedenfor å komme med slike utsagn. Har du unger selv?

Gjest Mundane
Skrevet

Egen PC på rommet med internett. Da vil du ikke se 16-åringen mer. Er ikke vanskelig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha! Så du mener at det ikke er lov å ha tid som kjærester, eller å kreve at ungene går og legger seg, eller går på rommet sitt? Fint om noen kan svare på spørsmålene, istedenfor å komme med slike utsagn. Har du unger selv?

Nei, jeg slipper å kreve voksentid.

• Liker 7
Skrevet

Det er jo hennes hjem også... Synes det blir litt feil at hun blir kastet ut av stuen fordi du vil se på tv alene. Jeg synes at den som vil være alene bør vere den som ikke bruker felles rom. Så lenge hun ikke har problemer med å komme seg opp igjen når skolen begynner synes jeg heller ikke at det er noe særlig problematisk at hun sitter oppe lenge om kvelden, tror det er ganske vanlig på den alderen.

• Liker 45
Gjest Gjest
Skrevet

Når man er 16 år, selvsagt!

Er du 16 selv, kanskje? Virker ikke særlig gamlere på de "intelligente" svarene du gir :)

Hvis tenåringen på 16 er gammel nok til å sitte oppe så lenge h*n vil, så er h*n kanskje gammel nok til å ta like mye ansvar som en voksen også? Fikse hus, jobbe, passe barn osv? Det er en grunn til at jeg vil ha barna på rommene sine før midnatt; jg har et parforhold å ivareta, og jeg trenger litt avslapping og egentid før jeg legger meg. Er det uhørt?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri har jeg måtte opplevd noe slik. Det er faktisk sykt å sende en 16 åring på rommet fordi du vil være alene.

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Er du 16 selv, kanskje? Virker ikke særlig gamlere på de "intelligente" svarene du gir :)

Hvis tenåringen på 16 er gammel nok til å sitte oppe så lenge h*n vil, så er h*n kanskje gammel nok til å ta like mye ansvar som en voksen også? Fikse hus, jobbe, passe barn osv? Det er en grunn til at jeg vil ha barna på rommene sine før midnatt; jg har et parforhold å ivareta, og jeg trenger litt avslapping og egentid før jeg legger meg. Er det uhørt?

Ja, det er uhørt at du prioriterer å pleie parforhold framfor kontakt med barnet ditt.

Jeg er 27 år, bor i tomannsbolig med min mor som nabo. Har en søster på 14 år. Stikker støtt og stadig bort om kvelden, spesielt nå i ferien, og vi koser oss sammen. Aldri noen sinne har jeg eller min søster opplevd å bli prioritert vekk.

• Liker 13
Skrevet

Ja, det synes jeg faktisk høres veldig merkelig ut. Du kan vel slappe av selv om ungen din sitter i samme rom?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

"gamlere" :fnise:

Anonymous poster hash: cfcce...341

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke 16-åringens valg å bli satt inn i dette livet, det var ditt valg. 16-åringer er gamle nok til å velge leggetid selv, ja. 16-åringer har en jobb, det kalles skole. 16-åringer trenger ikke passe barn, med mindre det er et barn de selv har laget. Som alle sier, så fort 16-åringen får nett på rommet sitt, så får du så mye alenetid du kun kan drømme om.

Anonymous poster hash: bd786...f0e

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...