AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har med tid og stunder falt for en kompis av meg, som på mange måter er det beste man kan ønske seg. I tillegg til å være utrolig god og snill, tenner han meg noe helt enormt. Det eneste "skåret" i gleden, som antakelig er grunnen til at jeg ikke fikk øynene opp for ham før etter at jeg hadde kjent ham i over et år, er at han er ganske sjenert og kan fremstå som litt usikker og "klønete" sosialt, noe jeg i utgangspunktet synes er litt turn-off (tiltrekkes av trygge og selvsikre menn). Mens han i noen situasjoner blir stille og tydelig usikker, kan han i andre tilfeller bable ustanselig om seg selv eller typisk nerdete temaer, og jeg vet at han oppfattes som tørr og kjedelig av flere (dette var også mitt førsteinntrykk av ham). Han er alt annet enn venneløs, faktisk har han utrolig mange venner og bekjente, og det er først og fremst i "flørte-situasjoner" at han blir veldig usikker (han greier overhode ikke å flørte med andre enn jenter han er veldig trygg på, noe som sikkert har sin del av skylden for at han har vært singel stort sett hele livet). Når vi er alene sammen og han slapper av (etter at han nå har begynt å bli trygg på meg) er han både sjarmerende, flørtende, morsom og utrolig sexy, og jeg skulle så gjerne ønske at han kunne vise denne siden av seg selv til resten av verden også. Merker at jeg rett og slett kan miste litt lysten på ham i enkelte sosiale situasjoner når han blir usikker. Er det noen som har erfaringer med å være sammen med en sånn mann? Er det håp om at jeg kan gi ham selvtillit nok til å bli tryggere sosialt? Det er forresten ikke snakk om en gutt i 20-åra, men en voksen mann på over 30. Anonymous poster hash: 54b17...210
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Snakk om å pirke. Så han er super på alle områder, unntatt at han kan være sjenert blant fremmede? Stakkars fyr om han blir sammen med en så pirkete og kritisk dame, han fortjener nok bedre enn det. Anonymous poster hash: 6c5a3...05f 9
justmyself Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Liker han deg på også? Gi han en sjans Han virket som en bra fyr. Endret 18. juli 2013 av justmyself 1
Gjest Summers Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Men holder det at han er sjarmerende sexy, flørtende, osv med deg når dere er sammen med venner og bekjente han er trygge på? Det virker jo litt plausibelt at han skal klare om du er den første dama. Vet ikke om man kan håpe på noe mer om han ikke selv prøver å endre personlighet. Men jeg bare gjetter. Endret 18. juli 2013 av Summers
justmyself Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Man kan ikke endre personligheten til et annet menneske, men en utvikling om han selv har lyst.
*melis* Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 TS her.. Ja, han er helt klart interessert i meg, og vi har vel "holdt på" i 4-5 uker nå. Jeg føler meg utrolig heldig som kjenner en så snill og god mann, og han tar fantastisk godt vare på meg. Han har hatt noen korte forhold, så heelt uerfaren er han ikke, men merker jo på han at han ikke akkurat er noen Don Juan (noe som på mange måter er positivt!). Det er virkelig ikke meningen å være pirkete, men jeg kan ikke styre disse følelsene, og det er jo tross alt viktig å ha en mann man kan være sosial sammen med uten å bli flau eller miste lysten på vedkommende (sier ikke at det skjer hver gang, men det har altså skjedd ved et par anledninger).
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Det er virkelig ikke meningen å være pirkete, men jeg kan ikke styre disse følelsene, og det er jo tross alt viktig å ha en mann man kan være sosial sammen med uten å bli flau eller miste lysten på vedkommende (sier ikke at det skjer hver gang, men det har altså skjedd ved et par anledninger). Da er det kanskje noe du burde jobbe med selv i stedet for å endre en bagatell ved hans personlighet. Problemet ligger hos deg, ikke hos ham. Anonymous poster hash: 6c5a3...05f 6
*melis* Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Da er det kanskje noe du burde jobbe med selv i stedet for å endre en bagatell ved hans personlighet. Problemet ligger hos deg, ikke hos ham. Anonymous poster hash: 6c5a3...05f Jeg er fullt klar over at dette i stor grad er "mitt" problem, men det vil jo også være til hans beste at han faktisk ble tryggere sosialt, og ble sett som den fantastiske personen han er (også i tilfelle det ikke skulle bli oss). Så jeg vil gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre for å fjerne denne usikkerheten hans.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Jeg er fullt klar over at dette i stor grad er "mitt" problem, men det vil jo også være til hans beste at han faktisk ble tryggere sosialt Er dette noe han ønsker? Anonymous poster hash: 402e2...ae8 2
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Du skriver at han har mange venner og bekjente. De må da se kvaliteter hos ham som de liker, så han kan da ikke være så håpløs sosialt? Det er vanskelig å endre personlighet, så enten får du slå deg til ro med at han har en overvekt av egenskaper du liker, og overse de svake sidene hans, eller så får du finne en ny som du ikke blir "flau" over. Jeg synes han høres ut som en bra fyr, og alle har sine svake sider, du finner aldri noen som er helt perfekt.
*melis* Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Er dette noe han ønsker? Anonymous poster hash: 402e2...ae8 Vi har ikke snakket om dette direkte, men han har flere ganger gitt uttrykk for at han plages av at han er så sjenert rundt jenter han liker.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Vi har ikke snakket om dette direkte, men han har flere ganger gitt uttrykk for at han plages av at han er så sjenert rundt jenter han liker. Jeg håper han blir mindre sjenert fordi han selv har lyst å jobbe med seg selv og vise verden sine gode egenskaper. Deretter håper jeg han tar til vettet og kutter kontakten med deg, for han fortjener mye bedre. Anonymous poster hash: 03995...f2e 4
Gjest Radowan Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Det virker som at du egentlig har mest lyst på en trofé-kjæreste, en å vise frem. Sikkert bedre for ham å bli sammen med noen som liker ham for den han er, snarere enn noen som skal forandre ham til "festens midtpunkt".
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 Det virker som at du egentlig har mest lyst på en trofé-kjæreste, en å vise frem. Sikkert bedre for ham å bli sammen med noen som liker ham for den han er, snarere enn noen som skal forandre ham til "festens midtpunkt". Ja høres nesten litt sånn ut. Det er jo haugevis av utsagn og sikkert eksempler som går på menn som skal ha en ung og vakker trofè-kjæreste. Hvorfor skulle ikke dette i like stor grad gjelde kvinner når det kommert til makt, selvsikkerhet, sosial status og andre ting som er mer vanlig for kvinners tiltrekningsmekanismer?
Gjest Tuva Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Hehehe! Da vet du iallfall når han møter jenter han syns er søte/sexy! Du sier jo selv at han stort sett er slik i møte med damer han liker, så da får du bare håpe at han ikke liker/tenner på storparten av damene han treffer, slik at han går rundt og virker nerdete til enhver tid...
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Ja høres nesten litt sånn ut. Det er jo haugevis av utsagn og sikkert eksempler som går på menn som skal ha en ung og vakker trofè-kjæreste. Hvorfor skulle ikke dette i like stor grad gjelde kvinner når det kommert til makt, selvsikkerhet, sosial status og andre ting som er mer vanlig for kvinners tiltrekningsmekanismer? Det er jo nettopp det det gjør jo. Da må isåfall dere kvinner slutte å kritisere menn for å gå etter yngre damer . Anonymous poster hash: 2b523...377
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 Det er jo nettopp det det gjør jo. Da må isåfall dere kvinner slutte å kritisere menn for å gå etter yngre damer . Anonymous poster hash: 2b523...377 Jada det gjør nokk det. Har flere ganger opplevd att menn er engstlig for at den nye dama deres ikke er pen nokk for andre menn ( f eks om hun har noen kilo for mye). At menn får en slags aksept og status hos andre menn når de har en attraktiv kjæreste er ganske opplagt. På samme måte har jeg aldri hørt en mann si at han er "flau" av kjæresten sin sosialt, men damer derimot har mye høyere fokus på den slags. Basert på hvordan damer har vært flau av f eks hvordan mannen kler seg, hva han sier/hvordan han oppfører seg i ulike situasjoner, hvilken interesser han har, hvilken sosial status han har, hvor han jobber osv, så er jeg overbevist om at kvinner søker tilsvarende aksept eller status (trofè) ved å kapre seg en sosialt sterk "leder" type.
Neket Skrevet 19. juli 2013 #18 Skrevet 19. juli 2013 Vi har ikke snakket om dette direkte, men han har flere ganger gitt uttrykk for at han plages av at han er så sjenert rundt jenter han liker. Da får du ha ham i fred, skjønner ikke problemet? For andre er det et problem at kjæresten er for flørtende og utadvent overfor andre mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Det virker som at du egentlig har mest lyst på en trofé-kjæreste, en å vise frem. Sikkert bedre for ham å bli sammen med noen som liker ham for den han er, snarere enn noen som skal forandre ham til "festens midtpunkt". Jeg tror ikke det forholdet kommer til å vare, når hun etter bare noen uker sammen med ham skriver at hun blir flau når de er sammen med andre. Hun er ute etter å gjøre ham til en person han ikke er, eller kan bli, i stedet for å godta og like ham med den personligheten han har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå