Gå til innhold

Hvordan KJEMPER man for en mann?:)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vær deg selv!

Anonymous poster hash: bbdba...879
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis han ligger med andre jenter/kvinner så kjemper du IKKE.

Da dumper du han bare.

Fornuftig. Er betryggende med en enighet rundt eksklusivitet og den slags termer.

Endret av Tusenpusen
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Kjemper? Vil det si at du konkurerer med andre om oppmerksomheten? Brøyt deg gjennom og gi en direkte invitasjon hjem til deg på middag eller noe, hvis ikke forsvinner du i støyen. Eller har du allerede fått oppmerksomheten og at du har kommet ditt i løypa hvor du skal gjøre inntrykk? Hvordan du skal gjøre inntrykk kommer ann på hva slags fyr han er. Veldig mange jenter spiller dessverre for mye på seksualitet, men glemmer det andre som er aller mest viktig for å bli sett på som godt kjærestematerialle. Menn liker å føle seg nyttig og at partneren trenger dem. Da kan man ikke å rope at man er "sterk og uavhengig" og kun trenger han til underholdning og som et supplement i hverdagen som kan kastes når man er lei. (Hvordan er jenter på dette punktet, må de også føle at partneren trenger dem?). Kvinner har som oftest "nurturing"/varme verdier side ved seg og denne siden er noe du bør vise frem både for ham og andre. Lag mat til ham, stell litt med ham, vis at du liker barn osv. Denne siden vil vekke koneemne innstinktet. Menn liker også å gjøre fysiske ting/oppgaver, tekniske ting og føle seg nyttig, mens matlaging, husvask og sånne oppgaver gjør ikke at en mann føler seg nyttig. Beskytterinnstinktet er også noe man bør vekke opp. F.eks like å bli holdt rundt og være beskyttet, gå sammen i mørket osv, se en skummel film sammens... Ellers så liker ikke menn å bli kvalt og måtte gi opp friheten når det gjelder jobb, interesser, hobbier, kamerater osv, da føles det som en inntrenger som står i veien for livet. Det er også fint om dere kan finne på noe sammens.... shopping er IKKE å anbefale, menn hater det som regel. Men gjør noen aktiviteter sammens som å bade, leke og tøyse, friluft, kino osv. Menn tar også noen rasjonelle besluttninger og vurderer hvordan ting vil bli i fremtiden og om dette er noe han vil trives med i lengden.

Jeg har selv opplevd at ei jente fokuserte mest på det seksuelle og det vekket ikke interessen, men fanget mest oppmerksomheten. Men når hun forandret seg og viste seg frem som rolig, varm, vennlig, interessan å prate med, kjælen og glad i barn så "falt" jeg for henne. Spesiellt det at hun viste seg frem som kjælen og likte å bli holdt rundt. Da følte jeg at hun trengte meg. Men sex er viktig det også, særlig at jenta viser begjær og at ho liker det. Du bør også vise hvordan du liker det så han vet hvordan han skal håndtere deg.

Skal du ha ham som elsker eller kjæreste? Skal du bare ha ham som elsker, så trenger du bare å spille på det seksuelle.

Endret av glidemiddel
  • Liker 2
Skrevet

Funket det? o.O

JA, det funket! Men fy det var en hard kamp!

AnonymBruker
Skrevet

JA, det funket! Men fy det var en hard kamp!

Sa du rett ut at du likte han, eller hinta du ved å sende meldinger, spørre om dere skulle finne på noe og diverse? Var du ikke redd for å virke masete?

Anonymous poster hash: 7276e...e47

Skrevet

Sa du rett ut at du likte han, eller hinta du ved å sende meldinger, spørre om dere skulle finne på noe og diverse? Var du ikke redd for å virke masete?

Nei, han visste jo at jeg likte han. Men han var veldig usikker på om han ville ha meg eller være singel og finne noen andre. Jeg prøvde å ikke sende mange unødvendige mld (han syntes det fort ble mas). Men jeg sendte når det gjaldt om vi skulle finne på noe eller hvis det var forskjellige sosiale "arrangementer" slik at det ikke bare var oss to.

Jeg var veldig redd for å virke masete i begynnelsen, men det gikk bedre etterhvert. Ble mer naturlig.

Skrevet (endret)

Det er veldig viktig at den du er interressert i også vet at du er interressert i ham. I våre tøsete, ekstroverte tider så sender mange jenter ut IOI (indicator of interest) kun for å få skaffe seg oppmerksomhet til å fore egoet sitt og gjerne avvise på en brutal måte etterpå. Så klart gutter vil flokke seg rundt ei som viser at ho er seksuelt klar og inviterer til sex med IOI, men man skal ikke forveksle dette med å tro at jenta er mer populær enn de som får mindre oppmerksomhet. Dette er noe rolige og sjenerte jenter bør være klar over at de ikke nødvendigvis er mindre populære enn disse. De rolige og sjenerte bør også vite at de IOI ho sender ut er mye svakere og forsvinner i støyen. Når gutter får sterke invitasjoner med IOI for deretter å bli avvist, dermed så funker ikke disse naturlige signalene lengre og gutter vet ikke om ei jente har interesse for de uansett hva jenta tror. Dermed så er man i en situasjon med skal-skal ikke. Feminismen har jo også lært opp en generasjon av gutter at å ta initiativ og naturlig seksuell atferd hos gutter er seksuell trakasering, grensen til voldtekt og angrep på jenta, så nå har vi en gjeng usikre gutter som ikke tør å gå frem på normal måte for å respektere jenta.

Nå gjelder det nok ikke mannen i denne tråden.

Dette er noe rolige og sjenerte jenter bør vite slik at de kan gjøre noe med situasjonen. Det paradoksale er at flerparten av gutter vil ha ei rolig jente som partner og ikke disse tøsete ekstroverte som får oppmerksomheten. Rolige jenter vil ofte ha litt rolige og sjenerte gutter selv også, men disse guttene tar ikke initiativ. Gi den gutten du vil bli bedre kjent med et tydlig invitasjon/green light og inviter ham med hjem på middag for at dere skal bli bedre kjent i "trygge" omgivelser evt andre aktiviteter. Dette er ikke å mase, kun en invitasjon. Iblant så skjønner ikke guttene at et er en invitasjon engang og at de har ballen i et spill de ikke vet om, og jenta skjønner ikke at invitasjonen ikke har blitt oppfattet og er redd for å mase. Noen gutter har også blitt invitert for så og bare bli hånet og blitt gjort narr av og kan tro at du bare skal gjøre det samme. Så gi en klar invitasjon via en liten lapp, brev eller noe, så det ikke kan mistforståes. Dere har ikke rukket å bli litt kjent engang, så hvordan kan dette oppfattes som masing? Og hvis han ser på det som masing fra så tidlig start på kjennskapet, så er det ikke håp for forhold uansett. Når dere først har date hjemme hos deg, så ikke vær redd for å søke kroppskontakt. Mange gutter er redd for å ta initiativ til kroppskontakt hos ei de liker i frykt for at ho skal reagere negativt og at ham spolerer sine sjanser. Mange av disse problemmene kan man takke feminismen for.

Endret av glidemiddel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig viktig at den du er interressert i også vet at du er interressert i ham. I våre tøsete, ekstroverte tider så sender mange jenter ut IOI (indicator of interest) kun for å få skaffe seg oppmerksomhet til å fore egoet sitt og gjerne avvise på en brutal måte etterpå. Så klart gutter vil flokke seg rundt ei som viser at ho er seksuelt klar og inviterer til sex med IOI, men man skal ikke forveksle dette med å tro at jenta er mer populær enn de som får mindre oppmerksomhet. Dette er noe rolige og sjenerte jenter bør være klar over at de ikke nødvendigvis er mindre populære enn disse. De rolige og sjenerte bør også vite at de IOI ho sender ut er mye svakere og forsvinner i støyen. Når gutter får sterke invitasjoner med IOI for deretter å bli avvist, dermed så funker ikke disse naturlige signalene lengre og gutter vet ikke om ei jente har interesse for de uansett hva jenta tror. Dermed så er man i en situasjon med skal-skal ikke. Feminismen har jo også lært opp en generasjon av gutter at å ta initiativ og naturlig seksuell atferd hos gutter er seksuell trakasering, grensen til voldtekt og angrep på jenta, så nå har vi en gjeng usikre gutter som ikke tør å gå frem på normal måte for å respektere jenta.

Nå gjelder det nok ikke mannen i denne tråden.

Dette er noe rolige og sjenerte jenter bør vite slik at de kan gjøre noe med situasjonen. Det paradoksale er at flerparten av gutter vil ha ei rolig jente som partner og ikke disse tøsete ekstroverte som får oppmerksomheten. Rolige jenter vil ofte ha litt rolige og sjenerte gutter selv også, men disse guttene tar ikke initiativ. Gi den gutten du vil bli bedre kjent med et tydlig invitasjon/green light og inviter ham med hjem på middag for at dere skal bli bedre kjent i "trygge" omgivelser evt andre aktiviteter. Dette er ikke å mase, kun en invitasjon. Iblant så skjønner ikke guttene at et er en invitasjon engang og at de har ballen i et spill de ikke vet om, og jenta skjønner ikke at invitasjonen ikke har blitt oppfattet og er redd for å mase. Noen gutter har også blitt invitert for så og bare bli hånet og blitt gjort narr av og kan tro at du bare skal gjøre det samme. Så gi en klar invitasjon via en liten lapp, brev eller noe, så det ikke kan mistforståes. Dere har ikke rukket å bli litt kjent engang, så hvordan kan dette oppfattes som masing? Og hvis han ser på det som masing fra så tidlig start på kjennskapet, så er det ikke håp for forhold uansett. Når dere først har date hjemme hos deg, så ikke vær redd for å søke kroppskontakt. Mange gutter er redd for å ta søke kroppskontakt hos ei de liker i frykt for at ho skal reagere negativt og at ham spolerer sine sjangser. Mange av disse problemmene kan man takke feminismen for.

Så isteden for å gå rundt grøten, så er det like greit å bare skrive en melding med "Hei, er du med å finne på noe?" Da får man jo et ærlig svar.

Skrevet

Så isteden for å gå rundt grøten, så er det like greit å bare skrive en melding med "Hei, er du med å finne på noe?" Da får man jo et ærlig svar.

Du har ingenting å tape, men ut fra min erfaring tar jenter kun et slikt initiativ overfor menn når de helt klart er noen poeng under mannen på "attraktivitetsskalaen". Er du sikker på at du er pen nok for han?

AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting å tape, men ut fra min erfaring tar jenter kun et slikt initiativ overfor menn når de helt klart er noen poeng under mannen på "attraktivitetsskalaen". Er du sikker på at du er pen nok for han?

Tja, si det. Det er jeg litt usikker på, men han flørta en del med meg på en festival som begge to var på. Men for all del, så kan det bare ha vært fyllerør. :)

AnonymBruker
Skrevet

Utfordre ham til duell.

Eventuelt bare vær deg sjæl og det pjattet der, kanskje i en litt mer direkte tilstand enn hva du vanligvis er. Vær genuin (dog ikke slitsom). Jeg pleier bare å spørre om ikke han er med å finne på noe en dag. Det gjør jeg forsåvidt også med venner, men jeg vil tro jeg har et klart nok kroppspråk til at folk merker forskjellen sett at de har et høyt nok nivå av sosiale antenner.

Hvor jeg og/eller han ligger på den myteomspunnede attraksjonsskalaen bryr jeg meg midt i rumpa om. Men så har aldri den klassisk kjekke typen appellert særlig til meg, heller.

Anonymous poster hash: 72a5d...bcc
AnonymBruker
Skrevet

"Å kjempe for en mann" eksisterer ikke i kvinners vokabular, ikke i menns heller for den del...

Jo så absolutt. Og det virker i mange tilfeller. Man må bare være sikker på hva man vil selv og evt gi motparten tid til å komme etter.

Anonymous poster hash: 7f8ec...51d

Skrevet

Jo så absolutt. Og det virker i mange tilfeller. Man må bare være sikker på hva man vil selv og evt gi motparten tid til å komme etter.

Anonymous poster hash: 7f8ec...51d

Nei.

Å kjempe for en mann er ikke-eksisterende i kvinners (og menns) vokabular. Noe helt annet er å bestemme seg for "han vil jeg ha". Noen menn er så heldige at de møter en slik kvinne. Har hun først bestemt seg går hun "all in" og ingen skal fortelle meg at ikke det er de beste, i hvert fall de mest langvarige forholdene.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Kan jeg være garantert at dersom jeg liker en mann og ta kontakt med ham, så er jeg styggere enn ham?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg være garantert at dersom jeg liker en mann og ta kontakt med ham, så er jeg styggere enn ham?

Kun om du kontakter Tom her.

Anonymous poster hash: 1ade8...a41

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Kun om du kontakter Tom her.

Anonymous poster hash: 1ade8...a41

Det ante meg, ja.

Skrevet

Finnes noen unntak, men dersom kvinnen tar initiativ først er hun som regel mindre attraktiv enn han.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Finnes noen unntak, men dersom kvinnen tar initiativ først er hun som regel mindre attraktiv enn han.

Betyr dette at alle menn som tar kontakt med meg også er styggere enn meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...