Gjest Poirot Skrevet 17. april 2004 #1 Skrevet 17. april 2004 Vi var på vei hjem i 4-tiden, jeg og sambo. Gikk en liten stikkvei like ved der i bor. Ved siden av oss begynte noen å knuffe på hverandre, vi trodde de tulla og kjente hverandre. Jeg sa: "gå videre" til sambo, og vi gikk hastig videre, vi skyr evt bråk som pesten. Plutselgi ble det masse skriking, og de dytta en fyr over gaten. Dette var ikke tull. Vi gikk videre enda raskere. Vi snudde oss, på ca 60 m avstand, og så at han ene lå nede og de slo og slo og slo og slo. Jeg har ikke samvittghet til å se på slik. Jeg sa lavt til sambo at jeg ringte til politiet. Vi gikk videre. Fkk politiet på telefonen og sa hvor det var slosskamp, jeg ble satt videre til nærmeste operative utebil. Innen de tok telefonen kom mennene løpende etter oss. De omringet sambo, og skrek "Dere ringer ikke til politiet!!" flere ganger. Sambo sa nei, gikk med henda i lommen og så ned mens han gikk videre. Jeg turte ikke vente til politiet tok telefonen (sikkert 4 ring) og la på. De løp videre. Etterpå var vi så innmari redde. Jeg gråt og gråt fordi jeg nesten hadde fått sambo i trøbbel. Dvs det var jo ikke meg, det var jo de slemme. Det kan ikke bli slik at man ikke tør å ringe politiet. Jeg har ikke lyst til å gjøre det igjen, når man på denne måten riskerer å bli slått ned. Men man MÅ. Om ikke snille gode borgere (som meg) gjør det, hvem kan man da stole på? Jeg er så glad for at dette ikke var proffe folk med kniv og balltre og tonnevis av musler. De var antakelig vanlige folk som sloss. Men jeg ble kjemperedd.
sunshine-t Skrevet 17. april 2004 #2 Skrevet 17. april 2004 Så ekkelt!!! Skjønner godt at du ble redd jeg!!
Gjest Myumi Skrevet 17. april 2004 #3 Skrevet 17. april 2004 Med tanke på hvordan du diskuterer/argumenterer her på KG Poirot, er jeg litt overrasket over at du ikke tok frem lommeutgaven av Norges Lover (som du alltid har i jakkelommen) og lekset opp for dem For å være litt mer seriøs, skjønner godt at du/dere ble redde. Kunne det vært en idè med ett selvforsvarskurs?
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. april 2004 #4 Skrevet 17. april 2004 Det er ekkelt å ferdes i byen på nattestid i helgene. Skal veldig lite til før man havner uforskylt i bråk, man må ta sine forholdsregler. Noe av det farligste man kan gjøre er å blande seg inn når noe skjer. Og det er ikke noe kjekt å tenke på i og med at man bør gjøre noe når man ser noe, sånn som det dere opplevde. Synes det var flott gjort av dere å ringe politiet, jeg! Det er det rette å gjøre, selv om man kan risikere å bli truet, som din sambo ble. Skjønner godt at dere ble redde! Din sambo oppførte seg veldig fornuftig når han ble truet, for det er lett å ta igjen verbalt - og da er det gjort, og man har ikke noe å stille opp med mot en hel gjeng... Oppfordrer alle til å hjelpe hvis de ser noe som ikke skal skje - en dag kan det plutselig være en selv eller en man kjenner som trenger hjelp...
Dagensdiva Skrevet 17. april 2004 #5 Skrevet 17. april 2004 GULP :oops: Så innmari ekkelt altså! Har aldri vært borti noe slik, men kan kjenne følelsen når jeg leser dette.
Diva Skrevet 17. april 2004 #6 Skrevet 17. april 2004 Uff, dette hørtes forferdelig ut! Skjønner godt at dere ble redde, jeg tror jeg hadde svimt av av noe sånt jeg Det er ganske ille om det er sånn det skal være i samfunnet. Fint at det gikk bra med dere fysisk i allefall.
Gjest MrsL Skrevet 17. april 2004 #7 Skrevet 17. april 2004 Uff for en grusom opplevelse det må ha vært :trøste: Men jeg oppfordrer deg til å fortsette å ringe politiet når du ser slikt. Det er kun på den måten man kan få bukt med slike problemer (vel og merke om politiet har midler til utrykning.)
Jinx Skrevet 17. april 2004 #8 Skrevet 17. april 2004 Skjønner godt at du ble skremt ja Poirot.. Syns det var flott at du tok initiativ til å kontakte politiet.. De fleste står bare å ser på i slike tillfeller.. Herregud! Enn at de løp etter dere da.. Huffameg.. Tenker på hva de kunne ha gjort..
Gjest Poirot Skrevet 17. april 2004 #10 Skrevet 17. april 2004 Kom politiet og tok dem som da? Aner ikke. Vi gikk jo hjem, og jeg fikk jo ikke snakket med operativ avdeling. Aner ikke om hun som tok telefonen videreformidlet adressen. Tror også at han som ble banket hade noen venner med, de ringte kanskej.
Gjest Mayamor Skrevet 17. april 2004 #11 Skrevet 17. april 2004 Skjønner godt at du ble skremt ja. :trøste: Mayamor
Catzy Skrevet 18. april 2004 #12 Skrevet 18. april 2004 Kanskje du kan ringe politiet i dag, og spørre om de har fått inn anmeldelse av saken. Så kan du eller dere tilby dere å vitne. Da føler du deg kanskje bedre. Catzy
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2004 #14 Skrevet 18. april 2004 uff, så utrolig ekkelt.. Skjønner godt at du gråt og hadde/har det jævli' med hele greia. For et dillemma, egentlig; skal man "redde seg selv" og ikke bry seg, eller skal man "leke helt" og risikere å bli banket, etc selv... Jeg syns uansett du var kjempemodig som i det hele tatt turde ringe politiet, tror aldri jeg hadde hatt mage til det, selv om jeg skulle ønske jeg hadde... :-(
Gjest Poirot Skrevet 18. april 2004 #15 Skrevet 18. april 2004 Jeg syns uansett du var kjempemodig som i det hele tatt turde ringe politiet, tror aldri jeg hadde hatt mage til det, selv om jeg skulle ønske jeg hadde... :-( Du kan jo prøve å forsetille deg hva du hadde ønsket at andre ville gjort om det var du som lå på bakken....
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #16 Skrevet 18. april 2004 sjønner at du ble redd ja. kommet til å blitt det jeg også
Scorpina Skrevet 18. april 2004 #17 Skrevet 18. april 2004 Urrrkk!! Ekkel opplevelse Poirot - enig - men mine tanker går også til stakkaren som ble utsatt for denne volden. Tenk om h*n ble banka ihjel..... :cry: Litt av et samfunn vi lever i....
Gjest Poirot Skrevet 18. april 2004 #18 Skrevet 18. april 2004 Urrrkk!! Ekkel opplevelse Poirot - enig - men mine tanker går også til stakkaren som ble utsatt for denne volden. Tenk om h*n ble banka ihjel..... :cry: Litt av et samfunn vi lever i.... Da hadde vi nok lest om det i avisen i dag.
Gjest Virvel Skrevet 18. april 2004 #19 Skrevet 18. april 2004 Så guffent. :o Kjempetøft av deg å ringe politiet, det er vel dessverre mange som heller ville ha kommet seg fortest mulig unna...
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #20 Skrevet 18. april 2004 [ Du kan jo prøve å forsetille deg hva du hadde ønsket at andre ville gjort om det var du som lå på bakken.... Synes du var kjempe flink. Skulle ønske det var flere som tenkte som deg. Jeg går natteravn og de fleste ( kanskje natulig nok) velger og vende det blinde øye til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå