Pringle Skrevet 18. juli 2013 #1 Del Skrevet 18. juli 2013 Jørgen Foss reagerer: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10112016 Er det bare slemt, eller også litt morsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 18. juli 2013 #2 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) . Endret 11. juni 2014 av Samaysa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juli 2013 Jada, du har jo rett i det, men jeg tenkte her bare på ordspillet - er det motsomt eller platt? Det ser ikke ut som Foss har fått det med seg, eller later han som ikke? Jeg tok det faktisk ikke med en gang, først et stykke ut i artikkelen skjønte jeg det ("sjukebilen" - sj/kj). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 18. juli 2013 #4 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg kjenner at jeg ble mer nysgjerrig på bruken her. Jeg skjønner at en fastlege kan ringe og be spesifikt om ambulansen som er laget for å tåle svære pasienter, men skal de legge til spørsmål om vekt i nødanropet? Eller spør de allerede om pasientens vekt når noen ringer ambulanse..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Del Skrevet 18. juli 2013 Jada, du har jo rett i det, men jeg tenkte her bare på ordspillet - er det motsomt eller platt? Begge deler. Ikke kjempegøy, men småartig. På ingen måte noe å ta på vei for. Synes forøvrig at sammenligningen med "svartingbil" bør bli stående som det ultimate eksempelet på Jørgen Foss' totale fravær av selvinnsikt.Anonymous poster hash: abb7a...2f4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 18. juli 2013 #6 Del Skrevet 18. juli 2013 Nå må han ta seg en klype. Som feit selv, så er det jo bare bra at det finnes biler som takler folk med stor overvekt, og ikke noe er bedre enn litt galgenhumor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 18. juli 2013 #7 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) . Endret 11. juni 2014 av Samaysa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 18. juli 2013 #8 Del Skrevet 18. juli 2013 Han er litt underholdende den karen. Han kjemper for overvektiges rettigheter. Men han kjemper en kamp mot vindmøller, nemlig at samfunnet skal bli helt blinde til overvekt. Det er litt som om vi skulle bli blinde til de som trenger rullestol, ikke nevn at de trenger rampe til adkomst. Bare bygg det helvetes bygget på bakkeplan, rampe eller trapp skal ikke være et spørsmål! ...litt den følelsen jeg sitter med. Synes det er flott at de tar hensyn, de har sparka ut dobbelt kostnad på denne sykebilen. Og VG skriver om det. Ett lite ordspill, og Jørgen er såra. Han er skikkelig underholdende. Hadde jeg jobba i VG så hadde jeg skrevet et par sånne puns om tykke mennesker i ny og ne kun for å sjekke reaksjonen hans. En eller annen i redaksjonen hos VG vant ei gratis lønningspils. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 18. juli 2013 Nå må han ta seg en klype. Som feit selv, så er det jo bare bra at det finnes biler som takler folk med stor overvekt, og ikke noe er bedre enn litt galgenhumor. Men galgenhumor... ligner litt på selvironi, og selvironi fordrer at det er en selv som bruker uttrykket. Sånn som feks n*''er. Når noen andre bruker det, er det nedsettende, når en bruker det selv er det styrkende for gruppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg kjenner at jeg ble mer nysgjerrig på bruken her. Jeg skjønner at en fastlege kan ringe og be spesifikt om ambulansen som er laget for å tåle svære pasienter, men skal de legge til spørsmål om vekt i nødanropet? Eller spør de allerede om pasientens vekt når noen ringer ambulanse..? Jeg tror det først blir sendt en vanlig ambulanse, og hvis man ikke får plassert pasienten i den, kommer sikkert en glup ambulanseansatt på at "aha, vi kan jo tilkalle tjukkebilen!" Får håpe det ikke står om livet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fleecejakke Skrevet 18. juli 2013 #11 Del Skrevet 18. juli 2013 Så et program om tjukkebiler i USA, de bestilte den med en gang. Var mye turer der fastlegen mente pasienten måtte på sykehus, og da sa fastlegen i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå