Gå til innhold

Off, jeg HATER ferie...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Emmanuelle

Hæææ?! Skjønner ikke hva det er med folk jeg. Jeg jobber for ferie jeg! Elsker å reise og burde egentlig hatt 10 uker ferie for å rekke alt jeg skal. Men 3 uker hjemme, det kan jeg skjønne kan bli litt kjedelig. Har du ingen venner du kan være med?

Jeg er singel men har heldigvis mange venner å reise med. Generelt å finne på ting med.

Anonymous poster hash: 5e3ca...308

Noen mennesker lever for å jobbe, noen jobber for å leve :)

Jeg er ikke den som gleder meg til helga fordi jeg trives like godt hele uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emmanuelle

Generasjon ADHD som kommer frem. Fullt program hele døgnet ellers kollapser man??? Huff, for en trist utvikling.

Anonymous poster hash: 0e501...b29

Faktisk ikke alle som synes jobben sin er et ork. Jeg får mer energi av å være på jobb og selv om det jo er godt å være uten et par dager så synes jeg alltid det er kjempestas å komme tilbake. Om du kun lever for helgene og feriene så mener jeg du har du valgt feil jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke liker å ha ferie er gærne... Jeg skulle sååå gjerne hatt mer ferie i sommer og jeg er ikke sånn som ikke trives på jobben!

Men det er jo så mye å gjøre som man ikke rekker til vanlig! Har dere ikke venner, familie, dyr, hus/leilighet eller noe???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

De som ikke liker å ha ferie er gærne... Jeg skulle sååå gjerne hatt mer ferie i sommer og jeg er ikke sånn som ikke trives på jobben!

Men det er jo så mye å gjøre som man ikke rekker til vanlig! Har dere ikke venner, familie, dyr, hus/leilighet eller noe???

Jeg har mange venner og en rotete leilighet :) Jeg liker også å spille pc-spill, trene og se på serier/film. Men det blir kjedelig i lengden, alt det kan også kombinerer med en dag på jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cytosin

Problemet mitt er at.. Jeg liker ikke å jobbe når det er sommer og jeg har "fri" fra studiene. Skal begynne å jobbe snart, men har vel egentlig ikke lov til å klage ettersom jeg har hatt ferie i over en måned nå. Har ikke du en hobby, bortsett fra trening da? Jeg vil tørre å påstå at jeg har en travel hverdag til vanlig, men jeg klarer da å nyte den korte tiden jeg har fri. Det er nemlig mye jeg ikke får gjort når jeg har studier og jobb som krever en del arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venner og en rotete leilighet :) Jeg liker også å spille pc-spill, trene og se på serier/film. Men det blir kjedelig i lengden, alt det kan også kombinerer med en dag på jobb!

Jeg klarer ikke kombinere alt! Men så har jeg hest og hund da, og dessverre er det bare 24 timer i døgnet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmanuelle

Jeg klarer ikke kombinere alt! Men så har jeg hest og hund da, og dessverre er det bare 24 timer i døgnet :(

Da er det forståelig at du ikke får mye tid! Jeg har kun meg selv å ta hensyn til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det forståelig at du ikke får mye tid! Jeg har kun meg selv å ta hensyn til :)

Enkelte dager syns jeg det høres ekstremt deilig ut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått de som ikke trives med ferie. Jeg har hatt kollegaer som kun tar ferie hvis de skal reise noe sted for "jeg kan jo ikke bare sitte hjemme og stirre i veggen!". Det synes jeg høres forferdelig trist ut. Jeg stortrives med jobben min, jeg. Har fått jobb innenfor noe jeg ønsker å gjøre karriere innen, så jeg er svært interessert i det jeg gjør, men likevel har jeg da mange interesser og ting jeg gleder meg til uansett. Jeg synes det høres tomt og trist ut å ikke ha noe liv utenom jobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint ha fri, men tre uker i strekk blir for mye, rett og slett. Jeg tilhører dem som trives best i hverdagen og dermed blir ferie ganske stressende, ikke minst fordi jeg "må" besøke familie som bor langt unna og da blir det mye kaffeselskaper mens jeg ellers er vant til å sitte mye alene. (Er mest vant til å sitte hjemme og se på veggene mine, faktisk :ler: )

Merker faktisk fysiske stressymptomer nå i ferien, mens jeg var helt fin før ferien begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har fri en periode og kun skal være hjemme så gjør jeg alt jeg ikke rekker over i hverdagen! Vasker aalt skittentøyet, rydder og vasker i skap, kaster utgåtte matvarer, vasker vegger, organiserer ++

Har hund jeg går lange turer med, tar en formiddagslur :fnise: Drar på shopping, kjøper nye pynteting,planter og blomster for å freshe opp hjemme. Finnes alltid noe å gjøre :)



Anonymous poster hash: b0b35...2f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg tror kanskje vi mikser "fri" og "ferie" her.

Jeg går på veggen om jeg skal være hjemme i 3 dager, ja. Men reiser jeg bort stiller saken seg ganske annerledes! Jeg kan glatt ta 3 uker i USA eller en uke på hytta, men sånn "gjøre ingenting" får jeg fnatt av, og jeg anser meg selv som flink til å gjøre ingenting - men det har også en grense.

Jeg kan spille dataspill 2 dager i strekk, jeg kan se serier fra morgen til kveld, men med mindre jeg skal noe produktivt så blir det veldig kjedelig og da blir jeg stressa.

Jeg er en rastløs og utålmodig person, så jeg er avhengig av å legge planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje vi mikser "fri" og "ferie" her.

Jeg går på veggen om jeg skal være hjemme i 3 dager, ja. Men reiser jeg bort stiller saken seg ganske annerledes! Jeg kan glatt ta 3 uker i USA eller en uke på hytta, men sånn "gjøre ingenting" får jeg fnatt av, og jeg anser meg selv som flink til å gjøre ingenting - men det har også en grense.

;) Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke mikser "fri" og "ferie" i allfall. Fri en dag eller tre for å surre rundt hjemme er helt ok en gang i blant, men de der eviglange feriene stresser meg. Har alltid vært sånn, helt siden jeg var barn og måtte tilbringe store deler av skoleferien alene. (Mine foreldre jobbet samme sted og hadde følgelig sine 3 uker ferie samtidig, dermed var det 5 nokså kjedelige uker igjen til bare meg...)

Feriestresset kan naturligvis variere. I år har det vært ganske ekstremt, mens andre år fungerer det bedre. Muligens er litt av grunnen at i år tok jeg ut 3 uker (hadde noen planer som delvis falt i fisk), mens jeg normalt nøyer meg med litt mindre porsjoner og prøver å dele opp ferien noe mer.

Tror forresten jeg er en av temmelig få som har vært nødt til å kontakte legevakta pga. ferie :fnise: . For mange år siden ble jeg rett og slett så stresset av utsiktene til ferie at omtrent alt som var av muskler slo knute på seg første feriedag, og jeg måtte få smertestillende og muskelavslappende hos legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...