Gå til innhold

Et tips til dere med halsbrann!


Letti

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 35 og har i mange mnd vært ordentlig plaget med halsbrann. Har til tider drukket opp en flaske med Gaviscone i løpet av to dager og noen ganger to liter melk om natten.

Det har vært så ille at det har gått utover både humør, søvn og formen ellers. :evil:

Var hos legen på torsdag og fikk noe som heter Ranitidin. Dette er reseptbelagte tab. for spiserørsykdom/betennelse i spiserøret.

Jeg fikk disse på torsdag og fikk beskjed om og ta en om morgenen og en til kvelden. Jeg tok en på torsdag og siden har jeg ikke hatt halsbrann og har heller ikke tatt flere tabletter. Helt utrolig.

:hoppe:

Var i utgangspunktet veldig negativ til enda flere tab. Har i siste halvdel av svangerskapet gått på allergitab. for svangerskapskløe og er fra før av helt i mot tab. Kun som siste alternativ.

Det står selvfølgelig at det kan går over til fosteret, men jeg snakket lenge med de på apoteket og de sier at dette er noe som blir skrevet for at leverandøren ikke skal få søksmål mot seg. Dette er tab som er brukt i lang tid og siden jeg er så sent i svangerskapet, så er også forsteret ferdig utviklet.

Så jeg tror kanskje ikke dere som er tidlig i svangerskapet får disse av legen, men man kan jo høre med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smart. Går det an å bruke Ranitidin dersom ein får halsbrann når ein joggar også?

Nå har jeg tatt de tablettene en uke og har (bank i bordet) ikke hatt halsbrann siden, så da hjelper det helt sikkert mot halsbrann når du løper også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...