Gå til innhold

Katt som nekter å drikke vann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten ikke sett/hørt katten min drikke på flere uker, bare ved noen få unntak hvor han har drukket veldig lite. Han er utekatt, og vet jeg ikke om han finner noe vann ute. Men han mjauer så spakt nå, og jeg begynner å lure på om det er fordi jeg han får i seg for lite vann.

Kjøpte inn Cat Mate (fontene) som jeg startet i går. Så vidt jeg vet har han ikke drukket noe særlig fra den, i hvert fall ikke mens jeg har vært hjemme og våken. Får prøve å følge med på vannmengden, men noe kan jo også fordampe. Satt den på lav hastighet for at vannet skulle være ganske "rolig", men fortsatt tydelig i bevegelse.

Begynner å lure på om jeg må fram med medisineringssprøyta igjen og sprute vann inn i munnen på ham :(

Matskåla og fontenen er ikke i samme rom, men de er likevel bare noen få meter fra hverandre. Liten hybel. Byttet vannet nå, som ble første gang siden 15-tiden i går.

Kan hende at han tror han ikke får lov til å drikke vann siden jeg har løftet han bort de gangene han drikker vann fra sluktet på badet (med vaskemiddel, sjampo, tannkrem osv).

Brukte en tusenlapp på hele fontene-innkjøpet, passe surt. Selv om det viktigste er at han får i seg væske.



Anonymous poster hash: 5e213...a4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett skåler med vann i alle ledige kroker.



Anonymous poster hash: 7a922...b58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bløte opp tørrforet (ligger det i litt varmt vann i 15 min og heller av overflødig vann, så blir kulene større). Eller prøv å steke litt kjøttdeig (dersom katten liker det) og ta litt kjøttdeig i vannskålen hans, katten vil da få i seg drikke dersom den prøver å "fange opp" kjøttdeigen :) Evt kan du prøve å løfte katten opp til kjøkkenvasken og se om katten vil drikke fra springen, mange katter liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bløte opp tørrforet (ligger det i litt varmt vann i 15 min og heller av overflødig vann, så blir kulene større). Eller prøv å steke litt kjøttdeig (dersom katten liker det) og ta litt kjøttdeig i vannskålen hans, katten vil da få i seg drikke dersom den prøver å "fange opp" kjøttdeigen :) Evt kan du prøve å løfte katten opp til kjøkkenvasken og se om katten vil drikke fra springen, mange katter liker det :)

Han har drukket fra vasken tidligere, men jeg synes det ble litt uhygienisk. Får bare gå tilbake til det hvis det er eneste måten.

Anonymous poster hash: 5e213...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er sære, noen vil kun drikke fra vasken :) Venners katt vil bare drikke fra en vase og det har den gjort i mange år..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt elsker å drikke fra springen, eller vannglasset mitt. Han drikker bare vann fra skåla om det er kriiiiiiiiiiiiise. Da drikker han før vann som ligger igjen i dusjen :roll: Har prøvd utallige forskjellige skåler, nytter ikke.

Men spiser han våtfor? Får jo i seg væske sånn i så fall.

Endret av Fanderay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaxxy

Prøv å sett skåla enda lengre bort. Her er maten på kjøkkenet og vann i stue og oppe i andre etg, drikker kun der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser nesten bare tørt, vått pleier han ikke å få hver uke engang. Men kan jo gi det oftere. Matskåla står i stua, og fontenen står på kjøkkenet. Da har jeg nesten bare soverommet mitt (hvor han ofte purker på dagtid) og badet igjen. Vet ikke om det spiller noen særlig stor rolle om det er litt vått på gulvet på badet. Passe frustrert og irritert, at han skal være så vrang...



Anonymous poster hash: 5e213...a4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett vannet i dusjen. Mine katter foretrekker vann fra badet.



Anonymous poster hash: ec100...4a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også sånn. Så fikk jeg tips og kjøpe en diger , type bakebolle av glass og hadde noen fargerike klinkekuler i bunnen.jup, hun begynte å skulle leke med kulene og fikk vann på poten og skjønte at det var ju godt ;) nå leker og plasker hun med skålen sin , og har begynt å drikke på ordentlig av den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

noen jeg kjenner har en katt som KUN drikker fra stettglass :P hun er innekatt, å hvis hun får tilbud om vann fra feks vanlige vannglass eller skål på gulvet så NEKTER hun å drikke. de er sære de dyrene :) men ta henne en tur til dyrlegen for å utelukke at den er syk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...