Gå til innhold

Uregelmessig mensen og graviditet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei,jeg lurer ikke på om jeg er gravid.

Men jeg har lest på nettet at man er i størst sjanse for å bli gravd de første dagene man før man får mensen. Hva vil dette si for meg som alltid har uregelmessig? Av og til hopper det over en mnd,men jeg kan likevel ha symptomer, vondt i magen og alt det der. Betyr det at jeg har hatt muligheten til å bli gravid hele mnd?

Prøver å unngå det og vil vite hva uregelmessig mensen gjør med mine sjanser for graviditet(bruker alltid beskyttelse)

Anonymous poster hash: f8454...3e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har størst mulighet å bli gravid når man har eggløsning, som er ca dag 14 om man har en 28 dagers syklus. Om man har uregelmessig menstruasjon kan man ofte oppdage eggløsning ved at utfloden er spesielt seig.

Jeg vil anbefale deg å bruke en app for å ha kontroll på syklusen din ( om du har smarttelefon eller pad). Jeg bruker en som heter iP og her kan man få litt mer oversikt over syklusen. Her registrerer du første og siste dagi menstruasjonen, så regner den ut sånn ca når du har eggløsning og når neste mens vil komme. Her kan man også registrere symptomer. Etter å ha ført inn i noen måneder kan man kanskje se litt sammenheng selv om man tror menstruasjonen er uregelmessig. Jeg trodde min var det, men det viste seg at jeg bare hadde en lengre syklus, altså 33 dager i stedefor 28 som er "normalen".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...