Gå til innhold

Hva nå...? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet Adjunkt og finner ikke noe jobb!! Hva anbefaler dere at jeg kan gjøre? Nyttanbefalte studium, årsstudium el bachelor?

Eller ta imot hva som helst jobber, kasse, rengjøring etc?

Hva hadde du du gjort!?



Anonymous poster hash: 96fc8...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fortsatt å søke jobb som lærer.

Anonymous poster hash: deb05...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)



Anonymous poster hash: 96fc8...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel ha fortsatt å søke jobb som lærer, skal ikke være så alt for vanskelig å finne en stilling der vel? Hvor horrible karakterer hadde du egentlig?



Anonymous poster hash: 2b34f...03c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde søkt andre jobber som i barnhage, SFO, assistentlærer etc (men også butikk, kafe, pleiehjem osv). og mens jeg jobbet der ville jeg fortsatt å søke jobb som lærer til jeg fikk napp :)

Kipt med hull i cv, og vanskligere å komme seg inn jo lengre en går ledig.



Anonymous poster hash: c64d2...219
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karakterene har ikke noe å si i og med jeg kun sender cv og søknad først.. Blir jo ikke innkalt til intervju engang!!

Takk for svar dere, TS



Anonymous poster hash: 96fc8...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk jobb på mindre steder. Flytt for å få jobb.



Anonymous poster hash: f41ac...da6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ikke noe om hvor du er fra og hvor stor krets du er villig til å søke i, så da er det ikke så lett å foreslå noe.

Alt må jo være bedre enn ikke noe, men det er klart at dersom man kun søker på jobb i Oslo f.eks., så er det kanskje en idé å utvide søkefeltet; se hva som ligger ute av relevante stillinger i andre områder av landet, så ser du hvor jobbene du vil ha befinner seg, og så kan du vurdere situasjonen etter det - det skader jo ikke å sjekke markedet. Man kan ikke forvente at jobbene kommer til en - noen ganger må man flytte på seg dersom man vil ha relevant jobb, men det ser du raskt hvis du søker litt rundt.

De fleste lærerjobbene for 2013/2014 ble besatt i vår, men det er helt sikkert noe på diverse tettsteder osv. Det kan jo være en spennende opplevelse det også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig utdannet Adjunkt og finner ikke noe jobb!! Hva anbefaler dere at jeg kan gjøre? Nyttanbefalte studium, årsstudium el bachelor? Eller ta imot hva som helst jobber, kasse, rengjøring etc? Hva hadde du du gjort!? Anonymous poster hash: 96fc8...13e

Hvilke fag har du? Søker du i et lite område?

Jeg hadde nok fortsatt å lete etter lærerjobber. Søk på det som dukker opp, og meld deg eventuelt som vikar ved lokale skoler. I tillegg kan du eventuelt ta et årsstudium for å få opprykket. Det vil jo gi mer lønn når du får jobb. Jeg tror det er bedre å skaffe den relevante erfaringen du kan få, og eventuelt bygge på ett nytt fag, enn å ta jobber som er helt uten relevans.

Anonymous poster hash: deb05...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...