Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere bereiste mennesker! Håper på hjelp her. Skal ut og reise til Domunikanske, og lurer på hvordan jeg best skal klare det uten å få dette berømmelige jetlegget.

Har hørt om noen piller, men husker selvsagt ikke hva de heter når jeg trenger dem. Det hadde noe med kroppens eget "sovemiddel" å gjøre. Ikke farlig iallefall. Vil ha mest mulig ut av ferien min, vet dere.

Klem fra Lykkis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne å omstille kroppen litt et par dager før avreise ved å legge om døgnet ditt i retning av tidsforskjellen (gjelder begge veier) Sov en time lenger/kortere, spis middag en time før/senere, legg deg en time før/senere. Selv om du bare får omstilt et par timer så hjelper det. Når du kommer fram så begynn med en gang å følge det nye døgnet, altså ikke sov på dagen, hold deg heller våken og legg deg litt tidligere på kvelden. Og det er lurt å sørge for å ha fri en dag etter at du kommer hjem, nettopp for å få snudd døgnet riktig. Du vil nok likevel være litt trett og sliten et par dager. Men ikke alle påvirkes i like stor grad, kanskje er du heldig og slipper lett unna.

God tur!12

• 15 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det skrives jetlag ikke jetleg 

Anonymkode: cf81c...504

AnonymBruker
Skrevet

Melatonin er reseptbelagt, det får du heller ikke uten videre utskrevet av lege. 

Begynn å endre din indre klokke en time eller to i riktig retnong noen dager før du skal fly. 

Anonymkode: cf9ba...208

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg har ikke hatt problemer med jetlag noen gang, det er slett ikke sikkert at du vil merke noe i det hele tatt, annet enn at døgnet blir veldig mye kortere eller lengre første dagen/natta. :)

Anonymkode: fb732...34c

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er fra 2002, så tror ts fant en løsning på problemet. 

Anonymkode: b1aab...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...