lykkis1 Skrevet 8. juni 2002 #1 Skrevet 8. juni 2002 Hei dere bereiste mennesker! Håper på hjelp her. Skal ut og reise til Domunikanske, og lurer på hvordan jeg best skal klare det uten å få dette berømmelige jetlegget. Har hørt om noen piller, men husker selvsagt ikke hva de heter når jeg trenger dem. Det hadde noe med kroppens eget "sovemiddel" å gjøre. Ikke farlig iallefall. Vil ha mest mulig ut av ferien min, vet dere. Klem fra Lykkis
Engel Skrevet 10. juni 2002 #2 Skrevet 10. juni 2002 Du kan begynne å omstille kroppen litt et par dager før avreise ved å legge om døgnet ditt i retning av tidsforskjellen (gjelder begge veier) Sov en time lenger/kortere, spis middag en time før/senere, legg deg en time før/senere. Selv om du bare får omstilt et par timer så hjelper det. Når du kommer fram så begynn med en gang å følge det nye døgnet, altså ikke sov på dagen, hold deg heller våken og legg deg litt tidligere på kvelden. Og det er lurt å sørge for å ha fri en dag etter at du kommer hjem, nettopp for å få snudd døgnet riktig. Du vil nok likevel være litt trett og sliten et par dager. Men ikke alle påvirkes i like stor grad, kanskje er du heldig og slipper lett unna. God tur!12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Det skrives jetlag ikke jetleg Anonymkode: cf81c...504
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Melatonin er reseptbelagt, det får du heller ikke uten videre utskrevet av lege. Begynn å endre din indre klokke en time eller to i riktig retnong noen dager før du skal fly. Anonymkode: cf9ba...208
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg har ikke hatt problemer med jetlag noen gang, det er slett ikke sikkert at du vil merke noe i det hele tatt, annet enn at døgnet blir veldig mye kortere eller lengre første dagen/natta. Anonymkode: fb732...34c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Tråden er fra 2002, så tror ts fant en løsning på problemet. Anonymkode: b1aab...0d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå