Gå til innhold

Høstferien - tips til sydenvarme.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har pleid å reise til varmen i høstferien, men nå trenger jeg tips til alternativer fra våre vante turer. Vi har vært på de fleste Kanariøyene + Mallorca samt fastlandet, og føler meg litt ferdig med Spania nå. Ellers har vi vært en del på Kreta, men i uke 40 er sesongen på hell der og vi har opplevd det kaldt i havet på den tiden. Og enda kaldere basseng. Kypros var kjempefint, men dyrt.

Tyrkia er ikke aktuell. Har sett litt på Sicilia, Portugal, Kroatia... Noen med erfaring her såpass sent på året? Andre muligheter?

Det må være i Europa, vil ikke reise lenge for bare en uke. Vi er flere vokse og barna er i alderen fra baby til 15.

Videoannonse
Annonse
Gjest sweetsugar
Skrevet

Var kypros så forferdelig dyrt da ? Var der for noen år tilbake, og vi hadde ikke verdens beste råd, men hadde da råd til to uker der..

Har dere vært på tenerifet?

Skrevet (endret)

Ja, vi har vært på Tenerife.

Var ikke spesielt billig på Kypros syntes vi. Fikk sjeldent middag til oss (2 voksne, 1 ungdom, 1 barn) under 50 E. På Pizza Hut for eksempel måtte vi ut med 55 E for pizza, 2 brus, 1 øl, 1gl vann. I dag er kursen på Euroen 7,85, så det hadde nok vært litt billigere enn for et par år siden.

Ellers var det fint på Kypros - med krystallklart hav av de sjeldne :)

Endret av Ingeborg!
Skrevet (endret)

Jeg skjønte ikke helt.

Hvordan kan du vurdere Sicilia, Portugal, Kroatia, når du samtidig mener sesongen er på hell på Kreta og for kaldt.... da er det jo (mest sannsynlig) enda kaldere disse andre stedene.

Henger ikke helt på greip det.

Så sent og Europa. Da må det bli kanariøyene.

Høsten (kan være) så smått begynt lenger nord.

Endret av Østlandet
Skrevet

Greip og greip... På Kreta ble ikke bassengene oppvarmet siste uken i sesongen, dvs de var iskalde. Det er jo ikke sikkert det er sånn andre steder.

Ellers har jo de nevnte stedene fremdeles sesong på den tiden - det var derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring derfra i høstferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...