Gå til innhold

SiO bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er et par som har fått leilighet i SiO. Vi har søkt som studenter.

Er det slik at begge ha minst 50% studieprogresjon for å beholde boligen?
Hva om samboeren min slutter på studiene til jul, må man si fra om det, og mister vi boligen da? Jeg skal fortsatt studere 100%.



Anonymous poster hash: ea8d9...7d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder at minst en av dere studerer heltid.

Sikker? Når vi søkte står det at han skal studere til neste vår nemlig.. Så jeg er litt usikker. Men det er jeg som står som hoved-leietaker tror jeg.

-TS

Anonymous poster hash: ea8d9...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Når vi søkte står det at han skal studere til neste vår nemlig.. Så jeg er litt usikker. Men det er jeg som står som hoved-leietaker tror jeg.

-TS

Anonymous poster hash: ea8d9...7d9

Samboer kan prioriteres

Hvis du er ferdig med studiene dine før dere har bodd i fem år, kan din samboer, hvis han eller hun fyller kriteriene for å bo i studentbolig, bli prioritert ved søknad om bolig. Samboeren din arver din botid og dere kan maksimalt bo i studentboligen i fem år. Det vil si: Hvis du har bodd i to år, så kan dere bo videre i inntil tre år, forutsatt at den som står oppført i kontrakten også oppfyller kravene til å bo i studentbolig.

Det er viktig å merke seg at leieforholdet ikke overføres automatisk, men at samboer må søke om bolig – og stå på venteliste, hvis dette eksisterer. Vi anbefaler at samboer søker om bolig så tidlig som mulig og helst i god tid før 1. august (da har vi størst pågang).

Dersom dere ønsker å bo videre i samme bolig må dere ta kontakt med SiOsenteret og gi beskjed om det. Vær oppmerksom på at dere ikke er garantert å få samme bolig og at det alltid lønner seg å sette opp flere alternativ i søknaden. Det er ikke mulig å ønske en spesiell bolig i søknadsskjemaet, kun en kategori. Som leietaker trenger du ikke si opp ditt leieforhold. Dette blir avsluttet av oss dersom din samboer får tilbud om bolig og takker ja til dette. Hvis du fortsatt er usikker på hvordan reglene er, ta kontakt med ditt SiOsenter.

Anonymous poster hash: bb9a1...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beano

Sikker? Når vi søkte står det at han skal studere til neste vår nemlig.. Så jeg er litt usikker. Men det er jeg som står som hoved-leietaker tror jeg.

-TS

Anonymous poster hash: ea8d9...7d9

Jeg syntes det er best om du tar en prat med dem som jobber på SiO. Kjenner en som bor med sin samboer og han studerer ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,takk for svar :)



Anonymous poster hash: ea8d9...7d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...