Gå til innhold

spørsmål om drømmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drømmer utrolig mye og det er så livaktig at jeg ofte har problemer med å skille hva som har skjedd i virkeligheten og hva som er drøm. Jeg husker alltid drømmene mine som om det skulle vært ting som skjedde i går og i dag tidlig opplevde jeg en del spørsmål som dukket opp etter en drømmesekvens.

1: Hvor lenge varer en drøm? En venn av meg sa en gang at drømmene som virker som flere timer lange kan godt vare i bare noen få minutter.. Hva er riktig?

2: Er det sånn at når jeg har en samtale med noen i en drøm så varer samtalen like lenge som den ville gjort i virkeligheten, eller kan samtalen ha virket lang i drømmen og i reel søvn/drømmetid bare vart noen sekunder?

3: Hva er normalt angående å huske drømmer? For meg har dette blitt et alvorlig problem. jeg husker telefonnummere, samtaler, farger, utseende på folk. Ofte stiller jeg meg selv spørsmål i drømmen .. "er dette en drøm? Han ser da mye kortere ut enn han pleier?".. Og med det mener jeg at jeg virkelig husker ting.. jeg husker ordrett hva som har blitt sagt, reaksjoner, tanker jeg har hatt i drømmen, svar jeg har fått, ting jeg har gjort, følelser som har dukket opp osv.

4:Er det vanlig å være bevist på at man drømmer? Ofte sier jeg til meg selv i drømmen at jeg drømmer . at ting ikke er farlig osv fordi jeg vet selv at jeg drømmer.



Anonymous poster hash: c0716...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, noen som er som meg, trodde jeg var den eneste! :D

Kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men jeg er også sånn som husker drømmer og detaljer fra drømmer kjempegodt, folk blir helt overraska over hvor detaljert jeg kan gjengi drømmer, laange drømmer.

..og jeg kan også ha problemer med å skille mellom drøm og virkelighet :P Skikkelig kjipt når jeg er usikker på om kjæresten har fortalt meg ditt og datt eller jeg bare har drømt det. Eller leter febrilsk etter de fine nye klærne jeg tror jeg har kjøpt. Eller kjefter opp folk pga. ting jeg tror de har sagt/gjort :fnise:

Det har hendt jeg har skjønt jeg har drømt. Hadde feks en drøm som var så fæl at jeg tenkte "dette må være et mareritt. Nå vil jeg våkne" - og så våknet jeg :P



Anonymous poster hash: ee8b8...a73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme AB som over.

Spilte nettopp et spill der spørsmålet var "hvor lenge varer en samtale som tar 5 minutter i en drøm, i virkeligheten?" Eller noe sånt, og svaret var 5 minutter :P



Anonymous poster hash: ee8b8...a73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode svar, men anbefaler å lese litt om lucid dreaming. Veldig interessant, og du er nok veldig nærme å få til det dersom du klarer å bli bevisst om at du drømmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest veldig mye om lucid dreamning og har opplevd det flere ganger. Leser stadig om folk som skulle ønske de fikk det til og sånn, men personlig skulle jeg ønske jeg ikke husket noenting.. begynner å bli sliten av det her.



Anonymous poster hash: c0716...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...