Gå til innhold

Ta ekstra emner/studiepoeng/fag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om dere som har gjort dette, altså tatt flere fag eller poeng i tillegg til en fulltidsutdanning kan dele noe erfaring rundt det?
Jeg tenkte å gjøre dette, men når og hvordan melder jeg meg opp i andre emner?

Og når får man det man trenger for å logge inn på studentweb(?) og bekrefte utdanningsplan?



Anonymous poster hash: d9d44...1d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JakeGreen

Jeg antar det varierer fra skole til skole?

På UiO er det i hvert fall meget enkelt. Først søker du opptak som enkeltemnestudent og så melder du deg opp til ledige emner når de blir lagt ut. Det er 'førstemann til mølla' som gjelder og jeg tror datoen er 20. august på UiO i år.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det varierer fra skole til skole?

På UiO er det i hvert fall meget enkelt. Først søker du opptak som enkeltemnestudent og så melder du deg opp til ledige emner når de blir lagt ut. Det er 'førstemann til mølla' som gjelder og jeg tror datoen er 20. august på UiO i år.

:)

Det er UiO jeg skal gå. Er det 20. august man kan søke, eller er det bare til (eller fra) da? Og kan man melde seg opp som enkeltemnestudent når man allerede er fulltids "vanlig" student også?

Takk for svar.

TS

Anonymous poster hash: d9d44...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Det er UiO jeg skal gå. Er det 20. august man kan søke, eller er det bare til (eller fra) da? Og kan man melde seg opp som enkeltemnestudent når man allerede er fulltids "vanlig" student også?

Takk for svar.

TS

Anonymous poster hash: d9d44...1d1

http://www.uio.no/studier/enkeltemne.html

http://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/

Du må søke før 1. august. 20. august blir alt lagt ut og da er det første mann til mølla på det som er ledig. Du får svar med en gang. Alle som er registrert kan melde seg opp, også fulltidsstudenter.

Bare hyggelig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du allerede er student ved UiO kan du søke på tilleggsfag via Studentweb samtidig som du søker på fagene i utdanningsplanen din. Du trenger IKKE å melde deg opp som enkeltemnestudent for å ta ekstra fag - men vær klar over at du ikke er garantert plass ved ekstrafagene (det er du heller ikke som enkeltemnestudent - da stiller du faktisk helt bakerst; som student med opptak har du forrang over disse), og førsteopptaket har gått (vi som allerede studerer søker på fag lenge før dere nye kommer inn), så det er begrenset med hva du kan ta utenfor nå. De fleste store fagene uten obligatoriske aktiviteter pleier å gå an, men fag som har få plasser og stor søknadsmasse må man være tidligere ute for å få tatt.

Jeg skal ta 60 stp dette semesteret.

Se for øvrig søknadsfrister for UiO her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...