Gå til innhold

Lånekassen - delstudier i utlandet


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Jeg starter en bachelor i nordisk til høsten og tenke å søke stipend og lån nå. Jeg har tenkt å ta et halvt år på Island i femte semester. Jeg snakker litt islandsk og ønsker å sette meg inn i språket som en del av bacheloren i nordisk språk.

Uansett, når jeg skal søke om lån og stipend får jeg masse spørsmål om studiene i utlandet, men jeg har ikke planlagt alt så fryktelig nøye enda. Jeg vet ikke hvilken dato i 2015 jeg kommer til å reise og jeg vet ikke hva skolepengene kommer til å bli da osv. Må jeg virkelig finne ut alt dette nå for å få studielån første året mitt på UiO?

Jeg er ikke en gang 100% sikker på at det blir mulig å reise og jeg vil snakke med en veileder o.l. på universitetet før jeg gjør noe drastisk.

Hvordan i all verden søker jeg om lån?
Skal ringe dem i morgen, men hadde vært fint med tips nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du søker jo for studieåret 2013/14 nå, ikke 2015.



Anonymous poster hash: 98ac2...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Du søker jo for studieåret 2013/14 nå, ikke 2015.

Anonymous poster hash: 98ac2...287

Ja, det var det jeg trodde, men de spør om hva jeg skal studere også om jeg skal ta deler av studiene i utlandet så jeg ble litt usikker.

Jeg ringer dem i morgen for sikkerhets skyld :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette selv. Det var ikke noe stress. Poenget er jo om de lurer på om du skal ha støtte til utlandet for den aktuelle søknaden, som er dette studieåret. Det er jo ikke alle som vet hva de skal gjøre senere. Vær forberedt på lang telefonkø!



Anonymous poster hash: 98ac2...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har gjort dette selv. Det var ikke noe stress. Poenget er jo om de lurer på om du skal ha støtte til utlandet for den aktuelle søknaden, som er dette studieåret. Det er jo ikke alle som vet hva de skal gjøre senere. Vær forberedt på lang telefonkø!

Anonymous poster hash: 98ac2...287

Takk :) Ja, regner med lang telefonkø, men jeg har hele dagen på meg. Må bare være sikker på at jeg gjør ting riktig. Har aldri fått stipend eller lån før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ringe. Hvis du ikke skal på delstudier i utlandet dette skoleåret (2013-2014), skal du ikke krysse av for at du skal til utlandet. Det punktet i søknaden fyller du først ut det året du faktisk skal til utlandet.



Anonymous poster hash: bd378...50e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Du trenger ikke å ringe. Hvis du ikke skal på delstudier i utlandet dette skoleåret (2013-2014), skal du ikke krysse av for at du skal til utlandet. Det punktet i søknaden fyller du først ut det året du faktisk skal til utlandet.

Anonymous poster hash: bd378...50e

Ja, jeg ser det nå. Det står jo "søknad for 2013 - 2014". Da søker jeg bare vanlig denne gangen. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo det! Grmpf.



Anonymous poster hash: 98ac2...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...